אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: הדלק צפוי להתייקר בסוף החודש בעוד 25-20 אג' לליטר צילום: shutterstock

פרסום ראשון: הדלק צפוי להתייקר בסוף החודש בעוד 25-20 אג' לליטר

במידה והערכות יתממשו עלול מחיר הליטר בשירות עצמי להגיע בתחילת חודש מרץ ל-7.71 שקלים. השיא הקודם נרשם במאי 2011, אז שילמו הנהגים 7.62 שקלים לליטר

19.02.2012, 17:13 | ליאור גוטמן

עוד מכה לכיס? הערכות ראשונות במשק האנרגיה אינן מבשרות טובות לבעלי המכוניות, ובחינה ראשונית מעלה שבתחילת מרץ תירשם עלייה חדש שתנוע בין 20 ל-25 אגורות במחיר ליטר בנזין.

במידה והערכות יתממשו, במצב קיצון עלול מחיר הליטר בשירות עצמי להתקבע על 7.71 שקלים, שיא חדש בישראל. השיא הקודם נרשם במאי 2011, אז שילמו הנהגים 7.62 שקלים לליטר.

במשק האנרגיה מייחסים את העלייה לזינוק במחיר חבית הנפט, שהבנזין הוא תוצר זיקוק שלו.

יצוין שמחיר הבנזין הסופי יקבע בסוף החודש, זאת לאחר שמינהל הדלק שבמשרד האנריגה והמים יצליב את מחיר הבנזין באגן הים התיכון עם שער הדולר בחמשת ימי עסקים האחרונים של החודש. ממוצע הדגימה יקבע את המחיר הסופי, כך שלא מן הנמנע שירידה במחיר הבנזין תצמצם את הפגיעה בכיסם של הנהגים, ולהיפך. כזכור, בינואר נרשמה עלייה של כ-1.6% במחיר הבנזין ובתחילת פברואר נמשכה המגמה, ומחיר הליטר עלה ב-3.18% והתקבע על 7.46 שקלים (בשירות עצמי). נכון להיום 54% מכל מחיר ליטר בנזין מיוחס לתשלום מס ישיר (בלו) ועקיף (מע"מ) שמוזרמים לקופת האוצר.

תגיות

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
המיסוי על הדלק מטורף
מס הבלו גבוה בערך פי 2 (!) ממה שצריך להיות לפי החזר עלות נזקי הזיהום הנובע. רק זה כבר אומר שהדלק יקר מדיי בערך ב- 1.2 ש"ח לליטר. אם נוסיף לזה את העובדה שגם המע"מ קצת גבוה מדיי (זה לא קשור דווקא לדלק - המע"מ הוא על הכל), נראה רמת מיסוי מטורפת. אם נוסיף על זה את מס הקניה על רכבים ואת אגרת הרישוי השנתית - נבין שמישהו כאן נפל על הראש. לגמרי. אגב, לידיעת הכתב (והקוראים שלא למדו כלכלה): מס הבלו והמע"מ - שניהם נחשבים למיסים עקיפים כי הם מוטלים על רכישה של מוצר. ההבדל הוא שמע"מ הוא מס כללי, ואילו מס בלו הוא מס על תחום ספציפי. מס הכנסה זה מס ישיר כי הוא מוטל אישית על אדם.
יבגני  |  20.02.12
לכל התגובות