אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טקס פרסי מוצר השנה: החברה המרכזית ושסטוביץ גרפו את רוב הפרסים

טקס פרסי מוצר השנה: החברה המרכזית ושסטוביץ גרפו את רוב הפרסים

אף חברה בתחום מוצרי הצריכה לא הציגה חדשנות מספקת בשנה החולפת והתואר "החברה החדשנית לשנת 2012" נשאר מיותם

05.03.2012, 09:36 | אורנה יפת

אף חברה בתחום מוצרי הצריכה לא הציגה חדשנות מספקת בשנה החולפת. זו הסיבה שבטקס "מוצר השנה 2012" שנערך אתמול בתל אביב, לא הוכרזה הזוכה בתואר "החברה החדשנית לשנת 2012".

בניגוד לשנים קודמות, לא הצליחה אף חברה להשיג מספר זכיות משמעותי. החברות שבלטו בכל זאת וזכו בארבעה פרסי חדשנות היו החברה המרכזית למשקאות (משווקת קוקה־קולה, טרה, משק צוריאל ונביעות) וחברת ש. שסטוביץ (משווקת קולגייט, רבלון, ג'ונסון אנד ג'ונסון ומותגים נוספים).

החברה המרכזית זכתה בפרסי חדשנות על סדרת טעמי החורף של נביעות פלוס, על גבינת עזים 9%, על יוגורט עזים עם פרי של משק צוריאל ועל יוגורט מולר סימפלי פרוט. ש. שסטוביץ זכתה בפרסים על קרם ההחתלה החדש של ג'ונסון אנד ג'ונסון, על קרם מייק אפ רבלון המטפח אנטי־אייג'ינג, על הקרם הרב־שימושי ניוטרוג'ינה הנספג באופן מיידי, ועל משחת השיניים קולגייט max white one הכוללת מיקרו־קריסטלים מאיצי הלבנה.

זכיות בולטות נוספות היו אלה של פרוקטר אנד גמבל שזכתה בקטגוריית המוצרים לתינוקות על פמפרס פרימיום, ושל אלקטרה שזכתה בשני פרסים בתחום החשמל על מזגני אינברטר ובר המים אלקטרה בר. שטראוס זכתה בקטגוריית הממתקים על מסטיק מאסט קוביות, ואסם על בייגלה שטוחים וסדרת פיטנס בר.  סיוס, סדרת טיפוח השיער של הנקל שוורצקופף, זכתה אף היא.  

טקס מוצר השנה מתקיים ב־30 מדינות ומנוהל בארץ על ידי המוציאה לאור של עיתון "פורום שיווק". ההרשמה לתחרות פתוחה, ולאחריה נסקרים המוצרים על ידי צוות שופטים. לאחר מכן נערך להם סקר צרכני על ידי מכון TNS טלגאל.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
יש להפסיק דחוף את הענקת הפרס הזה בארץ
כמעט אף מוצר שזכה בפרס איננו מציג חדשנות או חידוש, מציג חדשנות או חידוש לרעה, זכה תוך כדי ציטוט שקרים מהפרסומת שלו כסיבה לזכיית המוצר, זכה כמה פעמים ברציפות במהלך השנים, זכה בהפרש של יותר משנה מההשקה ועוד. חלק מהמוצרים שזכו, אינם בגדר מוצרים: 1. ביפון של בזק: איננו נחשב למוצר, איננו מציג חידוש, עשוי להכיל שקרים ורמאויות. 2. Orange Clear: איננו מוצר, איננו מציג חידוש, עשוי להכיל שקרים ורמאויות. 3. I-go Primo: איננה נחשבת למוצר, הייתה קיימת בשוק כמעט מהרגע ש-I-go נולדה בכלל, שזה כמה שנים טובות. 4. אלקטרה אינברטר: זכה בפרס זו הפעם השלישית ברציפות מאותן סיבות שבגללן זכה בפעמים קודמות, לא אמין ולא חסכני. 5. מזרן ספורט עמינח: זכייה תוך כדי ציטוט מהפרסומת, לא מציג חידוש. 6. מכונת כביסה i-Dos של סימנס: מכונות עם תכונות דומות כבר נמכרו בארץ לפני כן. 7. אלקטרה בר: הצג הגרפי שלו הוא בעיקר ליופי, מאחר ואין כל צורך בכזאת בקרה במתקן מים, אשר תקצר באופן משמעותי את אורך החיים שלו. 8. דאק דיסק הג"ל: לא מציג שום חידוש. 9. מולר סימפלי פרוט: המוצר קיים בשוק הישראלי כבר כמה שנים טובות (דומה למה שקרה למזגן אלקטרה אינברטר). 10. גליל גבינת עיזים מה-עז 9% של משק צוריאל: ציטוט שקרי מהכתבה שהגבינה מופחתת שומן למרות שתכולת השומן היא 9% כמו בכל גבינות העיזים הנפוצות. לא מציג חדשנות. 11. שנדי בטעם ביטר לימון: משקה אלכוהולי שזכה בפרס, כאשר החוק אוסר כיום פרסום אלכוהול. בלי קשר לחידושים אפשריים בו, זכייתו בפרס תעודד צריכת אלכוהול. 12. סדרת טעמי החורף של נביעות: אין חידושים, ציטוט שקרי מהפרסומת, המשקה יהיה קר כמו כל משקה אחר במקרר, וחם כאשר ירתיחו אותו. 13. סדרת נקניקים "אישי דק" של טירת צבי: חידוש שלילי, המוצר יהיה יקר על חשבון תכולה (עובי). 14. פנליפס - קרם לטיפול בהרפס שפתיים: מלבד העובדה שהוא קרם ולא משחה, אין כל חידוש מעשי. 15.עוגיות מילקה: אין חידוש. בקיצור, צריך להפסיק את הענקת הפרס בארץ. הוא מעודד צרכנות לקוייה, אני גם בספק מה טבעו של הסקר שעומד מאחורי הפרס, והאם בכלל החברות המשווקות הן אלו שמחליטות מי מהמוצרים שלהם זוכים בפרס, והאם באמת יש התערבות של הציבור בפרס, שכן רבים מהמוצרים שזכו בפרס, לא הופיעו על המדפים לפני כן, כך שהציבור לא יכל להתרשם מהם. אם במקרה שמתם לב: אחד המוצרים שזכה בפרס הוא משקה אלכוהולי: שנדי בטעם ביטר לימון: מתכון בטוח לעידוד והגברת צריכת האלכוהול בארץ + פרסום (בכל צורה) של משקה אלכוהולי, וזאת למרות שהחוק אוסר כיום על פרסום משקאות אלכוהוליים.
06.03.12
2.
מביאים מוצרים מחו"ל וזוכים בארץ??!!! התחרות צריכה להיות רק למוצרי כחול לבן
גיבורים שסטוביץ- מביאים מוצרי זכינות וזוכים בפרסים, מה אנחנו מטומטמים!! איפה שאר חברות המזון והצריכה הגדולות? תנובה ושטראוס נעלמו מהמפה? מי שלא מחדש ומתחדש בסוף מקבל בעיטה כואבת בשוק התחרותי.
מתחדש , אור יהודה  |  05.03.12