אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - סכסוך נוסף ברכבת ישראל: "מחתימים אותנו על הנחיות שלא הבנו" צילום: אלכס קולומויסקי

בלעדי ל"כלכליסט" - סכסוך נוסף ברכבת ישראל: "מחתימים אותנו על הנחיות שלא הבנו"

נהגים ברכבת טוענים כי ההנהלה דורשת שיחתמו על הנחיות בטיחות ללא הסברים ומאיימת להעלותם לוועדת משמעת. ההנהלה: הם מסרבים לנוהל

12.03.2012, 06:58 | מיקי פלד

נהגים ברכבת ישראל טוענים כי הנהלת הרכבת מכריחה אותם לחתום על יישום של נהלי בטיחות חדשים מבלי שהם מבינים אותם. ל"כלכליסט" נודע כי אתמול העביר מנכ"ל הרכבת בועז צפיר מסר לנהגים לפיו אם הם לא יחתמו על הוראות הבטיחות החדשות הם יועלו לוועדת משמעת, שיכולה לקנוס אותם או להשעות אותם מעבודה. הוועד אסר על הנהגים לחתום על הנהלים עד להסדרת הנושא, אם כי גורמים בהנהלת הרכבת אומרים כי רק מיעוט מבין הנהגים בחרו לשתף פעולה עם ההוראה.

לאחרונה החלה הנהלת הרכבת ליישם את הסכם הבטיחות שנחתם בינה לבין ועד העובדים באוגוסט האחרון. ההסכם קובע בין השאר כי בכל פעם שישנה הוראות או תקנות חדשות לתפעול הקטרים, יחתום כל אחד מ-400 הנהגים ברכבת כי הוא הבין את ההוראות ומיישם אותן מיידית. אולם, הנהגים מקבלים את ההוראות החדשות לא במפגש פנים מול פנים עם האחראים על הנהגים או הבטיחות הרכבת, אלא לתיבות הדואר שלהם במוסכי החברה. לטענת הנהגים, הם מגיעים אל המוסכים רק לעיתים רחוקות, לעיתים בתדירות של כפעם בחודש, וגם כאשר הם רואים את המכתב אין להם כתובת לשאלות במידה ולא הבינו את ההוראות.

מהנהלת הרכבת נמסר, כי "צעד זה של הוועד אינו חלק לגיטימי ממאבק. מדובר בבטיחות ועל כך לא נתפשר. מסרבים מספר נהגים לחתום על ההוראות כפי שמחייב הנוהל. כחלק מעבודתם, נדרשים נהגי הקטרים לחתום כי הבינו את מהות השינויים בחוזרי התנועה המפורסמים עבורם, בהם גם הוראות בטיחות מעודכנות. החתימה מתבצעת לאחר קבלת הסבר פרונטלי ממפקח נהגים, על מהות השינויים".

מדובר בהוראות שהן קריטיות לניהול בטוח של הנסיעה, כגון חובת האטה בקטעי מסילה מסוימים, שימת לב לשינוי בתוואי הדרך, בדיקות שיש לבצע לפני נסיעה וכדומה. לטענת הנהגים, רק פעם בחודש הם פוגשים מדריך נהיגה שיכול לענות על שאלותיהם.

נהג שחבר בוועד עובדי הרכבת אמר אתמול כי "נהגים אמרו שלנו שהם לא מבינים ומהפחד אנחנו לא חותמים. הוצאנו הוראה גורפת למציאת פתרון לבעיה. כשאתה מנחית הוראה חדשה צריך לבדוק אם האדם הבין, אבל כאן מסמנים 'וי' עוד לפני כן. ככה זה עובד ברכבת".

במקביל, נמשכים עיצומי עובדי הרכבת משבוע שעבר על עבודות הפיתוח של החברה, כגון הכפלת המסילה לבאר שבע ובניית מסילות בצפון. זאת, לאחר שדירקטוריון החברה אישר בשבוע שעבר לקדם את תכניתו של שר התחבורה להקים חברות בנות ולהכניס משקיעים פרטיים בתחום המטענים.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
ניהול כושל
כמו שאומרים תגיד לי מי החברים שלך ואני יגיד לך מי אתה ! אז ככה זה ברכבת תגיד לי מי המנהל שלך ואני יגיד לך מי אתה !!!!! חברה עם ניהול כושל ששנים מאשימה את העובדים והוועד אבל לא מבינה שזו בעיה בניהול בלבד איפה ההצהרות של המנכל החדש שאמר שהוא מעביר מתפקידם 4 מנהלים בכירים איפה הוא מה הוא עשה .לפי דעתי הפעם הוועד עושה מהלכים מוצדקים ברור שלא לתת לנהגים לחתום על מסמכים ותיפעול רכבות דרך תיבת הדואר זה נשמע הזויי מעניין אם טייסי אלעל או חיל האוויר מקבלים הוראות תפעול דרך נירות ולא עוברים הדרכה או שיחה עם מנהל או מדריך . דרך אגב לא מזמן נכנסו לעבודה ברכבת קטרים חדשים מדוע לא כול הנהגים מוסמכים לנהוג בהם למה לא הכינו את הנהגים לפני שהקטרים הללו הגיעו (סוג של ניהול ותיכנון כושל) הרי ידעו מלפני שנים כאשר קנו את הקטרים שהם יגיעו למה לא הכינו הכשרה וחיכו לדקה ה90.(בטח ההנהלה תגיד שלא היה כוח אדם מספיק בלה בלה בלה ) שלא יעבדו עליכם ההנהלה מפילה הכול על העובדים איך אומרים (הגמל לא רואה את הדבשת שלו) מקווה שמישהו מבין על מה אני מדבר
יצחק , אילת  |  12.03.12
9.
ככה זה מההתחלה
כל מה שקורה ברכבת ישראל זו מזימה בין ביבי ישראל קץ והנהלת הרכבת לגרום לאזרחים לקום נגד הרכבת על מנת שיוכלו להפריט אותה באין מפריע .נוכלים בני נוכלים מנסים לגנוב את כספי הציבור ולקדם חברים וקרובים על חשבון האזרחים ועובדי הרכבת .אל תשכחו מה עשו לכם עם תאגידי המיים קרעו אותנו מכל הקיוונים וזה מה שמנסים לעשות ברכבת אל תתנו יד לנוכלים האלה לגנוב אותנו באור יום ועוד בעזרת האזרחים כי בקצב הזה אנחנו נתעורר יום אחד ונגלה שביבי הפריט לנו גם את המשפחות בבקשה אל תתנו לזה יד .
אמיר , תל אביב  |  12.03.12
7.
התנהלות ההנהלה
כנראה שברכבת לא משתנה כלום אם ההנהלה לא הבינה שיש רפורמה בטיחות ובנוסף ככול שחולף הזמן התמונה מתחילה להתבהר לגבי ההתנהלות ברכבת ההנהלה הבינה שתמיד יש להאשים את העובדים הם שכחו שיש להם מנהלים בכירים שמרויחים די הרבה כדי לעקוף הנחיות ולטאטא המון לכלוך מתחת לשולחן כנראה שעם חלוף הזמן מתגלת התמונה האמיתית של ההנהלה שינווים מתחילים ממנהלים לא מהעובדים ... דרך אגב איפה היתה הנהלת הרכבת לפני 10 שנים שהפיתוח ברכבת התחיל למה הם נזכרים רק אחאי התאונות הקטלניות שהיו אז שלא יעבדו עליכם השינוי צריך לבוא קודם כול מהמנהלים שמנהלים את.החברה די הרבה זמן כנראה שמשהו שם רקוב וכדי שהוא ימשיך להתרקב מפנים את עול האש לעובדים ככה זה בחיים
דוד , כרמל  |  12.03.12
לכל התגובות