אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זה לא רק אני והגלשן שלי: ענף הגלישה בישראל מגלגל כ-150 מיליון שקל בשנה צילום: אי פי אי

זה לא רק אני והגלשן שלי: ענף הגלישה בישראל מגלגל כ-150 מיליון שקל בשנה

לפי חברת בילבונג, לה יש נתח של כ-40% משוק בגדי ומוצרי הגלישה בארץ, הענף רק גדל

02.04.2012, 21:07 | אוריאל דסקל

חברת הגלישה והספורט בילבונג, תקיים במהלך חופשת הפסח תחרות גלישה מקצוענית בגן לאומי חוף פלמחים, בשיתוף רשות הטבע והגנים. בילבונג פרו פלמחים תהיה התחרות הראשונה בסבב הגלישה הישראלי (ISA) בשנת 2012, בה ישתתפו הגולשים המובילים בארץ בשלוש קטגוריות - בוגרים, נשים ונוער. התחרות תתקיים בחופשת הפסח.

ענף הגלישה בעולם הוא אחד מהענפים שצומחים בקצב דו ספרתי. שוק הגלישה העולמי מגלגל בסביבות ה-10 מיליארד דולר. המחזור העולמי של מוצרי גלישה של בילבונג בלבד עומד על יותר ממיליארד דולר. בישראל מגלגלת הרשת כ-60 מיליון שקל עם צפי לצמיחה משמעותית ל-70 מיליון שקל – כך עולה מנתונים שאנשי בילבונג ישראל מסרו. מדובר בנתח שוק של כ-40% בארץ, שעומד על כ-150 מיליון שקל בשנה.

בילבונג מחזיקה בנתח של כ-10% משוק הגלישה ברחבי העולם. השווקים הגדולים הם אוסטרליה, ארה"ב ודרום אמריקה, כשבאירופה הכסף הגדול של בילבונג מגיע בעיקר ממכירת מוצרי גלישת חורף (סנובורד, סקי וכו').

עידן קורצמן, סמנכ"ל השיווק של רשת בילבונג, מסר כי "בילבונג נמכרת בארץ בעיקר ברשת חנויות המותג 'בילבונג בורדשופ'. בשאר העולם המותג נמכר בחנויות מולטי ברנדס שמציגות מגוון מותגי גלישה רב מלבד בילבונג. בארץ יש שליטה מוחלטת של המותג מול מתחריו בתחום הגלישה".

קלי סלייטר, גלשן. שווקים הגלישה הגדולים הם בארה"ב, אוסטרליה ודרום אמריקה. באירופה מנוע הצמיחה הוא גלישת סנואבורד, צילום: רויטרס קלי סלייטר, גלשן. שווקים הגלישה הגדולים הם בארה"ב, אוסטרליה ודרום אמריקה. באירופה מנוע הצמיחה הוא גלישת סנואבורד | צילום: רויטרס קלי סלייטר, גלשן. שווקים הגלישה הגדולים הם בארה"ב, אוסטרליה ודרום אמריקה. באירופה מנוע הצמיחה הוא גלישת סנואבורד, צילום: רויטרס

במה שונה ישראל כשוק ממקומות אחרים. התנהלות מול זכיינים, לקוחות וכו'?

"ברשת החנויות 'בילבונג בורדשופ' מונה 28 סניפים - 27 חנויות בבעלות ישירה ורק חנות אחת של זכיין, וזאת בשל קשר עסקי רב שנים (סיטונאי לשעבר). בעולם מדובר בעיקר בחנויות מולטי ברנד לא אחידות".

בילבונג ישראל משקיעה כמיליון שקל בשנה בשיווק בישראל, מתוכם כ-400 שקל על חסויות, בעיקר של תחרויות גלישה ארציות ומקומיות, אירועי סקייטבורד, עמותת "צלול" לשמירה ולניקיון החוף ועוד עמותות נוספות הקשורות לחינוך ימי ונוער בסיכון.

לפי צוקרמן, מדובר בענף שצפוי רק לצמוח. "בארץ ישנה עלייה במודעות לענף הגלישה", הוא אומר, "ניתן לראות עלייה של 20% בפדיונות ברשת 'בילבונג בורדשופ' מאז השנים 2011-2010 ההרשמות לקייטנות גלישה הגלים של בילבונג הוכפלו בשלוש השנים האחרונות וכרגע, יש כ-5,000 נרשמים לקייטנות הגלישה ביולי הבא". לפי צוקרמן, תחום קייטנות הגלישה מגלגל למעלה מ-4 מיליון שקל .

צוקרמן התייחס לדרישה לציוד המקצועי והמוצרים הנלווים כגון : לייקרות, מכנסי גלישה, גלשנים, חליפות גלישה ואמר כי הוא הולך וגדל. לדבריו, "הביקוש ללייקרות עולה משנה לשנה בשל הרצון להיות מוגן מהשמש אך גם להיות אופנתי ולבוש במותג גלישה מוביל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות