אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פיאט מציגה את הקובו והסדיצ'י בישראל

פיאט מציגה את הקובו והסדיצ'י בישראל

מחיר הקובו יעמוד על 80 אלף שקל, ומחיר הסדיצ'י יחל ב-103 אלף שקל

07.06.2012, 18:56 | תומר הדר

סוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט, תחל השבוע בשיווקו של פיאט קובו, שהיא גרסה משודרגת של פיאט פיורינו המסחרי. בניגוד לפיורינו, המיועד להובלת משאות, בסוכנות מכוניות לים התיכון מצהירים שהקובו מיועדת להסעת נוסעים ויכולה לשמש גם כרכב משפחתי. מחירו של הקובו, שהוא 80 אלף שקל, עבור הגרסה הבסיסית, ממצב אותו ישירות מול מכוניות סופר מיני מסוגן של פורד פיאסטה ורנו קליאו.

פיאט סדיצ פיאט סדיצ'י פיאט סדיצ

לצידו של הקובו תחל סוכנות מכוניות לים התיכון לשווק בישראל גם את פיאט סדיצ'י - מכונית משפחתית קומפקטית המיוצרת בשיתוף עם חברת סוזוקי. הסדיצ'י הנה מכונית כמעט זהה לסוזוקי SX4, ששווקה בישראל בשנים האחרונות. מחירה של הסדיצ'י, המצוידת במנוע בנפח 1.6 ליטרים המפיק 120 כוחות סוס יחל ב-103 אלף שקליעבור הגרסה הידנית. הגרסה האוטומטית עולה 114 אלף שקלים, 3,000 שקלים יותר ממחירה של סוזוקי SX4 ברמת הגימור הבסיסית ו-1,000 שקל יותר ממחירה של סוזוקי SX4 ברמת האבזור הבכירה. יצוין שהסדיצ'י נחשבת לדגם ותיק למדי בהיצע דגמיה של פיאט וצפויה להחלפה בשנים הקרובות, בדומה לסוזוקי SX4.

ייבואה של הסדיצ'י לישראל מעמיד את סוכנות מכוניות לים התיכון בתחרות ישירה מול מכשירי תנועה המייבאת את הסוזוקי הכמעט זהה. מדובר במקרה הראשון בו שתי היבואניות מתמודדות על כיסם של הישראלים באמצעות מוצרים כמעט זהים, אך כנראה שלא האחרון. מכשירי תנועה הנה זכיינית קרייזלר בישראל ואילו סוכנות מכוניות לים התיכון הנה זכיינית לנצ'יה. קרייזלר ופיאט, חברת האם של לנצ'יה, אוחדו וכעת נמכרות מכוניות קרייזלר בשווקים מסוימים כשהן ממותגות בסמלי לנצ'יה - ולהיפך. דגמים שכאלה, מתוצרת שתי היצרניות צפויים להגיע ארצה בעתיד ולא מן הנמנע שמדובר ב"מקרה מבחן" מבחינתה של סוכנות מכוניות לים התיכון, שנועד לבדוק בין היתר את תגובתה של מכשירי תנועה למהלך.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
סיידיצ'י וקובו - מיותרות?
מגמה חדשה מתפתחת בשוק המכוניות בישראל:- מספר יבואנים (שאמורים להיות מתחרים) מייבאים מכוניות זהות לחלוטין (מלבד הסמל שבחזית)! החל מטויוטה אייגו, סיטרואן C1 ופיג'ו 106, ממשיך בפיאט קובו/פיורינו סיטרואן נמו ופיג'ו ביפר, סוזוקי SX4 ופיאט סיידיצ'י, וממשיך לעוד שיתופי פעולה בין יצרנים שונים המשווקים את אותן מכוניות בדיוק!. (ובמחירים דומים עד זהים). אם כתוצאה מכך היתה גם מתפתחת תחרות של ממש במחיר, אולי היתה המגמה חיובית, אבל במצב הנוכחי - זה פשוט חסר כל הגיון.
יקי , פתח-תקוה  |  12.06.12
8.
מקווים שלא מאוחר מדי....
סוזוקי SX4 ותאומתה פיאט סיידיצ'י תוכננו בבסיסן כג'יפון 4X4 הצ'בק 5 דלתות, ע"י מעצב העל ג'יוגי'יארו. עם הפעתה של המכונית בשנת 2006, היא זכתה להצלחה לא מבוטלת, כאשר לאור הביקוש, מייצרים במפעלי החברה ברחבי העולם גם גירסאות 4X2, וגירסאות סדאן 4 דלתות . המכונית הופיעה גם בגירסת מירוץ WRC בגרמניה ו ב Rally GB בשנים 2007 ו-2008. דחיפה נוספת להצלחה (בעיקר בשווקי צפון אמריקה) היתה הופעתה של המכונית בגירסת מכונית-על מנצחת במירוץ מעלה ההר הידוע Pikes Peak ובתכנית הטלביזיה Top-Gear ארה"ב של BBC כ- Reasonable Priced Car, בה נוהגים כוכבי קולנוע וידוענים המתארחים בתכנית . מן הראוי היה שיבואנית פיאט בישראל תבדל את המכונית מאחותה, ותביא לארץ גירסאות שאינן משווקות ע"י מכשירי תנועה כגון: גירסת 4X4, גירסת 2 ליטר, וכד'. הבעיה היחידה היא שהמכונית נמצאת לקראת סוף דרכה, והופעת דגם חדש צפויה כנראה לקראת תחילת שנת 2013 .
איתמר , גבעתיים  |  11.06.12
6.
ל-1 היקר: המנוע של הסוזוקי והמנוע של הפיאט זהים מכל בחינה
מדובר באותו הרכב בדיוק (סוזוקי\פיאט). הרכב מיוצר בהונגריה במפעלי סוזוקי, כאשר הרכב תוכנן ע"י פיאט. מנועי הבנזין מגיעים מסוזוקי ומנועי הדיזל מפיאט. זה בדיוק כמו המקרה של הריקשות לבית טויוטה (Aygo)\פיג'ו (107)\סיטרואן (C1).
דייקן  |  08.06.12
לכל התגובות