אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אופס: מוטורולה מוביליטי מכרה עשרות מחשבי לוח מחודשים, מבלי שמחקה את המידע של הבעלים הקודמים

אופס: מוטורולה מוביליטי מכרה עשרות מחשבי לוח מחודשים, מבלי שמחקה את המידע של הבעלים הקודמים

התקלה החמורה התרחשה לפני כארבעה חודשים ורק עכשיו עולה לכותרות. עם זאת, היא פגעה בפחות מ-2% מכלל המכשירים המחודשים של החברה

05.02.2012, 12:04 | עומר כביר

בסוף השבוע האחרון פרסמה מוטורולה מוביליטי הודעה לעיתונות, לפיה גילתה כי מאה מחשבי לוח מחודשים מדגם Xoom Wi-Fi נמכרו מחדש ללקוחות מבלי שנוקה מהם כל המידע השמור של הבעלים הקודמים. החברה הוסיפה כי מדובר במספר מצומצם של מכשירים, מתוך מקבץ של 6,200 מכשירים מחודשים.

המידע המדובר יכול להיות כל מידע שהמשתמש המקורי שמר על המכשירים – החל תמונות ומסמכים, דרך שמות משתמש ועד סיסמאות גישה, כולל עבור אתרים רגישים כגון שירותי אימייל או רשתות חברתיות. כל הטאבלטים שנמכרו דרך אתר הדילים היומיים woot.com, בחודשים אוקטובר ודצמבר. האתר, שנרכש על ידי אמזון לפני כ-18 חודשים, מבצע משלוחים בארה"ב בלבד. ככל הנראה, מדובר בבעיה מקומית שפגעה אך ורק בלקוחות אמריקאיים.

"אף שסוגיה זו משפיעה רק על מספר קטן של יחידות מחודשות, למוטורולה יש מחויבות גדולה ללקוחותה והיא פועלת על מנת להפחית את הסיכונים להם", כתבה החברה בהודעה לעיתונות. מוטורלה מציעה לכל הלקוחות שרכשו את הטאבלט בעבר והחזירו אותו פיצוי בצורת מנוי דו-שנתי בשירות ניטור פעילות אשראי, וכן המליצה להם לשנות את כל סיסמאות הגישה לאתריהם.

עם זאת, מדובר במחווה ריקה, בהתחשב בכך שטאבלטים עם המידע האישי נמכרו כבר לפני יותר מארבעה חודשים – תקופת זמן ניכרת שמאפשרת לגנבי זהות לפגוע בקורבנות בצורה ניכרת וקשה ביותר לתיקון.

בנוסף, לא ברור מההודעה לעיתונות האם החברה טרחה לאתר ולהודיע לבעלי הטאבלטים המקוריים שהמידע האישי שלהם בסכנה. במקביל, נמסר, פועלת מוטורולה על מנת לאתר את הטאבלטים הבעייתיים ולוודא שכל המידע האישי שעליהם נמחק. לצורך כך, היא פונה לרוכשי הטאבלטים המחודשים מ-woot ומבקשת מהם להיכנס לאתר motorola.com/xoomreturn.

תגיות