אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדבר הבא: 12 החברות המבטיחות בתחום טכנולוגיית הפרסום צילום: עמית שעל

הדבר הבא: 12 החברות המבטיחות בתחום טכנולוגיית הפרסום

מניתוח תוצאות קמפיינים, דרך זירת מסחר ממוקד ועד יצירה אוטומטית של קטעי וידיאו. "כלכליסט" ממפה 12 חברות מבטיחות במיוחד הפועלות בשוק הפרסום המקוון

15.04.2012, 11:28 | מאיר אורבך

טכנולוגיות פרסום - חברות המתמקדות בפילוח מדויק של קהל הגולשים הרלבנטי

 

ADagoo

מוצר: ניתוח תוצאות קמפיינים שנת הקמה: 2010 גייסה: 650 אלף דולר

חברת ADagoo פיתחה טכנולוגיה ייחודית המוגנת בפטנט, שמציגה למפרסמים לוח מחוונים ("דש בורד") וירטואלי המראה להם את תוצאות הקמפיינים שלהם בזמן אמת. כך יכול המפרסם לנתח את קהל היעד ולפלח אותו לפי חתכים שונים, כגון מיקום גיאוגרפי וכדומה. השוק שאליו פונה החברה מוערך בארה"ב לבדה ב־12 מיליארד דולר בשנה. בימים אלו החלה החברה למכור את מערכותיה.

eXelate

איך נהפכה ישראל למעצמה בשוק טכנולוגיות הפרסום הישראלים השתלטו על הפרסום ברשת בשקט בשקט הוקמה בישראל בשנים האחרונות תעשייה של טכנולוגיות פרסום הכוללת 139 סטארט-אפים ומכירות של 500 מיליון דולר בשנה מאיר אורבך, 8 תגובותלכתבה המלאה

מוצר: זירת מסחר ממוקד שנת הקמה: 2006 גייסה: 20 מיליון דולר

eXelate מספקת כלים לניתוח מידע לאתרי אינטרנט. לחברה זירת מסחר מתוחכמת שנקראת eXelate eXchange, שבה יכולים המפרסמים לתעל את הפרסומות שלהם לקהלי יעד מדויקים. הזירה הושקה בתחילת 2008 ומשתמשים בה עשרות רבות של רשתות פרסום ורוכשי מדיה מובילים. כן משתמשים בזירה עשרות אתרים מובילים, המספקים לה מידע ממוקד על מאות מיליוני גולשים ייחודיים בארה"ב בלבד.

MediaBoost

מוצר: ניתוח עלויות פרסום שנת הקמה: 2005 גייסה: 9 מיליון דולר

התוכנה של חברת MediaBoost פונה למפרסמים ומסוגלת לנבא עבורם את ההכנסות וההוצאות הצפויות להם אם יבחרו לפרסם באתר מסוים, ויותר מכך: החברה מסוגלת לנבא את יחס העלות־תועלת למפרסם, אפילו ברמת מילת החיפוש שתוביל את הגולש לאתר. לטענת MediaBoost, השימוש במערכת משפר בכ־30% בממוצע את הרווח של הקמפיין הפרסומי באתרים שונים, דוגמת גוגל.

וידיאו - חברות העוסקות בשילוב מתקדם של פרסומות בקטעי וידיאו

 

Adap.tv

מוצר: ניתוח תוצאות קמפיינים שנת הקמה: 2006 גייסה: 43 אלף דולר

Adap.tv פועלת בשוק הפרסום בווידיאו, ומנסה לתת מענה לבעיה הנפוצה של חוסר התאמה בין הפרסומת לבין קטע הווידיאו המשודר. הטכנולוגיה של החברה יודעת לזהות ולאפיין את קטעי הווידיאו (כגון סרטוני יוטיוב), ולהתאים לכל קטע את הפרסומת המתאימה לו. בנוסף, המערכת מאפשרת לחברות לעקוב אחר יעילות הפרסום שלהן ברשת. נכון ל־2011, מערכת הניהול של Adap.tv חשופה ל־60 מיליון גולשים בחודש, הצופים ב־1.8 מיליארד פרסומות מבוססות וידיאו.

