תוכניות הטלוויזיה בארה"ב שמכניסות הכי הרבה כסף מפרסום
סדרות ריאליטי מדשדשות, דרמות עם יותר מדי עונות וקומדיות שאיבדו את כוכביהן - אלה התוכניות שהניבו רווחי עתק מפרסומות ב-2011. ומי בראש?
העונה האחרונה של אמריקן איידול בארה"ב לא זכתה להתחלה מוצלחת, עם רייטינג של 21.9 מליון צופים "בלבד" - אך היא עדיין מדורגת בראש רשימת התוכניות המועדפות על צעירים ומבוגרים בגיל 18-49 במדינה. אלו בדיוק הצופים שהמפרסמים אוהבים, ולכן הם עדיין מוכנים לשלם עבור זמן אוויר במהלך שידוריה יותר מבכל תוכנית אחרת.
תוכנית הכישרונות הפופולארית ניצבת בראש רשימת ההכנסות מפרסום בארה"ב עם 6.64 מיליון דולר מפרסומות לכל חצי שעת שידור בשנת 2011. הדירוג מתבסס על הכנסות מפרסומות לכל חצי שעת שידור ועל מדדים אחרים וכולל תוכניות פריים טיים קבועות, למעט שידורי ספורט.
היות ומפרסמים רוכשים את רוב זמן האוויר עוד בטרם שידור פרק הבכורה של העונה, הם לעיתים נאלצים לשלם הון תועפות עבור תוכנית שיצרה באזז חזק אך לא עמדה בציפיות, ובסופו של דבר זוכה לרייטינג נמוך בהרבה מהמצופה. התוכנית "אקס פקטור" הכניסה ב-2011 5.55 מיליון דולר מפרסומות לכל חצי שעת שידור והייתה צפויה לרייטינג של 20 מיליון צופים. בפועל זכתה התוכנית לרייטינג נמוך בהרבה של 12.4 מיליון צופים. עם זאת, מדובר במקרה יוצא דופן למדי. באופן כללי, מפרסמים משלמים את הסכומים הגבוהים ביותר עבור זמן אוויר בתוכניות מבוססות היטב ולכן תוכניות ותיקות כגון "האנטומיה של גריי" או "עקרות בית נואשות" עדיין מדורגות כתוכניות רווחיות ביותר על אף הוותק שלהן."האנטומיה של גריי" מכניסה 2.74 מיליון דולר לכל חצי שעת שידור ו"עקרות בית נואשות" 2.61 מיליון דולר.
בין המרוויחות הגדולות הנוספות ניתן למנות את "שני גברים וחצי", המרוויחה 3.24 מיליון דולר לכל חצי שעת שידור חרף עזיבתו של צ'רלי שין, ו"גלי" המרוויחה מיליונים רק מהפסקול שלה, המדורג במקום העשירי בדירוג הורדות המוזיקה באינטרנט בארה"ב.
5 תגובות לכתיבת תגובה