אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אורי יוגב: "בעוד 5 שנים כרמיאל, עפולה ואופקים יהיו שייכות לישראל" צילום: מיקי אלון

אורי יוגב: "בעוד 5 שנים כרמיאל, עפולה ואופקים יהיו שייכות לישראל"

יו"ר רכבת ישראל סבור כי "אסור לקצץ בהשקעות בתחבורה ולאפשר לנו לסיים את המהפכה כי ההשקעה פה תיצור יתרון תחרותי"; שאול מרידור מבטיח: "בעוד עשור תהיה מערכת הסעת המונים ראויה כך שאנשים יוכלו לנטוש את הרכב"

05.06.2012, 13:59 | ליאור גוטמן ואסף גילעם

"מדינת ישראל נמצאת במיתון והאווירה מתחילה להרגיש את 2002 ו-2003. יש שמועות שיעלו את המע"מ ויקצצו הוצאות. מה שאני אומר שאסור לקצץ בהשקעות בתחבורה ולאפשר לנו לסיים את המהפכה כי ההשקעה פה תיצור יתרון תחרותי", כך אמר יו"ר רכבת ישראל אורי יוגב בוועידת הנדל"ן והתשתיות של "כלכלסיט" בתל אביב.

לדבריו, בעוד 5 שנים נהיה במקום שכרמיאל ועפולה ואופקים יהיו שייכות לישראל באופן מלא עם חיבור לתשתית רכבתית עם חשמול מלא. "מכרזי החשמל יצאו בחודש הבא. את זה לא ניתן לעצור כי המכונות בהר וטרקטורים נוסעים. כך גם רכבת העמק", אמר. 

אורי יוגב בוועידת התשתיות והנדל"ן 2012, צילום: מיקי אלון אורי יוגב בוועידת התשתיות והנדל"ן 2012 | צילום: מיקי אלון אורי יוגב בוועידת התשתיות והנדל"ן 2012, צילום: מיקי אלון

יוגב, שהיה ראש אגף התקציבים בעבר, נזכר בתקופה בה רכבת ישראל לא מיצתה את הפוטנציאל התחבורתי שלה. "המהפכה של הרכבת מרשות הנמלים לפני 10 שנים נותנת רק עכשיו את הפירות. אני מזכיר שאשקלון וקריית גת היו אזור פיתוח א' עם אבטלה של 10% ושרים שמתחננים למפעלים שיעברו לשם. משנה הבאה תהיה רכבת מקריית גת

לתל אביב. בחודש הבא תושק מסילה כפולה מבאר שבע לתל אביב ויקח 52 דקות להגיע. יהיו שתי רכבות בשעה וזליגה עד לשעות המאוחרות של יום שישי. הדרום כבר לא פריפריה", העריך. 

בהתייחסו לתוכניות עתידיות הזכיר יוגב את אזור הצפון. "לפני 10 שנים היינו צריכים להביא  מפעלים ליקנעם. תראו מה קרה לעיר בעקבות כביש 6. רכבת העמק והחיבור של עכו לכרמיאל יעשה אותו דבר. בעוד שנה ושנתיים נטפל גם במחירים. זה לא סביר שמחיר נסיעה ברכבת יהיה יותר יקר מאוטובוס", אמר יוגב.

"שדה תעופה בנבטים יוביל לשינוי דרמטי בבאר שבע"

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר-שבע, שהשתתף אף הוא בפאנל במסגרת הוועידה, אמר "אני איש פוליטי, אבל לא חבר באף מפלגה שנמצאת בקואליצה, ואני אומר כי אין שום ממשלה שהשקיעה כל כך הרבה בתשתיות, בבאר שבע ובנגב כמו ממשלת נתניהו, מאז ממשלת רבין. אני יודע, שבכנסים כאלה נהוג להתלונן, אבל אני רוצה להציג את חצי הכוס המלאה".

דנילוביץ' הסביר כי מעבר צה"ל דרומה (עיר הבה"דים), שעולה לישראל 25 מיליארד שקל, שאומנם תוכננה לפני שנים רבות מיושמת רק כיום בתקופת נתניהו. "אסור לקצץ בתשתיות התחבורה, זה אולי מנוע הצמיחה העיקרי של ישראל".

רוביק דנילוביץ רוביק דנילוביץ' | צילום: מיקי אלון רוביק דנילוביץ

בהמשך לדברי מנכ"ל רכבת ישראל, על התפתחות קו הרכבת לבאר שבע אמר דנילוביץ' "אני חושב שזמן הנסיעה מבאר שבע לתל אביב צריך להתקצר, אין סיבה שהוא לא יירד מ-50 ל-40 דקות. בבאר שבע מוקם היום עמק הסיליקון החדש של ישראל, מחציתו אזרחי ומחציתו צבאי, ובלי הסיוע של מדינת ישראל – לא יכולנו להביא חברות בינלאומיות, ואנחנו במו"מ עם עוד חברות. זאת הזדמנות בלתי רגילה".

