אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
I30 החדשה של יונדאי: הדלת האחורית לאירופה

I30 החדשה של יונדאי: הדלת האחורית לאירופה

I30 אמורה להיות הנשק של יונדאי בדרך לכיבוש אירופה. עם תא נוסעים איכותי, התנהגות כביש מפתיעה ותצורת האצ'בק, היא מתחרה ראויה לפולקסווגן גולף. בארץ טרם הוחלט אם תשווק כפרימיום או לציי הליסינג

20.02.2012, 08:47 | תומר הדר

סלע גיברלטר, כשמו כן הוא. מדובר בסלע די גדול שצופה על מצרי גיברלטר, הרחק לכיוון מרוקו. במקרה המדובר, קשה להאשים את הספרדים בהיעדר אמת בפרסום. אכן מדובר בסלע, אכן מדובר בגיברלטר. אם רוצים להעפיל לראשו של סלע גיברלטר צריך לנסוע במשך שעתיים וחצי דרומה מוולנסיה, להיזהר ממכמונות המהירות הספרדיות, לחכות בתור ארוך של בריטים מנומסים שמפליאים לעודד זה את זה ולהחמיא למזג האוויר החמים, 12 מעלות בצל.

רבים וטובים ניסו לכבוש את הסלע הזה, אשר מהווה נקודת מעבר קריטית השולטת על הכניסה לאירופה — המורים, הבריטים והספרדים. כעת מצטרף אל רשימת הניסיונות לכיבוש אירופה עם חדש: הקוריאנים. הפעם הכיבוש לא יתבצע דרך המצר אלא דרך רוכשי הרכב. הנשק העיקרי: יונדאי i30 החדשה.

יונדאי I30. אחת ממכוניות ההאצ יונדאי I30. אחת ממכוניות ההאצ'בק הטובות ביותר שהוצגו בישראל יונדאי I30. אחת ממכוניות ההאצ

סגמנט פופולרי ביבשת

 

מדוע שאנשי יונדאי ירצו בכלל לכבוש את אירופה? אחרי הכל, לפי הנתונים שמציגים חברי הנהלת יונדאי, מדובר בחברה שנהנית מצמיחה ניכרת ברחבי העולם. כך, לדברי אלאן ראשפור'ת, מנכ"ל יונדאי אירופה, רשמה יונדאי עלייה של 12% במכירותיה בעולם ב־2011 לעומת 2010. בארה"ב רשמה יונדאי באותה תקופה עלייה של 20%. הבעיה היא שבאירופה ליונדאי עדיין אין דריסת רגל מספקת בזירה העולמית, ובלי נתח שוק נאה באירופה לקוריאנים קשה לטעון שהגלובוס בידיהם.

כדי להציג את אותה דריסת רגל בשוק הרכב האירופי אנשי יונדאי זקוקים למכונית האצ'בק, סגמנט פופולרי במיוחד באירופה אשר צפוי, לדברי ראשפורת', לצמוח ב־7% בשנתיים הקרובות. מסיבה זו הקימה יונדאי־קיה מרכז פיתוח ברוסלסהיים שבגרמניה, מייצרת את i30 החדשה בצ'כיה ומכוונת היישר אל לב הקונצנזוס האירופי — פולקסווגן גולף. כך, על פי הנתונים שמציגים אנשי יונדאי בדור הקודם של i30 , 82% מהלקוחות הגיעו ממותגי רכב אחרים, בעיקר מאירופה, כגון פולקסווגן, אופל ופורד.

חיצונית, יונדאי i30 החדשה היא ללא ספק אחד המוצרים הנאים ביותר שהיצרנית הקוריאנית הוציאה תחת ידיה. כאן לא מדובר בהישג שאפשר לבטל במשיכת כתף — עד לפני כשלוש שנים התמחתה יונדאי בייצור של מכוניות פשוטות להפליא שאולי הצטיינו ברמת שימושיות גבוהה, אך גם במקדם נחשקות נמוך. i30 החדשה כלל אינה דומה לאותן מכוניות. למעשה, היא גם לא ממש דומה ל־i30 היוצאת. אמנם מדובר במכוניות אשר חולקות את אותו בסיס גלגלים, אך כל היתר שונה. לפי אנשי יונדאי, העיצוב החיצוני שואב השראה ממדבריות, מעצים ומבעלי חיים. אם מישהו מאמין לזה הוא מוזמן כמובן להרים את ידו, אך בפועל, עם או בלי מדבריות מדובר במכונית נאה.

מנתונים שמציגים אנשי יונדאי עולה שבסיס השמשה הקדמית הוזז ב־8 ס"מ קדימה, החזית שונתה כך שהיא מזכירה את זו של רכב השטח IX35 והמותניים פוסלו מחדש. אך ההפתעה הגדולה ביותר מתרחשת דווקא מבפנים: תאי הנוסעים של מכוניות יונדאי עברו בשנים האחרונות מהפכה של ממש, אך זה של i30 הוא הראשון שמתקרב באיכויותיו לאלה של המתחרות מגרמניה.

