אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: מדד אמון הצרכנים ביולי בשפל של 7 חודשים - נמוך בהרבה מהצפוי צילום: בלומברג

ארה"ב: מדד אמון הצרכנים ביולי בשפל של 7 חודשים - נמוך בהרבה מהצפוי

מדד אמון הצרכנים בשבוע הראשון של יולי הסתכם ב-70 נקודות; מדד המחירים ליצרן עלה ביוני ב-0.1% בזכות עליות במחירי המזון, מוצרי החשמל והמשאיות הקלות

13.07.2012, 17:09 | סוכנויות הידיעות

יותר אמריקאים מפגינים פסימיות לגבי התאוששות הכלכלה על רקע ההאטה בעולם. מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן בארה"ב הסוקר 500 בתי אב ירד לשפל של 7 חודשים. מדד אמון הצרכנים לשבוע הראשון של חודש יולי הסתכם ב-70 נקודות בלבד,נמוך בהרבה מתחזיות האנליסטים שצפו קריאה של 73.5 נקודות.

מוקדם יותר היום משרד העבודה האמריקאי פירסם כי מדד המחירים ליצרן בארצות הברית עלה ביוני בהתאמה עונתית של 0.1%. זאת לאחר שעליות במחירי המזון, משאיות קלות ומוצרי חשמל גברו על ירידה נוספת במחירי האנרגיה.

לא כולל קטגוריות תנודתיות כמו מזון ואנרגיה, מדד מחירי הליבה עלה בשיעור מעט גבוה יותר של 0.2%. תחזיות האנליסטים ציפו לעלייה של 0.2% הן במדד הכולל והן במדד הליבה. בחודש שעבר מחירי האנרגיה נפלו ב-0.9%, לעומת זאת המחיר הסיטונאי למזון עלה ב-0.5%, בעיקר בשל עליות במחירי הבשר. בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, המחירים ליצרן עלו בשיעור לא מותאם של 0.7%. אולם בשנה שעברה, העלייה השנתית עמדה על 7%.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

תגיות