אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיני: "השר כץ נקט צעד של הפקרות כלפי עובדי הרכבת והנוסעים" צילום: עמית שאבי

עיני: "השר כץ נקט צעד של הפקרות כלפי עובדי הרכבת והנוסעים"

בתגובה להאשמות שר התחבורה כי כל הצעה שהועברה לוועד העובדים נתקלה בתגובת וטו מצדם, אמר יו"ר ההסתדרות כי כץ זורה חול בעיני הציבור: "כל האמירות בדבר הסכם וטרפודו הן הבל הבלים"

05.03.2012, 18:42 | מיקי פלד

"שר התחבורה עשה היום צעד שהינו הפקרות לשמה וחוסר אחריות ממדרגה ראשונה כלפי ציבור העובדים והנוסעים ברכבת. כל זאת תוך זריית חול בעיני הציבור ואמירת דברים שלא היו ולא נבראו", כך הגיב יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לדבריו של שר התחבורה ישראל כץ במסיבת העיתונאים בה הכריז כי חברת הרכבת תפוצל ל-3 חברות בת וציין כי ועד העובדים טירפד כל הצעה שהוגשה לו.

שר התחבורה אמר כי הנהלת הרכבת תחזור ליישום הסכם מיקור החוץ עם בומברדייה (לתחזוקת קרונות). בנוסף, יוקמו שלוש חברות בנות. הראשונה לתחזוקה תוך נקיטת צעדים ארגוניים, השנייה לפיתוח נדל"ן להגדלת הכנסות החברה תוך מימוש הפוטנציאל במתחמים והשלישית היא חברת בת למטענים. לדביר כץ, "כל הצעה שהועברה לוועד התקבלה בתגובת ווטו ולכן לא אאפשר שהציבור יהיה בן ערובה בידי קומץ עובדים שהשתלט על הרכבת". כץ חזר על הבטחתו לסגירת הרכבת במידה והוועד יגיב ברצף של שביתות.

לדברי עיני, "שר התחבורה לא הגיע מעולם להסכם איתי. בשבועיים האחרונים ניהלתי, בשיתוף מלא של ועד עובדי הרכבת, מו"מ אינטנסיבי עם הנהלת הרכבת ונציגי האוצר. במו"מ היתה התקדמות ניכרת אולם בשום פנים ואופן לא היה הסכם, ודאי שלא עם שר התחבורה. כך שכל האמירות כאילו הגעתי להסכם איתו, והוועד הוא שטירפד אותו, הינן הבל הבלים ועל אחריותו של השר בלבד.

"ישראל כץ החליט לבצע פרובוקציה באמצע מו"מ שמתנהל ומתקדם. זהו דבר חסר תקדים שאני מתקשה לזכור כמותו בשנים האחרונות ביחסי העבודה. כץ כנראה אינו מחפש את ההסכם אלא את המלחמה עם העובדים לשם מלחמה. הוא רוצה לפתות אותם לשביתה על מנת להבאיש את ריחם בעיני הציבור וכדי לצבור נקודות.

"ההסתדרות אינה מתכוונת ליפול למלכודת של כץ אלא לנהוג באחריות לטובת ציבור הנוסעים ברכבת והעובדים. אני קורא לשר לחזור בו מהחלטתו הנמהרת והלא אחראית ולהמשיך את המו"מ המתקדם כדי להגיע להסכם. זאת כדי לא ליצור הסלמה ביחסי העבודה ופגיעה באזרחי מדינת ישראל. במקרה כזה האחריות תהיה עליו בלבד", סיכם עיני.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
אוי ואבוי איזה תגובות עלובות.
כשכל המדינה תהיה עובדי קבלן ללא פנסיה ללא קופות גמל, מספר זעום של ימי חופש וימי מחלה. אתם תתחילו לבכות! כל המגיבים פה מגיבים ממניעים של שנאה ללא חשיבה עמוקה. אין מי שיגן עליכם מלבד התאחדות העובדים. אין מה לעשות צריך להתאגד כדי לשרוד, ואם לא, המעשיכים יאכלו אותכם ללא מלח. מספיק עם דברי השנאה שלכם! כן! צריך לטפל ברכבת, צריך לטפל ברמה הנמוכה של איכות הפעלתה. אבל מפה ולהעברת הרכבת לחברות חיצוניות (להלן חברות הקבלן) זה דבר פסול מאוד. דבר שיחזור כבומירנג! כי מחר גם אתם תהיו עבדי (סליחה, עובדי) קבלן כי אתם בעצמכם נתתם את התמיכה שלהם למהלך זה.
ישראל , ישראל  |  05.03.12
לכל התגובות