אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זווית אחרת: כוחו של המותג הפרטי צילום: שאול גולן

זווית אחרת: כוחו של המותג הפרטי

המעבר לסדרנות עצמית יגדיל את הוצאות רשתות השיווק, אך בהמשך יוביל לחיזוק המותג הפרטי ולעלייה ברווחיות

15.01.2012, 06:51 | ארז מור

הממונה על הגבלים עסקיים שוקל להביא לסיום המאבקים בין סדרני היצרניות על שטח המדף על ידי מעבר של הרשתות לסדרנות עצמית וריכוז השליטה במדף בידיהן.

מיקום המוצר על המדף קריטי עבור מחזור המכירות של היצרניות, וסיפק כוח לספקים הגדולים מול הקטנים. כמו כן, הרשתות, שפועלות לשווק ולהגדיל את מספר הקטגוריות ב"מותג הפרטי", התקשו להתמודד בתנאים שהציבו בפניהן היצרניות. הקדימה לעשות שופרסל שעברה בשנה שעברה לסדרנות עצמית מלאה בסניפיה, מה שתרם לשיעור חדירה של 13% במותג הפרטי בקטגוריות הרלבנטיות ברשת.

"המותג הפרטי" הוא אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של הרשתות, כאשר מלבד תרומה לרווח הגולמי הוא גם מייצר נאמנות בקרב קהל הלקוחות ומוזיל את סל הקניות לצרכן מבלי לפגוע ברווחיות הרשתות. השילוב של מוצר זול לצרכן ורווחי לרשת השיווק לא מותיר ספק כי הפערים בין היקף המכירות ברשתות בישראל והשיעורים הממוצעים בעולם יצטמצמו.

וכך, בימים שבהם הרשתות מתמודדות עם ההאטה במכירות וביקורת ציבורית סביב מחירי המוצרים, מעבר לסדרנות עצמית יגדיל אמנם את היקף ההשקעות שלהן יידרשו הרשתות, אך בטווח הארוך יוביל לכך שהמותג הפרטי יתפוס תאוצה, יקבל עדיפות על המדפים, יגדל בשיעור ההוצאה בחשבונית הלקוח ויוביל להתייעלות הרשתות.

הכותב הוא אנליסט במחלקת המחקר של אי.בי.אי 

תגיות