אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עם הפנים לעתיד: הוכרזו החברות הזוכות בתחרות היצואנים הגדולים של המחר

קפיצי נורדיה, אר.ג'י.אם תעשיות מזון, מזור רובוטיקה ושיק מוצרי קוסמטיקה הן החברות הזוכות בתחרות היצואנים הגדולים של המחר של "כלכליסט" בשיתוף מכון היצוא הישראלי וחברת DHL

19.07.2012, 18:22 | הדר קנה

החברות קפיצי נורדיה, אר.ג'י.אם תעשיות מזון, מזור רובוטיקה ושיק מוצרי קוסמטיקה הן הזוכות בתחרות היצואנים הגדולים של המחר של "כלכליסט" בשיתוף מכון היצוא הישראלי וחברת DHL. כל אחת מהחברות המנצחות זכו בפרס של 5,000 דולר לשילוח בחברת DHL אקספרס ותעודות הצטיינות מטעם שר התמ"ת.

קפיצי נורדיה – אגודה שיתופית חקלאית בע"מ, זכתה בקטגוריית תעשייה. החברה, המתמחה בייצור בפיתוח וייצור קפיצים בעלי חתך אובלי, מתגאה בכך שהינה מבין החברות הבודדות בעולם העומדות בתקן לקפיצים אובליים של יצרן הרכב אאודי. בשנת 2011 עמד מחזור החברה על 48.8 מיליון שקל.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: היצואנים של המחר (22 תמונות)

המנכ"ל יורם יאירי, הסביר ל"כלכליסט" את הייחודיות של החברה: "אנחנו מייצרים קפיצים לתעשייה המסורתית. מדובר בקפיצים שמעט מאוד חברות מייצרות בעיקר בשל התנאים הקשים של אמינות המוצר - הדרישה היא ל-0 תקלות". לדבריו, “אין מצב שקפיץ יישבר או ישתנה בזמן פעולת המנוע ולכן אנחנו נעזרים במעבדות בחו"ל לבדיקת איכות הקפיץ".

יאירי מספר שמה שעזר לגדילת החברה בשנים האחרונות הוא "השוני המהותי בתפיסה הכללית של השוק המקומי". לדבריו, “השוק המקומי, הישראלי הינו קטן ותזזיתי - הוא דורש הזמנות מהרגע להרגע. זאת לעומת שוק הרכב העולמי, שם התעשיה מתוכננת ודורשת כמויות עצומות. החדירה שלנו לשוק הזה אפשרה את השיווק המהותי ששינה את התפיסה אצלנו".

בעקבות הזכייה מקווה יאירי שתהליך כולו יעיר את התעשייה המסורתית בארץ: “היום כולם עוסקים בהיי טק ואם ישקיעו משאבים גם בתעשיה המסרותית מבחינת מחקר ופיתוח, עזרה ממשלתית ותוכניות המדען, זה יעזור לקדם את השוק ואז השמיים הם הגבול".

אר.ג'י.אם. תעשיות מזון בע"מ ממגדל העמק זכתה בקטגוריית מוצרי צריכה. החברה המייצרת בין היתר טחינה וחלבה, מתגאה שב-2009 פיתחה קו ייצור מיוחד לטחינה אורגנית, המיועדת בעיקר לייצוא ונפרדת מייצור מהטחינה הרגילה.

בשנת 2011 עמד מחזור החברה על 38 מיליון שקל ולדברי ג'ואד אגבריה - מנכ"ל ובעלי החברה - חלק מהצלחתה נובע מ"בחירה של חומרי גלם בצורה הקפדנית ביותר, ציוד משוכלל ועמידה בתקנים בינלאומיים מבחינת איכות".