Innovid

מוצר: פתרונות פרסום אינטראקטיבי בתוכני וידיאו שנת הקמה: 2007 גייסה: 16.5 מיליון דולר

Innovid פיתחה טכנולוגיה המאפשרת למפרסמים לשלב את הפרסומות שלהם בסרטוני וידיאו ברשת. החברה פיתחה שכבות של אנימציה אינטראקטיבית — הנמצאת על גבי באנרים ומודעות פרסום מקוונות בווידיאו — שאיתה הגולשים יכולים לשחק. הפרסומות של Innovid משולבות באלפי אתרים ברשת, כגון MTV, רשת FOX ו־CNN. בסך הכל הפרסומות של החברה מוצגות ביותר מ־2,200 אתרים.

טל חלוזין, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Innovid, צילום: בועז אופנהיים טל חלוזין, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Innovid | צילום: בועז אופנהיים טל חלוזין, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Innovid, צילום: בועז אופנהיים

SundaySky

מוצר: יצירה אוטומטית של קטעי וידיאו שנת הקמה: 2006 גייסה: 18 מיליון דולר

החברה מפתחת פתרונות ליצירה אוטומטית של וידיאו דיגיטלי עבור מיזמי סחר אלקטרוני, רשתות חברתיות ואתרי תוכן חדשותי ובידורי. התוכנה של SundaySky בונה באופן אוטומטי סרטון וידיאו גנרי המורכב מקטעי וידיאו וסטילס, הקיימים באתר של המפרסם. הסרטון גם מתעדכן באופן שוטף לפי השינויים בתוכן האתר. כך האתרים יכולים להציע מגוון תכנים בצורה אטרקטיבית יותר ולהגדיל את ההכנסות מפרסום.

 

טקסט ודיספליי - חברות העוסקות בבאנרים ובמודעות טקסט

 

DoubleVerify

מוצר: מעקב אחר פרסומות שנת הקמה: 2008 גייסה: 48.5 מיליון דולר

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לכל מפרסם וירטואלי לעקוב אחר המודעות שלו ולדעת שכל מודעה שפורסמה אכן הגיעה ליעדה. DoubleVerify, שעובדת עם מפרסמים וסוכנויות פרסום, נותנת בידיהם כלי שמגדיל את רמת הוודאות שלהם לגבי היעדים שאליהם כוונו המודעות ברשת. לפי הערכות, מכירות החברה מסתכמות כיום בעשרות מיליוני דולרים והיא נהנית מעלייה רבה בביקושים למוצריה.

myThings

מוצר: פרסום לצרכנים הססנים שנת הקמה: 2005 גייסה: 37 מיליון דולר

myThings נותנת פתרון לאחת הבעיות הקשות שיש כיום למפרסמים ברשת, והיא הגולשים שנוטשים אתרי מכירות לפני שרכשו את המוצר. התוכנה מאתרת את אותם צרכנים שלא השלימו את העסקה, עוקבת אחריהם באתרים הבאים שאליהם הם נכנסים ושותלת באנרים המציעים את המוצר שלא נמכר קודם לכן. על פי החברה, הטכנולוגיה הזו מגדילה במידה משמעותית את ההכנסות של האתרים. myThings הגיעה לרווחיות ב־2011 וצפויה לרשום השנה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים.

Kontera

מוצר: מתאימה מודעות לפי תחומי עניין שנת הקמה: 2003 גייסה: 34 מיליון דולר

Kontera פיתחה טכנולוגיה העוקבת אחר טקסטים שמעניינים את הגולש. כאשר היא מבחינה במילה או בצירופי מילים החוזרים על עצמם, היא הופכת אותם ללינק פרסומי. אלא שבשונה מחברות רבות שכבר עושות זאת, הטכנולוגיה של Kontera מנתחת את הטקסט, מזהה את נושאו ומיקודו, מצליבה זאת עם מידע שנאסף על הגולש, ולפי המידע שנצבר בוחרת אילו מילים לסמן ולאילו פרסומות להפנות. הכנסותיה של החברה הוערכו ב־2011 בעשרות מיליוני דולרים.

