אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיני לאחר ההסכם ברכבת: "שמח שמערך התחזוקה נותר ברובו אצל העובדים" צילום: עמית שעל

עיני לאחר ההסכם ברכבת: "שמח שמערך התחזוקה נותר ברובו אצל העובדים"

יו"ר ההסתדרות: "עתיד הרכבת תלוי בהנהלה ובעובדים". יו"ר הוועד, גילה אדרעי: "עובדי הרכבת יכולים להיות גאים בהסכם"

27.03.2012, 11:28 | מיקי פלד

"עתידה של הרכבת תלוי בהנהלה ובעובדים ואני בטוח שביחד תהיה רכבת טובה יותר".  כך אמר הבוקר יו"ר ההסתדרות עופר עיני במסיבת עיתונאים לאחר ההסכמות שהביאו לביטול השביתה ברכבת.  

עיני הוסיף כי הוא "שמח שמערך התחזוקה נותר ברובו אצל עובדי הרכבת, אני חושב שזה עניין עקרוני וצריך להשאיר בידי הממשלה את הרכבת כמה שיותר. אני גם שמח שהנהלת הרכבת נענתה לבקשתי לבטל את כל ההליכים המשמעתיים נגד העובדים".

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן הוביף: "יש פה שני הדגשים – הגנה מפיטורי צמצום עד 2030, והכנסת עובדי קבלן, כמו קופאיות, להעסקה ישירה. בסה"כ שני הצדדים נרתמו לעשות רכבת טובה יותר והצליחו באיזה שהוא מקום לעשות גם צדק חברתי".

יו"ר ועד הרכבת, גילה אדרעי: "עובדי הרכבת יכולים להיות גאים בהסכם שמגן עליהם ועושה מתיחת פנים לעובדים שיתנו שירות לציבור, הציבור זה הלקוחות שלנו".

השביתה ברכבת שתוכננה להיום בוטלה כאמור לאחר שהלילה חלה התקדמות במו"מ בין עיני לבין יו"ר דירקטוריון הרכבת, אורי יוגב.

עונשי ההשעיה והפיטורין שהוטלו השבוע על מספר בכירים - כולל יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי - יבוטלו והעובדים יקבלו תוספת של 25% ומענק של 40 אלף שקל. עוד סוכם, כי תחזוקת הקרונות הנוכחיים תיעשה על ידי עובדי חברה חיצונית לעוד 9 חודשים. עובדי הקבלן יועסקו במשך שנתיים במוסכי הרכבת, אבל במתחמים נפרדים. לאחר השנתיים הללו הם יעברו לעבוד במוסכים נפרדים של החברה החיצונית.

עם זאת, הממשלה לא ויתרה על שאיפתה לצמצם את פעילותה הישירה של הרכבת לנהיגת קטרים בלבד והכניסה דריסת רגל משמעותית בכיוון ההפרטה בכך שקיבלה את הסכמת ההסתדרות וועד העובדים להפרטה של ניהול המטענים ברכבת. רק בשנים הקרובות נדע האם מדובר בסנונית ראשונה או באירוע חד פעמי. הליכי הפרטה לרוב לוקחים שנים ארוכות ומבוצעים במהלכים קטנים.

 

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
ההסכם שחתמו לא פותר את בעיית הבטיחות של הקרונות. עדיין מסוכן לנסוע ברכבת.
כל מי שראה את התכנית "המקור", מבין שאם מערך התחזוקה נשאר עדיין בשליטת עובדי הרכבת, אין לצפות לשיפור בבטיחות הרכבת, בייחוד לא בשנתיים הבאות, כשהתחזוקה תישאר פיזית במוסכי הרכבת. אני אישית לא מתכונן להסתכן ולנסוע ברכבת בשנתיים הקרובות, ואחרי זה - נראה. אם אתה, הקורא, אומר לעצמך "לי זה לא יקרה" ומוכן להמשיך להסתכן ולנסוע ברכבת, רחמי עליך.
נוסע עצבני , מרכז  |  27.03.12
לכל התגובות