לדברי אגבריה, "המוצר הסופי מתחיל בחומרי הגלם - אצלנו מדובר בסומסום - הקמנו מערך מתקדם מבחינת תהליך הייצור ונקודות בקרה בכל התהליך. המפעל מייצר 24 שעות ללא הפסקה והמחלקה העיקרית שלנו היא אבטחת איכות, כאשר אנחנו מעסיקים 3 מהנדסי מזון שתפקידם להבטיח שהכל עובד כמו שצריך עד ההגעה לצרכן".

אגבריה הסביר כי הגדילה בשנים האחרונות נובעת בעיקר מפתיחת השווקים לחו"ל והשתתפות בתערוכות בינלאומיות. "הקמנו את המפעל בשנת 2004 עם עובדים בודדים והיום אנחנו עומדים על 40 עובדים. זה מדהים לראות חברה שגדלה בתנאי השוק המקומי", הוסיף. בעקבות הזכייה מאחל אגבריה לו ולחברה: “להמשיך ולגדול ולהעסיק כמה שיותר אנשים במפעל המקומי".

מזור רובוטיקה בע"מ מקיסריה היא הזוכה בקטגוריית טכנולוגיה. החברה פיתחה רובוט יחודי מסוגו בעולם, המקטין כמעט לחלוטין את הסיכוי לסיבוכים בגב, כאשר מרבית הייצור נעשה בארץ. מחזור החברה עמד ב-2011 על 21.3 מיליון שקל.

שרון לויטה, סמנכ"לית החברה, הסבירה את ייחודיות המוצר: "המערכת שפיתחנו מסייעת לניתוחי גב בעיקר בניתוחי עמוד שדרה. הייחודיות של המערכת מאפשרת רמת דיוק מירבית שמאפשרת ניתוחים בפולשנות מזערית המקטינה את הסכנה לסיבוכים ומקצרת משמעותית את זמן האשפוז, ההחלמה והחזרה לשגרה".

לדבריה, "המערכת הופכת ניתוחים מסובכים לפשוטים ובכך שהיא חוסכת בקרינה. זה יתרון משמעותי לרופא ולחולה. המערכת מצמצמת את הצורך בצילומי רנטגן וחוסכת 95% מהקרינה".

לויטה מספרת כי העלייה במחזור המכירות נובעת בעיקר מהגברת מאמצי החברה להיכנס לשוק האמריקאי. “החלטנו להגיע לשוק האמריקאי ולהוביל את מאמצי המכירה שם. לפני שנה וחצי היינו צוות של 7 עובדים בארה"ב וכיום אנחנו 20. בנוסף העלינו את מחיר המכונה משמעותית וזה הגדיל את המכירות שלנו בעולם. אני יודעת שזה נשמע הפוך ממה שמלמדים בשיעורי הכלכלה, אבל בהתחלה היינו מוכרים במחירים נמוכים ועכשיו אנחנו משווקים את המוצר בתור מערכת רובוטית משוכללת, וערך הרובוט תרם להגדלת המחיר".

בקטגוריית חביבת הקהל זכתה חברת שיק מוצרי קוסמטיקה הממוקמת ביבנה. לחברה מוצרי קוסמטיקה מבוססי מנירלים עם ליין ייחודי של מוצרי קוסמטיקה אורגנים המכילים למעלה מ-99% מרכיבים טבעיים והחברה מתגאה בשמירה על איכות הסביבה. פיתוח והייצור של החברה נעשה בארץ ולדבריה החברה אחד מהמוצרים הדומיננטיים של החברה הם מוצרי הלק, המהווים מעל 50% מהשוק בארץ.

נחום סגל מנכ"ל החברה אמר ל"כלכליסט": “אנחנו מאוד גאים במוצרים שלנו ויש לנו מרכיב לא מבוטל של שמירה על איכות הסביבה ושימוש בחומרים טבעיים". לדבריו, החברה החליטה להגביר את מאמצי הייצוא כמנוע צמיחה נוסף. "החלטנו לייצר מוצרים תחת פרייבט לייבל לחברות אחרות ולטפח את המותג הן בארץ והן באירופה", הוא אומר.

תגיות