אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אין דרך חזרה מחיתולים חד פעמיים

שלמה לירן מנכ"ל אבגול, לקראת כנס "ת"א 100 Live": מקווה שנצמח גם השנה ב-5%

06.02.2012, 21:37 | אסף גילעם

לקראת כנס ת"א־100 של "כלכליסט" פנינו למנכ"לים בולטים בחברות המדד כדי לקבל הצצה קטנה לשנים הקרובות, בהם גם שלמה לירן, מנכ"ל חברת אבגול, המפתחת, מייצרת ומשווקת בדים לא ארוגים, בעיקר לתעשיית החיתולים.

אבגול מייצרת כיום כ־10% מחומרי הגלם לחיתולים בשוק העולמי.

עם לקוחותיה העיקריים של החברה נמנים פרוקטר אנד גמבל וקימברלי קלארק. ב־2001 רכשה החברה מפעל לייצור בד לא ארוג בצפון קרוליינה, ארה"ב. ב־2004 הקימה מיזם משותף בסין עם חברה מקומית, שאחזקותיה בו גדלו במהלך 2010 ל־80%. ב־2006 החלה אבגול בהקמת אתר ייצור ברוסיה, שהחל את פעילותו המסחרית במהלך 2008.

את אבגול מוביל לירן מאז אפריל 2010. לירן הוא מנכ"ל ותיק, אשר ברקורד המרשים שלו נמצאים, בין היתר, תפקידים כמנכ"ל בקבוצת שטראוס ומנכ"ל yes. לירן אף עבר לשבדיה כדי לנהל את חברת הסלולר השבדית "3", ולאחר מכן שב לארץ לנהל את אריקסון ישראל. בראיון ל"כלכליסט" המשיך לירן להפגין אופטימיות כלפי הענף וכלפי תוצאותיה הצפויות של אבגול בשנה הקרובה.

מדד ת"א־100 חוגג 20 שנה. איפה תהיה אבגול בעוד 20 שנה מהיום?

"אבגול פועלת בתעשייה שצומחת באופן עקבי וקבוע - אין דרך חזרה מחיתולים חד־פעמיים. זה המזל שלנו והשכל הבריא של מי שהקים את החברה. אנחנו מקווים להמשיך להשתתף בחגיגת הצמיחה המתמדת הזו במהלך 20 השנים הבאות".

איפה תהיה אתה בעוד 20 שנה מהיום?

"אני חולם להיות פנסיונר עליז ושמח. אני מקווה שלא אזדקק לחיתולים", הוא מתלוצץ.

איך לדעתך הולכת להיות שנת 2012 בענף שבו אתה פועל?

"יש לנו המזל להיות בתעשייה מאוד יציבה, מאוד לא מחזורית. אני צופה שהענף ימשיך לצמוח ב־5% גם השנה, כמו שהוא צומח בכל שנה - בשפע ובמיתון, זה לא משנה. זה נכון ברמה גלובלית, וזה עוד יותר נכון ברמה של המדינות המתפתחות. אנחנו מקווים בשנה הקרובה לצמוח במהירות, כמו שצמחנו בכל העשור האחרון". 

תגיות