ראשית, איכות החומרים היא ללא דופי. שנית, מדובר בתא נוסעים נאה, אוורירי ומוצק למגע. כך, פתחי האוורור מותקנים בקצותיהן של מסילות כסופות ונאות, ההגה עצמו עמוס בפונקציות שימושיות אך אינו מבלבל את הנהג, והמושבים מצוינים אך מצוידים במסעד מעט קצר. במכונית המבחן הותקנה מערכת מולטימדיה מצוינת שספק אם תגיע לישראל, אשר מצוידת במסך מגע גדול ונוח השולט בחלקו העליון של לוח המחוונים, וגם במצלמת רוורס שמסתתרת מתחת לסמל האחורי.

יונדאי I30 מבפנים. הגה עמוס בפונקציות שימושיות יונדאי I30 מבפנים. הגה עמוס בפונקציות שימושיות יונדאי I30 מבפנים. הגה עמוס בפונקציות שימושיות

לא מתרסקת לתוך בורות

 

I30 מפתיעה גם בהתנהגות. הדור הקודם של i30 ניסה מאוד להיות אירופי, וקלע בול בחלק מהסעיפים. רק בחלק. הדור החדש פשוט מצליח. מכונית המבחן, שצוידה בחישוקי 17 אינץ', הפגינה התנהגות כביש הדוקה מאוד, אך למרות הכיול הנוקשה i30 לא מתרסקת לתוך בורות באופן מוגזם. בדומה לרוב המכוניות המשפחתיות המודרניות, i30 מצוידת בהגה מעט מלאכותי, אך עם זאת, ההגה מצויד בפונקציה אשר מאפשרת לשנות את מידת התגבור.

במצב הספורטיבי מדובר בתגבור שיענה על דרישותיהם של רוב הנהגים. מכונית המבחן צוידה במנוע בנפח 1.6 ליטרים המפיק 135 כוחות סוס ובאביזר נדיר בישראל: תיבת הילוכים ידנית. על התיבה אין טעם להרחיב, אך המנוע הרגיש מעט חלש, דווקא בסיבובי מנוע גבוהים.

כמו תמיד, האירוע מסתיים בשלום וכעת צריך לנתח. לפני ארבע שנים, כשכלמוביל יבואנית יונדאי הציגה את i30 והודיעה שהדגם העיקרי בהיצע שלה יהיה בעל חמש דלתות בלבד, הורמו לא מעט גבות. כעת יונדאי היא מובילת שוק הרכב הישראלי עם 33,060 מסירות ב־2011, ו־i30 היוצאת נחשבת ללהיט מכירות. אך אין לשכוח שחלק ניכר ממכירות אלו מיועדות בראש ובראשונה לציי הרכב — מה שיוצר סימן שאלה גדול.

i30 החדשה אינה הדגם הקודם; היא משוכללת יותר, נחשקת יותר ומאובזרת יותר. "יותר", למי שאינו יודע, גם עולה יותר כסף, וההבדלים בין הדור היוצא של i30, שהיתה אמנם מכונית טובה אך עדיין אפרורית למדי, לבין הדור החדש שיכול להתחרות בלי בושה באופל ובפולקסווגן, הם תהומיים. מטבע הדברים, איננו יודעים בכמה כסף ירכשו ציי הרכב את i30 החדשה, אך הפעם היבואנית עלולה למצוא את עצמה בפני דילמה רצינית: האם לתמחר את i30 כמוצר פרימיום שיתחרה במשפחתיות כפולקסווגן גולף, או האם להסיר את חישוקי המגנזיום, לבטל את מערכת ה־GPS, הגג הנפתח ומושבי העור, ולהכין מקום למדבקת הליסינג.

בכל מקרה, אם יהיה מדובר בגרסת ליסינג נטולת פינוקים ואם בגרסאות משודרגות, i30 החדשה מצליחה לשבור ביעילות את כל הסטיגמות הישנות על מכוניות יונדאי, ויכולה לראשונה להתחרות בלי בושה במיטב התוצרת הגרמנית.

יונדאי i30

מנוע: בנזין, נפח 1,591 סמ"ק, הספק מרבי 135 כ"ס, מומנט מרבי 15 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 195 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש: 9.9 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן 17.5 ק"מ לליטר

בטיחות: 7 כריות אוויר, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: טרם נקבעה

מחיר: טרם נקבע

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
למה יונדאי תמיד מגזימים בנתונים תצרוכת הדלק?
הרי אין סיכוי שהאוטו הזה עושה 17.5 ק"מ לליטר. אולי הגיע זמן לחייב את הייצרניות (או היבואנים בישראל לפחות) לרשום תצרוכת דלק התנאים הכי גרועים שיש: 75% לחות - 35 מעלות - מזגן עובד - נהג ערס עצבני שנוסע באיילון בשעה 8 בבוקר. אז זה בטח יהיה יותר כמו 7 ק"מ לליטר.
22.02.12
9.
i30
הכתבה כללית מידי אבל את עיני צד המומנט העלוב 15 בלבד! איזה גולף זה ,אבל הם כנראה בדרך הנכונה,רק חבל שאין להם דיזלים אין כמו דיזל בחסכון בדלק בגמישות המנוע בבלימה בירידות ובמומנט מצויין אבל כרגיל בארץ הכל הפוך רוצים חסכון ודוחפים אותנו לקנות בנזין, אבל תחרות זה דבר טוב....
שי , דרום  |  20.02.12
לכל התגובות