אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מבוכה באל על: טייסים לא התייצבו לעבודה בשל עיצומים, טיסות בוטלו צילום: סיון פרג'

מבוכה באל על: טייסים לא התייצבו לעבודה בשל עיצומים, טיסות בוטלו

מאל על נמסר בתגובה: "לצערנו, נציג הטייסים בנציגות העובדים, קברניט ניר צוק, ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים, אשר כתוצאה מהן מספר טייסים לא התייצבו הערב לטיסתם"

09.07.2012, 20:21 | כתב כלכליסט

מבוכה גדולה בחברת התעופה הלאומית אל על, המנוהלת על ידי אליעזר שקדי: מספר טייסים החליטו לנקוט עיצומים על רקע סכסוך עם ההנהלה ולא התייצבו לעבודה. התוצאה: החברה נאלצה לבטל מספר טיסות ולהתנצל בפני הנוסעים הממורמרים שביטלו חופשות.

מאל על נמסר בתגובה "לצערנו, נציג הטייסים בנציגות העובדים, קברניט ניר צוק, ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים, אשר כתוצאה מהן מספר טייסים לא התייצבו הערב לטיסתם".

אל על נאלצה לבטל את טיסה LY623 במטוס 737 אשר הייתה מתוכננת לצאת הערב בשעה 18:15 ועליה 140 נוסעים, ואת טיסת החזור לתל אביב LY 624 ועליה 132 נוסעים אשר הייתה אמורה לצאת בשעה 23:05.

עוד הוסיפה החברה: "ברצוננו להדגיש כי כפי שידוע לנו, הפעולות שביצע קברניט ניר צוק, אינן מתואמות, אינן מאושרות ואינן על דעתם של יו"ר נציגות עובדי אל על – אשר אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות - אבי אדרי ויו"ר ההסתדרות - עופר עיני. אל על תפעל כדי למצוא פתרונות חלופיים הולמים לנוסעים".

מוועד עובדי אל על נמסר כי עדיין מתנהלים מגעים בין ההנהלה לוועד. יו"ר ועד העובדים, אשר אדרי: "אין החלטה של נציגות העובדים על עיצומים". 

מטוס אל על. המשבר לא קרוב לסיום, צילום: סיון פרג מטוס אל על. המשבר לא קרוב לסיום | צילום: סיון פרג' מטוס אל על. המשבר לא קרוב לסיום, צילום: סיון פרג

מזה חודש מתנהל מו"מ בין הצדדים כאשר ההנהלה דורשת מהטייסים לקצץ בשכרם והטייסים דורשים את אותו הדבר מהנהלת החברה עצמה. כמו כן, הטייסים דורשים מבעלי המניות בחברה, בראשן חברת כנפיים של איזי ודדי בורוביץ', להכניס כספים לחברה. אל על הפסידה ברבעון הראשון של השנה 23.5 מיליון דולר, אך זאת בעיקר עקב צמצום פעילות ופיטורי עובדים.

על פי צורת העבודה באל על, מצבת הטייסים עומדת על 520 ומספיקה לצורך משרה מלאה לכל טייס ברוב חודשי השנה. בזמן חופשות הקיץ וחגי תשרי מספר הטיסות גדל משמעותית והטייסים מתבקשים לעבוד משמרות נוספות בהתאם לצרכים, כלומר למעשה להסכים לעבוד שעות נוספות. כך טייס שברוב חודשי השנה מקבל חופשה של יומיים בין טיסה לטיסה, מתבקש לוותר על יום חופשה אחד ולבצע בו טיסה, גם אם קצרה יותר.

תגיות

39 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

38.
לעבוד עפ"י החוזה שלהם זה לשבות?
יש לי חבר קרוב-טייס באל על. איש יקר וערכי ולא הסתדר לי עם מה שקראתי, התקשרתי ושאלתי אותו מה הסיפור. ובכן חברים, כמו שחשבתי הספור אחר לגמרי. ההנהלה הזו מתייחסת לעובדים שלה כשהטייסים בתוכם כמו לאויבים . הם מנסים תקופה ארוכה להדבר עם ההנהלה האטומה והכושלת הזו ללא הצלחה. נמאס להם לתת את הנשמה ובמקביל לספוג יריקות בפנים. הם פשוט החליטו להפסיק לתת מעל ומעבר למחויב עפ"י הסכם ההעסקה שלהם. להבנתי, זה לא נקרא לשבות. מעניין איך הצליחה החברה הזו להגיע לכזה שפל ביחסי העבודה עם בכירי עובדיה.
רוני. ח , ת"א  |  09.07.12
37.
הנהלה שרומסת את עובדיה מצפה מהם להשקיע בתקופת העומס!? זה הגיוני!?!?
זה מעיד כנראה על איכות ההנהלה הבכירה באלעל. דורכים על העובדים במהלך השנה ומצפים אח"כ, בתקופות עומס, שיעבדו מרצונם שעות נוספות רבות!?!? ההנהלה ובעליה מובילים את אלעל בכישלון רב! גוזרים בונוסים על חשבון העובדים וגם על חשבונינו, הלקוחות.
רן , מרכז  |  10.07.12
35.
כל הכבוד לטייסים ובראשם ניר צוק
ניר צוק הינו מנהיג ואחד הטייסים המוכשרים ביותר באל על ומצער שההנהלה הביאה אותו למצב של חוסר ברירה. אין ספק שהוא עשה ככל שביכולתו בכדי להימנע מהמצב הקיים. יישר כח ובתקוה שתגרום להנהלה ולבעלים להתעשט לפני שהם הורסים את החברה וגורמים לפיטורים המוניים
אשר אדרי , שוהם  |  09.07.12
לכל התגובות