אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מטהקפה הישראלית נמכרה לסוכנות האמנים ההוליוודית The Collective צילום: אוראל כהן

מטהקפה הישראלית נמכרה לסוכנות האמנים ההוליוודית The Collective

ככל הנראה סכום העסקה מורכב אך ורק בכיסוי חובות; החברה הישראלית הותיקה גייסה למעלה מ-54 מיליון דולר מאז 2003

17.06.2012, 14:08 | מאיר אורבך
חברת מטהקפה הישראלית נמכרה לסוכנות האמנים ההוליוודית The Collective, הממוקמת בבוורלי הילס. ל"כלכליסט" נודע שהחברה נמכרה תמורת כיסוי חובותיה לאחר שלא הצליחה לגייס כספים חדשים, כך שלמעשה היא נמסרה ללא כל תמורה לרוכשים.

מטהקפה נוסדה בשנת 2003 כאתר וידיאו שיתופי בתחום הבידור המקוון, עוד לפני הקמת יוטיוב. למרות זאת, היא זכתה לכינוי יוטיוב הישראלית ועל פי דיווחי החברה, מדי חודש מבקרים באתר יותר מ-12 מיליון גולשים.

למרות התעבורה המרשימה לאתר, במהלך שנותיה ידעה החברה תהפוכות רבות - שכללו גם שמועות על מכירתה בסכום של כ-200 מיליון דולר ליאהו. כניסתה של יוטיוב בשנת 2005 לתמונה והעובדה שמרבית החברה לא ישבה בעמק הסיליקון היתה כנראה בעוכריה, והיא איבדה את המעמד המוביל שלו זכתה בשנותיה הראשונות.

הסוכנות שרכשה את מטהקפה הישראלית מתמחה בכוכבי יוטיוב אשר מבקשים למקסם את הצלחותיהם ברשת. על פי הדיווחים מתכוונת החברה הרוכשת להשתמש בכלים הטכנולוגים השונים של מטהקפה ופלטפורמות הפרסומות שלה כדי לסייע לאמנים השונים אותם היא מייצגת.

עד כה גייסה החברה 54 מיליון דולר מהקרנות בנצ'מרק, DAG ואקסל, הנחשבת למחזיקת המניות העיקרית בפייסבוק, מלבד מארק צוקרברג. בין מייסדי החברה אייל הרצוג, אריק צרניאק וטל יניב.

בחודש ספטמבר האחרון סגרה החברה את פעילותה בישראל ופיטרה את מרבית עובדיה, תוך כד שהיא איפשרה לחלק מהם לעבור למטה החברה בסן פרנסיסקו. בהודעת החברה נמסר כי ההחלטה לסגור את הפעילות המקומית נובעת "מהרצון לקרב את מרכז הפיתוח לשיווק, למכירות, ולשותפים האסטרטגים של החברה". בעת סגירת המרכז בישראל העסיקה החברה כ-60 עובדים ודיווחה על כוונתה להגדילו.

תגיות