אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארקיע תרכוש מאיירבוס ארבעה מטוסים בסכום של 400 מיליון דולר צילום: עומר הכהן

ארקיע תרכוש מאיירבוס ארבעה מטוסים בסכום של 400 מיליון דולר

המטוסים מסדרת A320neo החדשה יצטרפו לצי של ארקיע בשנת 2018. חברת התעופה תקים תשתית למרכז תחזוקה למטוסי איירבוס בנתב"ג

10.07.2012, 13:57 | הדר קנה
איירבוס וארקיע חתמו אמש (ב') על הסכם לרכישת ארבעה מטוסי A321neo, שיצטרפו לצי של ארקיע בשנת 2018.

שווי העיסקה, על פי ההערכות בשוק היא כ 400 מיליון דולר.

המטוסים החדשים שיימסרו לארקיע בתצורה של 220 מושבים, עתידים להשתלב בפעילות הבינלאומית והפנים ארצית של ארקיע.

מנכ"ל ארקיע גדי טפר, צילום: עמית שעל מנכ"ל ארקיע גדי טפר | צילום: עמית שעל מנכ"ל ארקיע גדי טפר, צילום: עמית שעל

ניר דגן המשנה למנכ"ל ארקיע מסר כי בימים אלה מתחילה ארקיע בהקמת תשתית למרכז תחזוקה אזורי למטוסי איירבוס בנתב"ג. מרכז התחזוקה האזורי יוקם בשיתוף חברת איירבוס ומשרד התמ"ת .

סדרת ה-neo עתידה להיכנס לשירות בחברות תעופה בעולם בשנת 2015 ועל פי ארקיע הסדרה הנחשבת חסכונית וירוקה, ומתאפיינת במנועים ובטכנולוגיה חדישה שתביא לירידה של 15% בשריפת דלק, לחיסכון לחברת התעופה, ולהפחתת זיהום האוויר. המטוסים מסדרה זו יאופיינו גם ברמות רעש מופחתות.

לדברי מנכ"ל ארקיע גדי טפר: "המטוסים החדשים עתידים להגדיל משמעותית את אפקטיביות הצי של ארקיע. ה-A321 neo, מתאים באופן מושלם לאסטרטגיה שלנו הצופה גידול בתנועה ליעדי אירופה. המטוסים החדשים יעניקו לנוסעים סטנדרטים חדשים של נוחות תוך הגדלת נפח הפעילות לטובת עובדי החברה ויצירת ערך עבור בעלי המניות".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מטוסי האיירבוס לא שונים מהותית ממטוסי הבואינג.
כיום גם מטוסי הבואינג וגם מטוסי האירבוס משתמשים באותם המנועים. והם מנועיRoyce, International Aero Engines IAE, Pratt and Witney CFM, Rolls כלומר כל מטוס בין אם הוא ארופאי או אמריקאי יכול לבחור עם איזה סוג ועם איזה יצרן מנועים הוא רוצה לחבר למטוסו. כל החברות בעולם שמיצרות מנועים למטוסים שרובן אמריקאיות ואירופאיות ומקצתן רוסיות יפניות סיניות ורוסיות משתפות כיום פעולה ביניהם כדי להוזיל את עלויות הפיתוח וגם כדי להגיע לניצול אופטימלי של משאביהן וכמובן בראש ובראשונה למען בטיחות הטיסה. גם במטוסי האיירבס וגם במטוסי הבואינג יש מכשרי ניווט מכשרי בקרה מחשבים חישנים ועוד אלפי מכשירים שמיוצרים במשותף בשביל אותן החברות. ההבדל היחיד בין מטוסי האירבוס למטוסי הבואינג הוא שיטת ההיגוי. במטוסי האיירבס שיטת הניהוג הוא מסוג טוס על חוט כלומר ללא מערכות הידראוליות. הטייס מעביר דרך המחשב את הפקודה והמחשב מעביר באמצעות קוי החשמל אות חשמלית שמפעילה את משטחי ההיגוי. במטוסי הבואינג משתמשים עדיין בשיטה ההידראולית אך בבואינג 787 החדש עוברים לשיטת ההיגוי טוס על חוט אך לא בצורה מלאה כמו באיירבס אלא לשיטה הממוחשבת החלקית. גם במטוסי בואינג וגם במטוסי האיירבוס משתמשים היום בחומרים מרוכבים Composite Materials החומרים המרוכבים פותחו כדי להוריד ממשקל המטוס ללא פגיעה בחוזקו של גוף המטוס. ההפחתה ממשקל המטוס נועדה לחסכון בדלק. בעתיד רוב המטוסים יהיו בנויים מהרכב של עד 70% של חומרים מרוכבים וכ30% משגשוגות אלומניום לא כולל את המנועים עצמם.
יואל פרידג'ון , הוד השרון  |  19.08.12
לכל התגובות