אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ארקיע תרכוש מאיירבוס ארבעה מטוסים בסכום של 400 מיליון דולר

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
מטוסי האיירבוס לא שונים מהותית ממטוסי הבואינג.
כיום גם מטוסי הבואינג וגם מטוסי האירבוס משתמשים באותם המנועים. והם מנועיRoyce, International Aero Engines IAE, Pratt and Witney CFM, Rolls כלומר כל מטוס בין אם הוא ארופאי או אמריקאי יכול לבחור עם איזה סוג ועם איזה יצרן מנועים הוא רוצה לחבר למטוסו. כל החברות בעולם שמיצרות מנועים למטוסים שרובן אמריקאיות ואירופאיות ומקצתן רוסיות יפניות סיניות ורוסיות משתפות כיום פעולה ביניהם כדי להוזיל את עלויות הפיתוח וגם כדי להגיע לניצול אופטימלי של משאביהן וכמובן בראש ובראשונה למען בטיחות הטיסה. גם במטוסי האיירבס וגם במטוסי הבואינג יש מכשרי ניווט מכשרי בקרה מחשבים חישנים ועוד אלפי מכשירים שמיוצרים במשותף בשביל אותן החברות. ההבדל היחיד בין מטוסי האירבוס למטוסי הבואינג הוא שיטת ההיגוי. במטוסי האיירבס שיטת הניהוג הוא מסוג טוס על חוט כלומר ללא מערכות הידראוליות. הטייס מעביר דרך המחשב את הפקודה והמחשב מעביר באמצעות קוי החשמל אות חשמלית שמפעילה את משטחי ההיגוי. במטוסי הבואינג משתמשים עדיין בשיטה ההידראולית אך בבואינג 787 החדש עוברים לשיטת ההיגוי טוס על חוט אך לא בצורה מלאה כמו באיירבס אלא לשיטה הממוחשבת החלקית. גם במטוסי בואינג וגם במטוסי האיירבוס משתמשים היום בחומרים מרוכבים Composite Materials החומרים המרוכבים פותחו כדי להוריד ממשקל המטוס ללא פגיעה בחוזקו של גוף המטוס. ההפחתה ממשקל המטוס נועדה לחסכון בדלק. בעתיד רוב המטוסים יהיו בנויים מהרכב של עד 70% של חומרים מרוכבים וכ30% משגשוגות אלומניום לא כולל את המנועים עצמם.
יואל פרידג'ון | 19.08.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת