אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כיצד להיות פופולרים במקום העבודה? צילום: shutterstock

כיצד להיות פופולרים במקום העבודה?

הערכה במקום העבודה מושגת גם באמצעות כישורים חברתיים מוצלחים. כך תלמדו איך לגרום לקולגות שלכם לרצות בחברתכם

14.04.2012, 22:50 | סוכנויות הידיעות

אם אתם רוצים שיעריכו אתכם במקום העבודה, עליכם לגרום לאחרים להרגיש מוערכים. כך טוענים מומחים באתר Inc.com.

כל מפגש חברתי כולל אדם שהופך מיד למרכז תשומת הלב, מישהו שכולם מבקשים את קרבתו ואת אהדתו. האדם הפופולרי ביותר בחדר הוא לרוב גם זה שיודע ליצור קשרים אישיים עם אחרים מהרגע הראשון. על אף שנהוג לחשוב על היכולת ליצירת יחסי קרבה ככישרון מולד אצל אנשים מסוימים, הרי שזוהי תכונה שניתן ללמד ולרכוש. יכולת זו קיימת, גם אם באופן לא מודע, אפילו בקרב אנשים שמתקשים לתקשר. כך למשל מהנדס עשוי להפגין יכולת זו בקרב עמיתיו המהנדסים, אך לא בהקשרים חברתיים אחרים.

מומחים בתחום טוענים שהעיקרון המרכזי ליצירת יחסי קרבה עם אחרים הוא השימוש בחוויות דומות מהעבר שבהן הצלחתם ליצור יחסים כאלו באופן טבעי.

מומלץ להתייחס לקולגות כמו לאורח רצוי, צילום: SHUTTERSTOCK מומלץ להתייחס לקולגות כמו לאורח רצוי | צילום: SHUTTERSTOCK מומלץ להתייחס לקולגות כמו לאורח רצוי, צילום: SHUTTERSTOCK

דרך טובה ליצור קשר עם אדם אחר היא לדמיין שהוא אורח מכובד בביתכם. רוב האנשים שמחים כאשר אורח מכובד מגיע לביתם והם משתדלים לגרום לו לחוש רצוי ונינוח. 

אמנם ייתכנו הבדלים בין נושאי השיחה שתבחרו בהקשר של פגישת עסקים ואלו שיעלו בשיחה עם אורח בביתכם, אך אם המוטיבציה והגישה מאחורי המילים דומה, הרי שתזכו לאותן התוצאות.

באותה המידה שאתם מעניקים לאורחים שלכם תחושה של נינוחות, השתדלו להתחבר לתחושה זו כאשר אתם מנהלים שיחה עם לקוח או קולגה, ונסו לחוש הכרת תודה על ההזדמנות לשוחח עמו ולהעניק לו שירות.

 

לאחר המפגש הראשוני, התחילו את השיחה בהערה המראה לקולגה שהשקעתם מחשבה בצרכיו וברצונותיו; לאחר מכן העלו שאלה שתוביל לשיחה. 

כך למשל תוכלו לפתוח מפגש עם מומחה טכני בהערה על כך ששמעתם שהוא הציג עבודת מחקר בכנס שנערך לא מזמן. לאחר מכן אפשר לשאול אותו שאלה כגון "איך היו התגובות מצד הקהל?" תוכנה הספציפי של ההערה הפותחת חשוב פחות מהמסר הסמוי - שהאדם שמולכם חשוב עד כדי כך שטרחתם לברר עליו מידע מסוים.

אם אתם באמת ובתמים מתעניינים באדם שמולכם, הוא יזכור שגרמתם לו להרגיש רצוי ובעל חשיבות גם הרבה לאחר שישכח את נושא השיחה.

גישה זו תביא לכך שתהיו רצויים בכל מקום משום שתגרמו לאנשים אחרים להרגיש מוערכים.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
יש פה נקודות שלא העלו בנוגע לשיטה הזאת.
כאחד שעובד המון שנים ועבר עבודות בהרבה תחומים, כולל הייטק, בד"כ שמגיעים למקום עבודה נורמאלי עם אנשים נורמטיבים, אין צורך בעשיית קסמים, החיבור נוצר מעצמו וכבר בימים הראשונים לעבודה אתה מזהה עם מי אתה מתחבר יותר ומי פחות, לאלה שאתה מתחבר פחות אין צורך לנסות ולהתקרב יתר על המידה כי אם הם לא באותו הראש והזרם שלך זה לא יועיל לנסות ליצור איתם חיבור דרך שיטות של פסיכולוגיה בגרוש. הבעיה נוצרת שברוב מקומות העבודה, תמיד יהיה את האחד (בצוותים גדולים עלולים להיות גם שתיים ) עם האופי הלוקה, בד"כ או בחוסר ביטחון או בחוסר תשומת לב מחוץ למקום העבודה,מדובר באנשים הסובלים מתסמונת חצ"ב = חוסר צעצועים בילדות, והם יהיו אלה שיעמללו לאותו עובד חדש את חייו כאשר כל האמצעים הינם קשרים - דרך השפלה ברבים ע"י שאלות לתשובות שהוא לא אמור לדעת,תקיעת מקלות בגלגלים, הלשנות בדרך קבע למנהל הצוות תוך כדי המצאת ושקרים. כאחד שעשה על התחום הזה את הטזה שלו, אני יכול להבטיח לכם שמדובר באנשים שמחוץ למקום העבוד אין להם בקושים חברים ומעט מאד חיי חברה, אם אתם רואים את עצמכם מתחנפים לאנשים כאלה, א. לא בטוח שתקנו את עולמם, ב. הם ימשיכו להלשין עליכם ולתקוע לכם מקלות , (בד"כ זה נפסק שמגיעים בין 2-3 עובדים חדשים ואז אתם הופכים להיות וותיקים)
פלוני  |  15.04.12
לכל התגובות