אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חיפשו במקום הלא נכון

חיפשו במקום הלא נכון

נכסיה של חברת Cuil, שהציגה ב-2008 מנוע חיפוש חדשני, נמכרו בימים האחרונים לגוגל - אותה חברה ש-Cuil היתה אמורה להשאיר מאחור. סיפורו של אחד הכישלונות המפוארים ביותר בתולדות האינטרנט

21.02.2012, 12:38 | הראל עילם

גוגל השלימה בימים האחרונים את רכישת נכסי חברת Cuil - כך דיווח האתר SEObyTheSea. סכום הרכישה לא נמסר, אך על כל פנים מדובר בסוף עגום במיוחד ל-Cuil, ובאחד הכשלונות הצורבים והמעניינים ביותר בתולדות תעשיית ההייטק.

Cuil השיקה ב-2008 מנוע חיפוש שזכה להתעניינות רבה מצד תעשיית הטכנולוגיה והעיתונות, ואף הוגדר כ"מחסל גוגל". החברה נהנתה מהשקעות בסך למעלה מ-30 מיליון דולר, שהגיעו מקרנות ההון סיכון גריילוק וטאגבאוט.

מאחורי החברה עמדה אנה פטרסון, שמילאה תפקיד חשוב בפיתוח יסודות מנוע החיפוש של גוגל. גם בעלה של פטרסון טום קוסטלו, בכיר לשעבר ב-IBM ופרופסור למחשבים בסטנפורד, היה ממייסדי החברה - יחד עם ראסל פוורס, שעבד עם פטרסון בגוגל. העובד הראשון ב-Cuil היה לואיס מונייר, מייסד מנוע החיפוש המיתולוגי אלטה-ויסטה.

מנוע החיפוש המתחרה היה מיועד לספק תוצאות טובות יותר משל גוגל על ידי הענקת ציון רלבנטיות לכל עמוד, בהתאם לתוכן ולעימוד שלו. גישה זו מנוגדת לתפיסה של גוגל, המדגישה יותר אלמנטים כגון תעבורה וקישורים נכנסים על מנת לדרג את האתרים "האיכותיים" יותר. עם השקתו, Cuil התגאה שהוא מאנדקס פי שלושה יותר דפי רשת מגוגל. גם שמו של מנוע החיפוש - שבוטא כ"קוּל" - נועד כמובן לעורר עניין מצד הגולשים.

Cuil. ההתחלה נראתה מבטיחה Cuil. ההתחלה נראתה מבטיחה Cuil. ההתחלה נראתה מבטיחה

המייסדת חזרה לגוגל

 

אלא שאחרי ההתלהבות הראשונית, הוכתר מנוע החיפוש החדש והמסקרן ליכשלון מהדהד. הוא זכה לביקורות אכזריות במיוחד על תוצאות החיפוש הלא עקביות והמשונות שסיפק, והממשק שבילבל את רוב הגולשים. על כן, מנוע החיפוש לא הצליח להציב תחרות של ממש מול גוגל, או להגיע לנתח שוק מדיד בתחום החיפוש.

הצרות הגיעו במהירות לתוך החברה פנימה: חודש לאחר ההשקה עזב מונייר את Cuil, מה שהיווה מכה קשה מבחינת החברה. היא המשיכה לדשדש עד ספטמבר 2010, אז פטרסון החליטה לסגור את החברה ולחזור לגוגל, מקום עבודתה המקורי.

לפי ההערכות, כבר בפברואר 2011 סיכמה פטרסון על מכירת כל מאגר הפטנטים של Cuil לידי גוגל. עם זאת אישור חלק מבקשות הפטנטים התעכב, ורק בשבוע שעבר אישר משרד המשפטים האמריקאי 7 בקשות פטנטים - שהועברו לידי גוגל. הפטנטים עוסקים בין השאר ב"דרכים להצגת תוצאות חיפוש" על גבי מספר מכשירים, וכן בעיצובים, עמודות ותגיות. עם השלמת העסקה הסתיימה סופית ההרפתקה ששמה Cuil.

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
blekko.com נשאר בחיים ואולי יתמקם בנישה
מנוע החיפוש הנישתי-משהו blekko.com ממשיך לצבור תנועה. לא נראה שיאיים על גוגל, אבל זה נחמד שהוא עדיין חי. http://siteanalytics.compete.com/blekko.com/ אותו דבר לגבי DuckDuckGo.com - אם כי הוא מצועצע מדי המונופול של גוגל מטריד, וכנראה יהיה עוד יותר מרגיז בעתיד היום דווח שטוויטר חתמו על הסכם עם מנוע החיפוש הרוסי yandex שמוביל על גוגל ברוסיה
בתחום  |  21.02.12
14.
ל-8 ו-9: דיברתי על חולשת ההברה האחת. יותר (אולי) עשוי לעבוד.
תראה לי מישהו שמבטא אנ-דרויד כשלוש הברות ואני אראה לך רוסי כבד... זה שפייסבוק הורידו הברה, מחזק את התאוריה שלי. פוקס-ניוז (הזרוע העיקרית) ניי-קי (אמריקאית) של-קורפ (ככה קוראים להם בד"כ) ניוז-קורפ פור-שה The-Gap איך שאמריקאים אוהבים לקרוא לגאפ ייל - אוניברסיטה טובה אבל רובן המוחלט של האייוי ליג (חוץ מבראון וייל) הם שתי הברות או יותר - סטנ-פורד, הר-ווארד, ברק-לי וכו'. סקייפ - נוחלת כישלון בקרב מול ווטס-אפ בל ופורד הן אולי יוצאות דופן הבולטות ביותר שהצליחו... אבל בואו ניקח דברים בפרופורציה, המצאת פס הייצור והמצאת הטלפון הם דברים יותר חזקים משם מותג בסופו של יום. הרבה מהאחרות שציינתם הן אמנם גדולות אבל לא בסדר גודל של הענקיות האחרות. בינג לדעתי הוא הדוגמה הכי חזקה...
קובי  |  21.02.12
לכל התגובות