אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראל כץ: נאשר מחר את ד"וח ועדת זליכה בסיוע האוצר צילום: עמית שעל

ישראל כץ: נאשר מחר את ד"וח ועדת זליכה בסיוע האוצר

שר התחבורה החליט ליישם מיידית את המלצות הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב. גורמים ברשות המסים: "אין לנו מושג במה מדובר"

22.02.2012, 16:33 | תומר הדר

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, צפוי לאמץ מחר (ה') את עקרונות דו"ח הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, בראשות פרופ' ירון זליכה, כך הודיע היום משרד התחבורה.

כץ החליט היום על הקמת צוות בין-משרדי ליישום המלצות הדו"ח. בראש הצוות יעמוד סמנכ"ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה, עוזי יצחקי, ושותפים בו נציגים בכירים של משרד התחבורה, אגף התקציבים במשרד האוצר והרשות להגבלים עסקיים. שר התחבורה מסר כי לצוות יצורף גם נציג של רשות המיסים, במטרה לאפשר הרחבה של ההמלצות ולגבש אמצעי פעולה משלימים להגברת התחרות בענף. הצוות יגבש תכנית עבודה מפורטת ליישום ההמלצות ויציגה לשר התחבורה בתוך 60 יום.

כץ החליט ליישם מיידית את המלצת ועדת זליכה, לאשר יבוא רכב העומד בתקינה אמריקאית ומיוצר מחוץ למדינת נפט"א (ארה"ב, מקסיקו וקנדה). כך למשל ניתן יהיה לייבא כלי רכב המיוצרים בגרמניה בתקינה אמריקאית, כגון כלי רכב מתוצרת אאודי, מרצדס, ופולקסווגן.

יצויין שבניגוד להודעתו של שר התחבורה, לפיה אנשי האוצר יישתתפו בוועדה ובצוות היישום, בפועל מדגישים גורמים ברשות המסים שאין בכוונתם להצטרף לוועדה. "היום הגיעה הפעם הראשונה ששמענו על הוועדה הזו, אין לנו מושג במה מדובר", מסבירים גורמים המקורבים לנושא. זו אינה הפעם הראשונה בה משרד התחבורה מודיע על הקמת ועדה בה ישתתפו אנשי האוצר, כאשר בפועל אלה כלל אינם מהווים חלק ממנה. גם בשנה שעברה עם הקמת ועדת זליכה הודיע משרד התחבורה רשמית על הוספת נציגי משרד האוצר לוועדה, כאשר בפועל אלה סירבו לקחת בה חלק.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מה זה השטויות האלו ? מי אלה נערי האוצר שמניעים לנו את הכלכלה ????
שר התחבורה מינה ועדה , בועדה הוחלט שיהיו שינויים, שר התחבו-רע יאשר את המסקנות ישר ( כי אין לו באמת מושג ) משרד האוצר יסרס את הועדה וידחה את מסקנותיה הבירוקרטיה שוב מנצחת את כולם הציבור מפסיד האוצר חוגג ואני האזרח , אני נוסע על קטנוע שנת 2005 כלי ישן במצב חדש , כי קטנוע שנת 2005 נמכר במחיר של קטנוע חדש ובטיחותי וירוק יותר באותו המחיר באירופה . כמה אלפי קילומטר פיזים אבל מיליון שנות אור מערכתיים . כנראה שמי שיושב שם במרומים ( של האוצר ) לא מבין שאני רוצה חיים טובים יותר ולא יקרים יותר . אתה פקיד אוצר תחבורה ועדה ומי לא , תבין שאתה צריך לדאוג לי ורק לי ולא לשום דבר אחר . נמאסססססססססססססססססס לי מכל זה .
יניב , בדרך החוצה מפה !  |  23.02.12
3.
לא סוד שבאוצר חמים על זליכה..
בין האוצר לזליכה יש עבר בעייתי מאוד...זליכה ידוע כאדם ישר ונטול יומרות אינטרסנטיות, לא מניפולטור ולא מחפש שיאהבו אותו..אומר האמת כלשונה. באוצר לא אוהבים את האמת שלו. במיוחד כאשר הוא פתח על הפקידים שמרכיבים ואמורים ליישם את מדיניות המשרד ולדאוג לאינטרסים של הכלל. במקום זאת, משרד האוצר מחבק את הטייקונים ומאמץ בהבנה את ״מצעד התספורות״ של הטייקונים. זליכה לא ליקק לאף אחד ואמר את דברו גם בעניין תגליות הגז ועמדותיו היוו ניגוד מול עמדות האוצר שהטיבו עם הטייקונים. כעת האוצר מנסה לתקוע את זליכה ולטרפד את מסקנותיו שנאספו בעמל רב. מאוד לא אהבו את העובדה שהשר כץ בחר בו בכדי לקדם את פירוק הריכוזיות. הם ראו בצעד זה כצעד מתריס. הם מנסים כעת ללמד את השר לקח..כנראה שהם לא ממש מבינים שעם כץ לא מתעסקים.
רוני , מרכז  |  22.02.12
לכל התגובות