אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גורמים בהסתדרות: "הבעיה של הרכבת היא ישראל כץ" צילום: מיקי אלון

גורמים בהסתדרות: "הבעיה של הרכבת היא ישראל כץ"

בשעות אחר הצהריים מכין שר התחבורה ישראל כץ הצהרה דרמטית על הרכבת אם לא יהיו הסכמות עם העובדים על שינוי ארגוני כולל. בהסתדרות אומרים: " אפשר להגיע להסכם, זה רק עניין של זמן. כץ מנסה לעשות הפרד ומשול בין ההסתדרות והוועד וזה לא יילך לו"

05.03.2012, 11:59 | ליאור גוטמן ומיקי פלד

משרד התחבורה יודיע על המשך דרכה של רכבת ישראל היום (ב') בשעות אחה"צ. על פי ההערכות, משרד התחבורה ימנע בשלב זה מלהכריז על סגירת הרכבת אולם הוא ישאיר את האפשרות "על השולחן" זאת במידה ווועד העובדים ימשיך לנקוט בשורת שביתות.

בסביבתו של עיני תוקפים את החלטת כץ ללכת לכיוון של מסיבת העיתונאים. "הוא מחפש תקשורת, לא לסיים את המשא-ומתן. אין מבוי סתום ואין כוונה להשבית. אפשר להגיע להסכם, זה רק עניין של זמן. כץ מנסה לעשות הפרד ומשול בין ההסתדרות והוועד וזה לא יילך לו. הבעיה היא ישראל כץ, לא הנהלת הרכבת ולא ועד העובדים"

במקביל, שר התחבורה עשוי להודיע שהוא משאיר על כנו את הסכם מיקור החוץ של תחזוקת קרונות בומברדייה הקנדית שנקלטו לאחרונה. אמש עוד ניסו הצדדים להגיע למתווה של הסכם כולל, לרבות הקמת חברה בת חדשה שתתחזק את כל מערכי קרונות ומסילות הרכבת. חברה זו הייתה אמורה לקלוט 350 עד 400 עובדי הרכבת כמו גם לאפשר הכנסת משקיע חיצוני שיחזיק בה עד 49%.

בתמורה המדינה הבטיחה לעובדים תוספת שכר של 25% ומענקי חתימה והבטחת ביטחון תעסוקתי עד סוף העשור. עלות המהלך כ-120 מיליון שקל, אולם ועד העובדים וההסתדרות לא הגעו להסכמות בנושא.

נושא שכבר קיבל הסכמה עקרונית של העובדים הוא הקמה של חברה בת בבעלות מלאה של הרכבת לפיתוח שטחי הנדל"ן והמסחר, רובם ככולם בתחנות. כמו כן, העובדים מוכנים לתחזוקה של הקרונות הנוכחיים באמצעות מיקור חוץ של בומברדייה, במקום תחזוקה של הקרונות החדשים שמספקת החברה כפי שתוכנן בתחילה.

עם זאת, כאן עשויה לצוץ בעיה לא פשוטה – רק לפני חודש התגאו בהסתדרות על השגת הסכם לקליטה להעסקה ישירה של עובדי קבלן המועסקים באותו מקום עבודה יחד עם עובדים מן המניין ועתה מיקור-חוץ שכזה יחייב עבודה של עובדי קבלן במוסך הרכבת יחד עם עובדים של הרכבת עצמה, בסתירה להסכם מלפני חודש.

על-פי החלטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב מלפני שבועיים, מהיום יכולה ההסתדרות להשבית את הרכבת במידה והמשא-ומתן נקלע למבוי סתום. 

תגיות

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
בתחנת וולפסון יש בזבוז כוח אדם רב
הועד מבזבז את כסף של הציבור. הבעיה של הרכבת היא חוסר התייעלות. כולם מפחדים לגעת בועד המזיק לתושבי ישראל. למשל, בתחנת חולון וולפסון בשעה 9 אפשר לראות 6-7 מאבטחים עובדי רכבת שלא עושים כלום. רק מזיקים. עבודה נעשית באיטיות רבה, חוסר אכפתיות כשאנשים כל הזמן ממהרים לעומת זאת, בשעה 17:00 ואילך יש פתאום רק מאבטח אחד. שעושה אותה עבודה. אז הנה דוגמא לבזבוז תקציבים רבים, חוסר התייעלות
נתן , תל אביב  |  05.03.12
25.
רכבת
נוסעים נכבדים אתם כנראה לא מבינים מה המשמעות של זה שלא יהיה לכם איך להגיע תפסיקו להיתנהג כמו אנשים טיפשים הרי גם אם יעשו ארגון מחדש אז אותם עובדים ישארו לעבוד תתחילו לחשוב בהיגיון לא סתם לדבר תתחילו לחשוב איך אתם מגיעים לעבודה ואיך אתם נוסעים לטייל או סתם לסוע ברכבת תתחילו להגדיל ראש הרי בלי רכבת אתם תבכו הרכבת שובתת יום אחד אתם משתגעים אז אל תתרברבו אל תתנו לכץ להלהיט אתכם הוא יש לו רכב צמוד אם נהג הוא לא צריך את הרכבת תחשבו על זה על תהיו פזיזים  
אורן , חיפה  |  05.03.12
לכל התגובות