אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרסום ראשון: אגף שוק ההון יפקח על מדיניות השירות של סוכני הביטוח צילום: גדי דגון

פרסום ראשון: אגף שוק ההון יפקח על מדיניות השירות של סוכני הביטוח

לאחר שבאוגוסט שעבר נקבעו לראשונה חובות השירות של חברות הביטוח ובתי ההשקעות, כעת מעגן המפקח גם את מחויבויות סוכני הביטוח כלפי לקוחותיהם למשך כל חיי המוצר – גם אם לקוחותיהם עזבו

18.07.2012, 12:17 | אסף גילעם

אגף שוק ההון פרסם היום (ד') טיוטת הוראות מחייבת חדשה לכל בעל רשיון ייעוץ ושיווק הפנסיוני – סוכן ביטוח או יועץ פנסיוני, המפרט את חובת השירות אותו הוא יהיה מחוייב להעניק ללקוחותיו. עד כה הוסדר רק מחוייבות השירות של היצרנים כלפי לקוחותיהם, חברות הביטוח ובתי ההשקעות.

מטרת החוזר הנוכחי, שיזם הממונה פרופ' עודד שריג, היא שורת הוראות מחייבות לכל בעל רישיון, להעניק ללקוח שירות מקיף, ממועד ההתקשרות לרכישת מוצר חיסכון או ביטוח ועד ליישוב תביעה. מטרת החוזר היא לוודא הענקת שירות איכותי ואמין למבוטחים וחוסכים, כדי שיוכלו לממש את זכויותיהם.

כנס של סוכני הביטוח (ארכיון), צילום: באדיבות ynet כנס של סוכני הביטוח (ארכיון) | צילום: באדיבות ynet כנס של סוכני הביטוח (ארכיון), צילום: באדיבות ynet

גורם באוצר ל"כלכליסט": "החוזר הוא חדשני מבחינה שהוא הראשון - לא היה חוזר שהגדיר עד כה את המחוייבת של סוכן הביטוח כלפי הלקוח מחינה שירותית. לכן יש דרישות בין דרישות להגדיר אמנת שירות, הגדרה למועדים להמצאת מסמכים שהלקוחות מבקשים, והעובדה שהסוכן יספק שירות גם עם הלקוח עזב, ונותרה לו תביעה פתוחה".

הטיוטה שפורסמה היום היא המשך לטיוטה קודמת שפרסם האגף באוגוסט 2011. אז פורסם חוזר שירות ללקוחות גופים מוסדיים, שהבטיח כי שירות שיעניקו גופים מוסדיים ללקוחותיהם יהיה יעיל ואיכותי.

בטיוטה היום, שתכנס לתוקף מינואר 2013, נקבע בין היתר כי על בעל רישיון לקבוע מדיניות שירות מסודרת שתפרט את זכויות לקוחותיו מסוכן הביטוח. בעל הרישיון יחוייב לשמור על "תקשורת יעילה וזמינה עם לקוחותיו ולפי צורך גם עם לקוחות לשעבר". בכל הקשור לתביעות, יידרש בעל רישיון למסור מידע מלא אודות זכויות הלקוח ולפרט את דרכי הפעולה העומדות בפניו. בנוסף, בתאגידים בהם עובדים מעל עשרה בעלי רישיון, ימונה אחד מהם לאחראי על שירות לקוחות במשרד. בין תפקידיו, תיעוד תלונות הלקוחות והטיפול הניתן להם.

בחוזר לא מפורטות סנקציות ספציפיות, אך למפקח יש סנקציות כלליות החלות על כל החוזרים. כך יוצר שהשלכות של הפרה שהיא מנהלית בטיבה, כגון אי-סיפוק מסמכים, יכולה להוביל לסנקציות כספיות בסכומים משמעותיים, שיכולים לנוע מעשרות ועד מאות אלפי שקלים.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
המפקח על הביטוח - וההגיון הכלכלי
לפי המודל שמציג פרופ' שריג הנכבד, הרי באם מעסיק מבקש לצרף עובד חדש לפנסיה חובה, והעובד עוזב את העבודה לאחר שנה, ומעביר את הצבירה למעסיק חדש ו/או מושך את הכספים, הסוכן הפנסיוני מחוייב להמשיך לתת לעובד שירות, ללא כל תמורה - למרות שהפוליסה/קרן הפנסיה מסולקת/מבוטלת . מאחר וגם לפרופ' שריג ברור כי גם לשירות יש מחיר, מן הראוי שימצא מודל לפיו יתוגמלו הסוכנים ו/או יורשה להם לגבות דמי טירחה עבור שירות זה.
סוכן ביטוח פנסיוני  |  19.07.12
6.
יוזמת המפקח על הביטוח באוצר
הצחקתם אותי. בשנתיים האחרונות שתי חברות ביטוח שאצלן קניתי בזמנו פוליסות "ביטוח מנהלים", התעללו בי ממש, במועד הגעת הפוליסות לפדיון וכאשר פניתי אליהן כדי לממש את זכויותי. מצב ענינים זה לא ענין כלל את סוכן הביטוח שדרכו רכשתי את הפוליסות, וכאשר הוא כבר הואיל בטובו לנסות ולסייע אחרי לחצים חוזרים ונשנים מצדי, התברר שחברות הביטוח פשוט התעלמו גם ממנו. פניתי בתלונה בכתב לממונה על הביטוח באוצר על העוול שנגרם לי כתוצאה מכך, לרבות הנזק הכספי, אבל לצערי פרט לכמה מכתבים מנומסים שהנושא נמצא בטיפול, מעולם לא קיבלתי תשובה כלשהי למעלה משנתיים !! אז הממונה על הביטוח באוצר יכול לכתוב חוזרים להנאתו, אבל מבלי שהוא יתחיל לפעול בעצמו בצורה "יעילה ואיכותית" מה הוא רוצה מיתר הגורמים בענף ?
דן , תל אביב  |  18.07.12
לכל התגובות