אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק נכנסת לפוליטיקה צילום: Shutterstoc

פייסבוק נכנסת לפוליטיקה

הרשת החברתית תשתף פעולה עם האתר פוליטיקו ותעניק לו גישה לעמדות הגולשים כלפי האישים והמפלגות - גם כאלה המובעות בהודעות פרטיות. פייסבוק: "המידע אנונימי, עובדינו לא יראו אותו"

15.01.2012, 15:10 | יוסי גורביץ

פייסבוק הודיעה בסוף השבוע על שיתוף פעולה עם אתר החדשות הפוליטיות החשוב פוליטיקו (Politico): במסגרת המהלך תיתן פייסבוק לפוליטיקו גישה למידע המשתמשים שלה, על מנת שהאתר יוכל לבצע ניתוחים וליצור סקרים שייעזרו בו. בנוסף, תקדם פייסבוק ידיעות של כתבי פוליטיקו.

בלוג הטכנולוגיה All Things D של ה"וול סטריט ג'ורנל" מציין כי מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו מצידה של הרשת החברתית הגדולה בעולם. המהלך נערך על רקע ההתמודדות בין המועמדים השונים לנשיאות מטעם המפלגה הרפובליקנית. 

הנסיון לברר מהי דעת הקהל מתוך אמירות ברשתות חברתיות היה עד כה בעייתי, בלשון המעטה. מבדיקה של טוויטר, למשל, מסתמן שהמועמד הרפובליקני המוביל הוא רון פול, שעד כה לא הצליח לזכות בפריימריז. לתומכי פול יש נוכחות גבוהה במדיה החברתית - אבל, לפחות כרגע, נראה שהיא אינה משקפת את מספרם במציאות.

מה שבכוונת פוליטיקו לעשות הוא שונה: האתר יקבל דיווח על כל אזכור של מועמד פוליטי בהודעה כלשהי של משתמשי פייסבוק – גם אם ההודעה היא פרטית. המידע ישמש את פוליטיקו בנסיון לבנות מודל לזיהוי דעת הקהל, באמצעות תוכנה שתנפיק הערכה על מידת האהדה כלפי כל מתמודד. השיטה, אם תעבוד, צפויה להעניק לפוליטיקו יתרון על מתחריו בתחום הסקרים. האתר יפלח את הגולשים על פי גיל, בין השאר כדי לסנן הערות מצד אנשים שטרם הגיעו לגיל ההצבעה.

בפייסבוק אמרו כי הם מודעים לחשש לפגיעה בפרטיותם של שהגולשים, משום שהמידע מכיל גם הודעות פרטיות, אך הדגישו כי עובדי הרשת החברתית אינם רואים את המידע וכי הוא עובר אנונימיזציה. ב-All Things D השוו את התהליך לזה שמפעילה גוגל בשירות הטרנדים שלה.

תגיות