אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק מאפשרת כעת להצביע על מדיניות הפרטיות שלה צילום: בלומברג

פייסבוק מאפשרת כעת להצביע על מדיניות הפרטיות שלה

ההצבעה, שנפתחה היום ותיסגר ב-8 ביוני, מציעה למשתמשים לבחור בין מדיניות הפרטיות החדשה לבין הנוכחית. בין השינויים במדיניות החדשה: האפשרות לשים פרסומות פייסבוק ממוקדות גם מחוץ לאתר הרשת החברתית

01.06.2012, 20:51 | שי ענבל

"פייסבוק מחוייבת להיות ארגון שקוף, אחראי וקשוב למשתמשיו", כך פותח סגן הנשיא לענייני פרטיות בפייסבוק, אליוט שרייג, את הפוסט בבלוג הפרטיות הרשמי של החברה, המכריז על פתיחת ההצבעה על שני מסמכי הפרטיות של פייסבוק: ה-Data Use Policy וה-Statement of Rights and Responsibilities.

בהצבעה, שכאמור נפתחה היום ותיסגר ב-8 ביוני, יוכלו המשתמשים לבחור בין שתי אלטרנטיבות: האחת היא מסמכי הפרטיות החדשים שכתבה פייסבוק - ושבהם ערכה שינויים מסוימים לפי פידבק שקיבלה ממשתמשים שהגיבו עליהם - והשניה היא המסמכים הישנים. כדי להצביע, יש להיכנס לקישור זה.

פייסבוק התחייבה כי אם 30% ממשתמשי הרשת החברתית, המונה כיום 900 מיליון משתמים פעילים, יצביעו - החברה תהיה מחוייבת לקבל את דין הבוחר.

פייסבוק רוצה להציע פרסומות מחוץ לאתר שלה

ארבעת המסמכים, כיאה למסמכי מדיניות פרטיות, הנם ארוכים ומנוסחים בלשון משפטית רשמית, שמקשה על ההבנה מהם בדיוק השינויים שפייסבוק מעוניינת לדחוף עם מדיניות הפרטיות החדשה. עם זאת, עיקר השינויים נעוצים ביכולתה של פייסבוק בתחום הפרסום: היא תוכל להציע פרסומות ממוקדות גם מחוץ לאתר האינטרנט שלה, כאשר הפילוח והמיקוד ייעשה לפי אמצעים כמו לייקים שמשתמש ביצע על עמוד, וכן מידע שיכול להתקבל מחברות  כמו זינגה.

"אם אתה עושה לייק לעמוד של קוקה-קולה אנחנו נוכל להציע לך פרסומות על קולה. אם כתבת בסטטוס: 'יצאתי לרוץ', נוכל להציע לך פרסומות של נעלי ריצה", אמרה נציגת החברה לכתבת Cnet בחודש שעבר. "אנחנו גם נוכל לקבל מידע על המשתמש מאחרים כדי שנוכל להגיש לו פרסומות. לדוגמה - אם את משחקת במשחק של זינגה וזינגה רוצה לעשות פרסומת על טבלת השיאים בפארמוויל, הם יוכלו לתת לנו מספרי ID של משתמשים, ואנו נתאים אותם לחשבונות. לאחר מכן הם יתנו לנו את הפרסומת ואנחנו נגיש אותה".

מדיניות הפרטיות החדשה באה על רקע דרישה של משרד הגנת הפרטיות האירי מפייסבוק לפרט כיצד מתכננת החברה להשתמש במידע האישי של המשתמשים. "אנו נשתמש במידע שלך רק כדי לספק שירותים, ונדאג לכך שמידע זה יהיה המינימלי האפשרי".

מאבק ב"שיתוף האוטומטי" של אפליקציות"

בתוך כך, אתר טק-קראנץ' מדווח כי פייסבוק נקטה צעד שיגביל אפליקציות ברשת החברתית מלשתף תוכן על הקיר של משתמשים באופן אוטומטי, על ידי כךשרק לאחר קריאה או צפיה של 10 שניות ומעלה תגרום לשיתוף התוכן בטיימליין של המשתמש. בכך מקווה החברה להפחית את כמות ה"ספאם" שמופיע על ה-News Feed. בנוסף, אפלקציות לצפיה בוידיאו כעת יהיו מחויבות להודיע על כך שהן משתפות את דבר הצפיה בהן באופן אוטומטי ויציעו את האפשרות לבטל אופציה זו.

תגיות