אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחירו של בול דואר התייקר בכ-18% ל-2 שקלים צילום: עומר הכהן

מחירו של בול דואר התייקר בכ-18% ל-2 שקלים

חברת הדואר צופה כי העלייה במחיר, שנקבעה בידי שרי התקשורת והאוצר, תניב הכנסות נוספות בסך כ-30 מיליון שקל בשנה - אך היא זקוקה לצעדים נוספים על מנת לצאת מהפסדיה

19.03.2012, 16:04 | גילעד נס

עלותו של בול דואר המיועד למשלוח מכתב בתוך תחומי ישראל עלה בשבוע שעבר מ-1.70 שקלים ל-2 שקלים (כולל מע"מ) - עליה של כ-17%. גם מחיריהם של בולים הנדרשים למשלוח של חבילות במשקלים שונים התייקרו. על פי הערכת דואר ישראל, המהלך יאפשר להגדיל את הכנסותיה של החברה בכ-30 מיליון שקל בשנה.

התעריף החדש אושר בידי שר התקשורת משה כחלון בהסכמת שר האוצר יובל שטייניץ בהוראה שפורסמה ביום שלישי ברשומות, והוא ישאר בתוקף במהלך השנה וחצי הקרובות. דואר ישראל היא חברה ממשלתית ולפיכך תעריפיה מפוקחים ונקבעים בידי המדינה. חברת הדואר טוענת בחודשים האחרונים כי מצבה הפיננסי הולך ומורע, בעוד המדינה מסרבת לאפשר לה לפתח את עסקיה מעבר לעסקי הדואר המסורתיים שלה באופן שיאפשר לה להניב הכנסות נוספות. מחירו של הבול, למשל, לא עודכן כבר שנים רבות, וגם ייקורו לא יסייע לה לפתור את המצוקה הכספית אליה נקלעה בשנים האחרונות. דואר ישראל סיימה את 2010 בהפסד של 110 מיליון שקל עם הערכות להפסד של כ־80 מיליון שקל ב־2011.

בפניות לרשות החברות שבמשרד האוצר טענו לאחרונה בכירי החברה כי לצורך היציאה ממצבה ההפסדי גובשה תוכנית חילוץ שמשמעותה פיטורי כ-500 עובדים, אולם התוכנית תוכל לצאת לפועל רק אם יוזרמו לחברה כ-350 מיליון שקל למימון הליך הפיטורים או הפרישה מרצון. צעדים נוספים שהחברה מבקשת לנקוט כוללים סגירת סניפים, הפחתת תדירות חלוקת הדואר ומתן אפשרות לספק שירותי בנקאות מתקדמים יותר מאלו שמספק כיום בנק הדואר, השייך לחברה.

תגיות