אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברת ארנסון זכתה במכרז להקמת מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג צילום: יסמין גיל

חברת ארנסון זכתה במכרז להקמת מגדל הפיקוח החדש בנתב"ג

המכרז כולל מגדל בגובה 100 מטר ושטח מנוצל של קרוב ל־6,000 מ"ר לשימוש אנשי הפיקוח. עלות המכרז נאמדת ב־60 מיליון שקל

31.01.2012, 08:30 | ליאור גוטמן

חברת הבנייה ארנסון - הזרוע הביצועית של קבוצת ישרס - זכתה במכרז להקמת מגדל הפיקוח החדש בנמל התעופה בן גוריון, כך נודע ל"כלכליסט". המכרז פורסם על ידי רשות שדות התעופה והוא כולל מגדל בגובה 100 מטר ושטח מנוצל של קרוב ל־6,000 מ"ר לשימוש אנשי הפיקוח. עלות המכרז נאמדת ב־60 מיליון שקל כאשר זמן ההקמה יארך כ־22 חודשים. ארנסון התמודדה על המכרז מול חברות שונות, ביניהן אשטרום ודניה סיבוס.

חברת ארנסון הוקמה בסוף שנות השישים והיא מתמחה בעבודות תשתית בינוי. עם לקוחותיה העיקריים ניתן למנות את חברת נמלי ישראל (חנ"י), רכבת ישראל, חברת החשמל והחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר).

הזכייה הנוכחית במכרז מהווה עבור ארנסון סגירת מעגל, מכיוון שבעבר היא הקימה את טרמינל 3 בנתב"ג 2000 לרבות דרכי הגישה שלו. לדברי יצחק חברון, מנכ"ל ארנסון, "מדובר בפרויקט נוסף עבור רשות שדות התעופה, המעיד על יכולותיה של החברה לבצע פרויקטים מורכבים בלוח זמנים קצר ולשביעות הרצון של הלקוח. ארנסון נבחרה לבצע פרויקט מורכב המשלב בנייה ומערכות אלקטרו־מכניות, דבר המעיד על יכולותיה של החברה לעמוד בדרישות הגבוהות של רשות שדות התעופה". מגדל הפיקוח החדש יחליף את הישן, שעשוי לעבור לשימוש חיל האוויר.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
מגדל הפיקוח
המגדל הנוכחי קיים כבר יותר מעשרים שנה! עפ. דרישת רשויות התעופה האמריקניות ,תנאי עקרי להחזרת סיווג בטיחות A לישראל, היה בנייתו של מגדל חדש ומשןכלל יותר שממוקם ומכסה את כל שטח המסלולים בנתבג. מצב שלא קורה היום. כמו כן, גובה המגדל נגזר ממצב התנועה האוירית והסיכונים ישנם כמה נמלי תעופה בעולם בהם המגדל גבוה יותר -עד 170 מטר וינה, סינגפור
אילן , שפלה  |  02.02.12
1.
אין מטרות טובות יותר לכסף העצום הנ"ל?
הרי המגדל ה"חדש" הוקם והחל לפעול בקושי לפני 15 שנה. האם לא מתאים יותר להיקף הפעילות הנדרשת? מדוע לא תוכנן אז להיקף גדול יותר של פעילות? כשבנו אותו אז נאמר שיהיה ברמה בינלאומית ואכן הוא כך. בשדות תעופה הרבה יותר "קטנים ועמוסים" בעולם כמו LOGAN בבוסטון, JFK בניו-יורק או LAX בלוס אנגלס אין מגדלי פיקוח בסדר הגודל המדובר, אז מה הקטע כאן? יש כסף שרוצים לבזבז כי הוא שם? כבר אין מטרות טובות יותר לכסף זה לטובת הציבור? ובעוד 10-20 שנה יגידו כי גם זה לא מספיק ויש צורך "דחוף" לבנות מגדל חדש בגובה של 200 מטר, וכמובן הכל בשם "בטיחות טיסה" ולא שום קומבינה אחרת.
מבין עניין  |  31.01.12