אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": בעלי דזיינארט במו"מ למכירתה לפי שווי של 100 מיליון דולר

בלעדי ל"כלכליסט": בעלי דזיינארט במו"מ למכירתה לפי שווי של 100 מיליון דולר

בחברת הסטארט־אפ מרעננה, שמפתחת שבבים ומערכות לאנטנות סלולריות מדור רביעי, הושקעו כ־30 מיליון דולר, רובם על ידי הקרנות מאגמה וכרמל. ענקיות השבבים אינטל, מיקרון וטקסס אינסטרומנטס נחשבות לרוכשות פוטנציאליות של החברה

10.04.2012, 07:05 | אסף גלעד

סטארט־אפ ישראלי נוסף עומד בפני מכירה. ל"כלכליסט" נודע כי חברת שבבי התקשורת דזיינארט נטוורקס מרעננה (DesignArt) מנהלת משא ומתן לרכישתה, לאחר שקיבלה פנייה ממספר ענקיות בתחום השבבים. שווייה של החברה מוערך כיום ב־100 מיליון דולר, יותר מפי שלושה מהסכום שהושקע בה על ידי קרנות ההון סיכון מאגמה וכרמל.

התחום החם של שבבי תקשורת ייצר אקזיטים רבים בישראל, האחרון שבהם הוא מכירת חברת שבבי תקשורת הסיבים ברודלייט מהרצליה, שנמכרה לברודקום תמורת 195 מיליון דולר.

המשקיעות העיקריות בדזיינארט הן קרן ההון סיכון כרמל של אבי זאבי ושלמה דוברת וקרן מאגמה של יהל זילכה ומודי רוזן. בחברה השקיעה בעבר גם קרן ההון סיכון של מוטורולה, כאשר עם פיצולה של מוטורולה בתחילת השנה שעברה, עברה ההשקעה בדזיינארט לידי מוטורולה סולושנס העוסקת בפיתוח ציוד תקשורת.

בנוסף, דזיינארט גייסה כמה מיליוני דולרים כהלוואה מקרן פלנוס מקבוצת ויולה, שקרן כרמל מהווה זרוע ההון סיכון שלה. סך הכל הושקעו בחברה כ־30 מיליון דולר, על פי אתר חברת המחקר IVC.

על פי הערכות, הרוכשת של החברה עשויות להיות ענקיות שבבי תקשורת כגון קוואלקום, טקסס אינסטרומנטס, אינטל או מיקרון. גם חברת פריסקייל, שמפתחת בארץ רכיבי עיבוד אותות (DSP) לשבבי תקשורת של אנטנות סלולאריות, עשויה לרכוש את החברה.

בעבר ביצעה ענקית השבבים ברודקום רכישה דומה בישראל כאשר רכשה את חברת התקשורת פרסלו, שפיתחה מערכות אלקטרוניות המשמשות אנטנות סלולריות פנים־ביתיות, ב־86 מיליון דולר. ברודקום גם רכשה את אחת המשקיעות בדזיינארט, ענקית התקשורת Netlogic Microsystems, שמחזיקה בפתרונות דומים לאלה של דזיינארט.

דזיינארט, חברת סטארט־אפ הממעטת בחשיפה תקשורתית, פיתחה בשנים האחרונות שבבים ומערכות לתחנות בסיס באנטנות סלולריות המשדרות בטכנולוגית הדור הרביעי. בניגוד לאנטנות סלולאריות רגילות ולאנטנות המשווקות על ידי חברות כגון אלווריון, הטכנולוגיה של דזיינארט מאפשרת ליצור אנטנות תקשורת של רשת דור רביעי לטווחים קצרים יותר, שמתאימים למבנים כמו קניונים או לאזורים עירוניים בעלי שטח מוגבל.

היקף המכירות של דזיינארט עומד על מעל 10 מיליון דולר, עלייה ביחס למכירות של 6 מיליון דולר ב־2011. בין לקוחות החברה ניתן למצוא יצרניות של תחנות בסיס סלולאריות כגון אריקסון, נוקיה סימנס והואוויי הסינית. באופן כללי תחום השבבים מאופיין ברווחיות נמוכה.

מייסדי החברה הם עוז ברק, המשמש גם כמנכ"ל החברה, ואסף טובול, המשמש כמנהל הטכנולוגיות בחברה. שניהם יזמים שהולכים יחד כברת דרך, בתחילה בחברת טלדטה ולאחר מכן במילימטריקס, שנמכרה בכמיליון דולר ל־EMI של קיבוץ אייל.

תגיות