"המדינה לא עושה טובה, לא לבאר שבע ולא לנגב", הוסיף דנילוביץ'."זו השקעה בעתודת השטח הגדולה בישראל. אנחנו צריכים לשאוף לכך שבתור כמה שנים מבטלים את מושג ה"פריפריה". גם התפיסה של כולנו צריכה להשתנות. היום בבאר שבע, יש השקעות של יזמים שרוצים להרוויח מהאינטרס כלכלי, בהיקף של 3 מיליארד שקל. הסיפור של כולנו זה יצירת רמת חיים גבוהה בדרום. וזה בסך הכל 45 דקות מגוש דן".

"בעוד עשור תהיה מערכת הסעת המונים ראויה כך שאנשים יוכלו לנטוש את הרכב"

"בשנת 2013 אין לאוצר כוונה ורצון לפגוע בתשתיות תחבורה, למרות מה שאתם קוראים ושומעים" אמר בהמשך הדיון סגן ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור. "אנחנו רואים את החשיבות בפיתוח תשתיות תחבורה בארץ, ולראיה בעשור האחרון הוכפל תקציב הפיתוח לתחבורה מ-5 ל-11 מיליארד שקל".

מרידור התייחס לפיתוח הכבישים והרכבת בין הערים ובחר להתמקד גם בנושא התחבורה בתוככי המטרופולינים הגדולים. ממשלת ישראל כבר החליטה שעד 2025 יפעלו לא פחות משבעה קווי רכבת במטרופולין דן שיחברו בין כפר סבא ורעננה בשרון ועד רשל"צ בדרום. "אם רוצים להידמות לערי מחוז באירופה יש לנו הרבה עבודה בתוך המטרופולינים עם העמדת מערכות הסעת המונים. זה מה שיעצור אותנו מפיתוח המדינה, כי חיבור מאשקלון לתל אביב בחצי שעה זה יפה אבל אם לא נדע לפזר את כל האנשים שיגיעו למרכז לא תרמנו מספיק. הרכבת העירונית בירושלים היא הסנונית שעוד לא מבשרת את בוא האביב, כי לכך נצטרך לחכות עוד שנה. בתל אביב כבר התחילו לחפור את הרכבת הקלה ויש לנו הרבה עבודה בתחום והרבה מאוד כסף שמשקיעים שם", אמר.

שאול מרידור, צילום: מיקי אלון שאול מרידור | צילום: מיקי אלון שאול מרידור, צילום: מיקי אלון

לטענת מרידור, אחד החסמים שקיימים בממשלה הוא נושא התכנון. "גם אם מחר בבוקר המדינה מחליטה להשקיע מיידית 10 מיליארד שקל בתחבורה אני אומר לכם לצערי שאין פרויקטים לביצוע כי אין תכנון קווים נוספים לרכבות עירוניות. זה יקח כשנתיים לסיים את זה אבל בעוד עשור תהיה מערכת הסעת המונים ראויה כך שאנשים יוכלו לנטוש את הרכב", הבטיח.

לדבריו צעד משלים לפיתוח התחבורה יהיה נושא השירות. "כשאדם יוצא מהבית הנגישות מדלת לדלת תהיה דומה לזו שהוא מקבל ברכב. אחרי שהריב המתוקשר ברכבת הסתיים אנחנו חייבים רמת שירות ראויה לאזרחים עם אפשרות לאינטרנט והעלאת אופניים לרכבות", סיכם.  

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
תבנו רכבות מהירות ותחתיות
לא רכבת "קלה" או רכבת "כבדה". צריך רשת רכבות מהירות ולא איזה זחל שלוקח לו 10 דקות רק כדי להכנס ולצאת מהרציף. הרכבת הקלה בירושלים היא דוגמה לכישלון בגלל שהיא לא יכולה לשנע את הנוסעים במהירות שנותנת פייט אמיתי לרכבים הפרטיים. אם ייבנו רכבת "קלה" כזאת גם בגוש דן זו טעות פטאלית. רק רכבת תחתית במהירות גבוהה תוכל להתמודד אם הביקוש האמיתי..
מני  |  05.06.12
2.
הבטחות הבטחות עד כלות.
כתושב כרמיאל ותיק מ1975 אני מזכיר לכל מפריחי ההבטחות שלא להבטיח מגדלים באויר מגובים בלוח זמנים. ב2002 הבטיחו שתהיה רכבת (פועלת) כבר ב2008. באותה שנה הבטיחו שעד 2012 לכל המאוחר יבנו 22 הק"מ המובטחים והרכבת אוטוטו על הפסים. ב2012 מבטיחים ב2016, אח"כ דוחים ל2017 ומי שיצטרך להעזר בשרותיה כדי שיקנה כבר עכשיו מנוי -לנכדים. עייפנו מהבטחות שלטוניות (מראש העיר ועד לרה"מ שחושבים שאזרחים משלמי מיסים הם לא יותר מסתם נתינים...כנראה שבאמת תמשיכו למכור האת אותם הסיפורים גם לנכדים. נקווה שיהיה להם יותר שכל משלנו להזכיר לכם שנבחרתם/נתמניתם לשרת את הציבור ולא להיפך.
אופטיסימי , כרמיאל  |  05.06.12
לכל התגובות