אסף הנקין ויואב שחם, מייסדי Kontera, צילום: עמית שעל אסף הנקין ויואב שחם, מייסדי Kontera | צילום: עמית שעל אסף הנקין ויואב שחם, מייסדי Kontera, צילום: עמית שעל

סושיאל מדיה - פרסום ממוקד בתחום הצומח ביותר ברשת, רשתות חברתיות

FanGager

מוצר: ניהול מותגים ברשתות חברתיות שנת הקמה: 2010 גייסה: חצי מיליון דולר

FanGager, מייסודם של יוצאי משרד הפרסום שלמור־אבנון־עמיחי, פיתחה טכנולוגיה לניהול ולהפעלת עמודים של מעריצי מותגים ברשתות כגון פייסבוק וטוויטר. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת למותגים לנהל דו־שיח עם המעריצים והעוקבים אחריהם ברשתות החברתיות. לאחרונה הצהירה החברה כי חתמה על שורת הסכמים עם כמה לקוחות בארה"ב דוגמת פורד, סירס, קיי־מארט ואחרים.

Taykey

מוצר: פרסום ברשתות חברתיות שנת הקמה: 2010 גייסה: 11 מיליון דולר

החברה שהקים עמית אבנר (26) מאפשרת באמצעות רשת אלגוריתמים לזהות את היקפו של טרנד מסוים ברשת החברתית, האם הסנטימנט שקיבל היה חיובי או שלילי, ומיהו פלח האוכלוסייה שהתעניין בו. Taykeyמזהה את הטרנדים ומציגה בפני אוכלוסיות מפולחות פרסומות רלבנטיות למשך שעות אחדות. כך אפשר לתעל את הקמפיין לפלח אוכלוסייה מדויק יותר ולעשות שימוש מושכל וחסכוני יותר בתקציב הפרסום.

twtrland

מוצר: ניתוח טוויטים שנת הקמה: 2011 גייסה: מאות אלפי דולרים

שפע המידע המופיע בטוויטר יכול להפוך למאגר מידע פרסומי. twtrland שהוקמה במהלך 2011 הבינה הבינה זאת מהר, ובהתאם לכך פיתחה כלים שיאפשרו לנתח את המידע המופיע ברשת החברתית ולהפוך אותו למדיד. הטכנולוגיה של החברה מנתחת מאות אלפי ציוצים, מספקת סטטיסטיקות שונות על המצייץ ובונה לו פרופיל צרכני, כך שבעתיד יהיה אפשר להתאים לו מידע פרסומי.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
(תגובה ל 2)
בגדול, בלי פרסום, אתרי אינטרנט לא יהיו רווחיים, מכאן שיהיו פחות אתרי אינטרנט, לכן פחות שיתוף ידע. שיתוף הידע האינטרנטי מאפשר היום התקדמות טכנולוגיות במהירות גבוהה מבעבר, ובכך מקרבת גם את פתרון הבעיות המורכבות מעולם הבראיות. השיתוף האינטרנטי הוא המנוע מאחורי מהפכות בעולם הערבי וגם מאחורי מחאות נוספות בעולם ובישראל, וכך הוא גם יועיל בסופו של דבר להלחם ב"רעב העולמי".
רועי  |  16.04.12
3.
כל הכבוד! (+תגובה ל2)
מה לעשות, אנשים צריכים פרנסה. בלי פרסום אנשים לא יקנו. לא יקנו = לא יהיו מקומות עבודה. וכך הגלגל חוזר. במקום שהמפרסמים יצעקו את הסיסמאות שלהם בכל מדיה אפשרית, הסטארטאפים מעלה עוזרים להם ללחוש את הפרסומת באוזניים הנכונות. החזון של תעשיית הפרסום הממוקד מוביל בעצם לדבר טוב לאנושות - עולם שלו ורגוע יותר, בלי ספאם.
יובל , השרון  |  15.04.12