אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניסיון למנוע את השביתה: בכירי הרכבת ייפגשו עם יו"ר ההסתדרות צילום: גדי קבלו

ניסיון למנוע את השביתה: בכירי הרכבת ייפגשו עם יו"ר ההסתדרות

מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, ויו"ר דירקטוריון הרכבת, אורי יוגב, ייפגשו בשעה 17:00 עם עופר עיני ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן בניסיון למנוע את השביתה

26.03.2012, 12:26 | מיקי פלד

אולי תימנע השביתה ברכבת? בשעה 17:00 ייפגשו בבית ההסתדרות יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, עם מנכ"ל הרכבת, בועז צפריר, ומאוחר יותר יצטרפו לפגישה יו"ר ההסתדרות, עופר עיני ויו"ר דירקטוריון הרכבת, אורי יוגב.

הארבעה נפגשים לאחר שההסתדרות החליטה הלילה על שביתה כללית ברכבת החל ממחר (ג') בשעה 6 בבוקר. זאת אם לא יוחזרו לעבודה חברי הוועד והעובדים שהושעו ופוטרו.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני קרא לשר התחבורה להיכנס למשא ומתן ולהקפיא את ההליכים נגד הוועד והעובדים זאת כדי למנוע שביתה והידרדרות ביחסי העבודה.

במקביל החליטה צמרת ההסתדרות להכריז מחר על סכסוך עבודה בכל ענף התחבורה שיכלול את התנועה בנמלי התעופה, נמלי הים והתחבורה הציבורית (אגד ודן).

הנהלת הרכבת מתכוונת לעתור ככל הנראה היום (ב') לבית הדין לעבודה בבקשה שיאסור על קיום השביתה.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני קרא אמש לשר התחבורה, ישראל כץ, להקפיא את כל ההליכים כלפי העובדים ברכבת שביצעה היום ההנהלה. "מדובר בחציית קווים אדומים ביחסי עבודה", קובע עיני.

בתום שימוע שנערך אתמול בצהריים לגילה אדרעי, יו"ר ועד עובדי הרכבת, החליטה ועדת המשמעת להשעותה לתקופה של שלושה חודשים. ההסתדרות הנחתה את שאר העובדים לא להגיע לשימוע. אדרעי מועסקת בחברה כמנהלת חשבונות במחלקת הדלקים והשמנים. בנוסף להשעיה, הוטל עליה עונש על תנאי, לפיו אם תחזור על העבירה תפוטר.

נגד 8 עובדי הרכבת האחרים שהואשמו בתקיפת המנכ"ל קבעה ועדת המשמעת: 4 עובדים הושעו ל-6 חודשים וקיבלו אזהרה לפני פיטורים. 2 עובדים הושעו ל-4 חודשים עם אזהרה דומה ו-2 עובדים פוטרו בשל ריבוי עבירות משמעת.

עיני אמר כי "למרות האישור שקיבלו העובדים בבית הדין להפעיל את נשק השביתה, נגד כוונת ההנהלה להפריט את מערך התחזוקה ברכבת, הם לא עשו זאת כדי לא לפגוע בציבור הנוסעים. אולם לצערי הרב שר התחבורה, באמצעות הנהלת הרכבת, נוקטים כבר מאז בפרובוקציות כלפי ציבור העובדים כדי ליצור הסלמה ביחסי העבודה".

עיני שיגר הערב מכתב לשר התחבורה ברוח זו עם העתקים לרה"מ, לשר האוצר, ליו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל הרכבת.

עיני הוסיף כי מה שאירע היום הוא בבחינת חציית קווים אדומים. "יש פה צעד מסוכן מאוד שבו עובדים במהלך מאבק ארגוני לגיטימי נקראים לוועדות משמעת בתירוצים שונים ומשונים ובסופו של דבר אף מסולקים ממקום העבודה. בצורה הזאת עובדים לא יוכלו לנהל מאבקים. מבחינת כל ארגון עובדים, יהיה אשר יהיה, מדובר בחציית קווים אדומים ביחסי עבודה".

מהנהלת הרכבת נמסר בעניין העונשים: "רכבת ישראל נוקטת ותנקוט במדיניות של אפס סובלנות כלפי אלימות, בוודאי כלפי אלימות פיזית שיש בה כדי לסכן חיי אדם. אנו נעקור מהשורש כל אלמנט של תרבות אלימה בחברת רכבת ישראל, שמשמש ככלי להפחיד ולהלך אימים על עובדים ומנהלים בחברה, שכל מטרתו שליטה וניהול החברה על פי רצון נציגי הוועד".

תגיות

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
הנהלת הרכבת
נראה לי שכל החלטתם היתה על מנת ללחוץ על הועד, הם יקפיאו את העונש, ויגישו את זה על מגש של כסף כאילו בגלל כבודו של עייני, ואחרי זה ידרשו מעייני שיטיל את מרותו על הועד שיסכימו לדרישות ההנהלה. הם אינם מוכנים להסתכן בהשבתת כל ענף התחבורה במשק, כולל רשות שדות התעופה, (איך הם יטוסו לחו"ל).וכל זה תרגיל, אינני יודע אם יצליח, משום שיש בהסתדרות בחירות בקרוב ועייני לא יכול לרדת מהעץ בלי שיביא איזו הצלחה לטובת הועד. ואני מקווה מאד שההנהלה תרד מסיפור מיקור החוץ, ותעשה טוב באם במקום להעביר את תחזוקת הקרונות לבומברדיה, הם יעבירו את עובדי התחזוקה הישנים קורסים בתחזוקה, ויקפידו על תחזוקה נכונה, משום שכפי שראינו בטלויזיה של "המקור" התברר שאין איש מההנהלה שמבקר את האחזקה, קשה להאמין שברכבת ישראל אין סמנ"כל להנדסה שתפקידו להשגיח על התחזוקה, ואם אין , זו אשמתם ורק אשמתם של ההנהלה.
בן ארי , חיפה  |  26.03.12
33.
לא לאלימות מילולית ולא פיזית ...!!!
לעופר עיני ציבור העובדים המאורגנים אוהבים אותך ואת דרכך אנא אל תיתן לנו לחשוב אחרת ... אבל אנחנו בעד מאבק לגיטימי ובשום פנים לא אלים כל מי שהתנהג באלימות ואו מסית לאלימות מקומו לא בחברה בכלל אלא מאחורי סורג ובריח . כמו שנראית הרכבת על כל מוסדותיה היה צריך מזמן לסגור אותה ובמיוחד עם התדמית הציבורית שיש על חברה ציבורית יש לעגן את הבטחת ההנהלה שלא יפטרו עובדים ויקלטו עובדים נוספית בהסכם קיבוצי וכשהכל יחזור לתיקנו כולל בטיחות הנוסעים , שיוכיחו שהם טובים וגם יכולים אין לי ספק שכל הנהלה תעדיף אותם על מיקור חוץ . הרכבת זקוקה לטיפול שורש עמוק מאוד מאוד וברור שבמצב זה אין סיכוי שהעובדים הקיימים מסוגלים לכך . בהצלחה ואנא לא לאלימות לא מילולית ולא פיזית בטח לא ביחסי עבודה !!!
אליעזר , מרכז  |  26.03.12
לכל התגובות