אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: אמון הצרכנים ירד, אך נותר גבוה יחסית צילום: בלומברג

ארה"ב: אמון הצרכנים ירד, אך נותר גבוה יחסית

מדד האמון נפל לרמה של 70.2 נקודות, לעומת 71.6 בפברואר - אך בכל זאת נשאר קרוב לרמה הגבוהה ביותר שנרשמה בשנה האחרונה, על רקע השיפור בשוק העבודה; האנליסטים ציפו לירידה לרמה של 70 נקודות

27.03.2012, 16:28 | סוכנויות הידיעות

אמון הצרכנים בארצות הברית ירד בחודש מרץ, אך בכל זאת נשאר קרוב לרמה הגבוהה ביותר מזה שנה על רקע השיפור בשוק העבודה.

מדד האמון של הקונפרנס בוארד נפל לרמה של 70.2 נקודות מקריאה של 71.6 בפברואר. תחזיות האנליסטים ציפו לירידה משמעותית יותר, לרמה של 70 נקודות.

ששת החודשים עם הצמיחה הטובה ביותר בשוק העבודה מאז 2006, שיעור אבטלה בשפל של שלוש שנים ועליות בשוק המניות - כל אלה הם בין הגורמים המעניקים לאמריקאים את האמצעים לעמוד גם בעליית מחירי הדלק. המשך השיפור באמון הצרכנים עשוי להוביל גם לעליות בצריכה הפרטית שמהווה 70% מהכלכלה.

"אמון הצרכנים יעלה במקביל לשיפורים בשוק העבודה", מסביר עומר שאריף, כלכלן ב-RBS סקיורטיס בקונטיקט. "באופן כללי נראה שהכל מתקדם בכיוון הנכון. עם זאת, מחירי הדלק עשויים להוות מכשול".

תגיות