אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ישראל והאיחוד האירופי חתמו על הסכם שמים פתוחים: "הטיסות יוזלו" צילום: מיקי אלון

ישראל והאיחוד האירופי חתמו על הסכם שמים פתוחים: "הטיסות יוזלו"

במשך חמש שנים יתווספו בהדרגה טיסות שבועיות מישראל ליעדים שונים באירופה; שר התחבורה: "ההסכם יהפוך את ישראל לחלק אינטגרלי ממדינות האיחוד האירופי בכל הנוגע לתחום התעופה"

30.07.2012, 13:18 | הדר קנה
ישראל והאיחוד האירופי חתמו היום (ב') בראשי תיבות על הסכם שמים פתוחים לאחר משא ומתן שנמשך יותר משלוש שנים.

יישום ההסכם יימשך כחמש שנים במטרה לאפשר לחברות התעופה הישראליות להיערך למבנה התחרותי החדש בענף התעופה. במסגרת היישום המדורג, יתווספו מדי שנה שבע תדירויות שבועיות לכל יעד באירופה. במספר מצומצם של שדות תעופה מרכזיים באירופה שמשמשים כשדות מעבר לטיסות המשך, ושקיים בהם היקף תנועה משמעותי, היקף הגידול השנתי יהיה מצומצם יותר ויעמוד על תוספת של כשלוש תדירויות שבועיות מדי שנה. הדבר יספק הגנה מסוימת לחברות התעופה הישראליות לאורך תקופת ההסתגלות.

עם תחילת יישומו של ההסכם יורחב הפטור שניתן לענף התעופה מחוק ההגבלים העסקיים, ולא יהיה צורך להגיש באישור של הממונה על הגבלים להסכמי קוד שייר בין חברות התעופה הישראליות לחברות אחרות. הפטור יחול על טיסות לארה"ב ומדינות האיחוד האירופי.

מדי שנה יתווספו טיסות, צילום: shutterstock מדי שנה יתווספו טיסות | צילום: shutterstock מדי שנה יתווספו טיסות, צילום: shutterstock

החתימה התאפשרה לאחר שישראל כץ, שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, החליט לאשר את ההסכם והנחה את רשות התעופה האזרחית (רת"א) לחתום על ההסכם.

השר כץ ציין כי: "הסכם השמים הפתוחים נועד להביא לליברליזציה בקווי התעופה בין ישראל ואירופה שתאפשר להוזיל את מחירי הטיסה בין ישראל ואירופה ותפתח יעדי טיסה חדשים בכל רחבי אירופה, ללא הגבלה".

לדבריו "ההסכם יהפוך את ישראל לחלק אינטגרלי ממדינות האיחוד האירופי בכל הנוגע לתחום התעופה. עם כניסתו של ההסכם לתוקף אני צופה הוזלה משמעותית של מחירי הטיסה לטובת כל אזרחי מדינת ישראל". כץ הוסיף כי ההסכם  יאפשר גם להגדיל את התיירות הנכנסת לישראל וייצור אלפי מקומות עבודה חדשים עבור ישראלים.

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, אשר תמך במהלך, אמר כי "אני מברך על חתימת ההסכם. מדובר במהלך חיוני שיזניק את התיירות לישראל במאות אלפי תיירים חדשים ויביא להורדת מחירי הטיסות גם עבור הצרכן הישראלי. צירופה של ישראל למועדון האירופי פותח הזדמנויות שונות גם עבור שחקנים חדשים בענף התעופה, דבר שיביא להגברת תחרות. עם זאת, על המדינה למצוא דרך להבטיח את איתנותן של חברות התעופה הישראליות במסגרת ההסכם החדש".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
"תחרות" חסרת היגיון
האם דרישות האבטחה שיש מאל-על יידרשו גם מחברות התעופה הזרות??? יש לי הרגשה שתהיה כאן "תחרות" שהמשתתפים בה יהיו מאוד לא שווים... למשל, האם זה הוגן שטיסת אל-על למזרח הרחוק שלא יכולה לעבור מעל מדינות מסויימות תתחרה בטיסה של חברה זרה שיכולה לטוס מעל איפה שבא לה???? בתכל'ס, לאל על יש סיכוי גבוהה לא לעמוד בתחרות הזאת, ואז מה?? נישאר בלי חברת תעופה ישראלית????? זה טוב ליהודים?!?! יש כמה שיקולים שחשובים יותר מהשוק החופשי... חבל ששוב אנחנו מעריצים בעיוורון את "היעילות הכלכלית" המפוקפקת הזאת!
קים גל , נצרת עילית  |  30.07.12
1.
מי משלם את מחיר ההגנה על חברות התעופה הפרטיות מישראל?
ומה יקרה שכולם יעשו "קוד שרינג" על גבינו? אני מתקשה להאמין שהשר עצמו צופה הוזלה משמעותית של מחירי הטיסה לטובת כל אזרחי מדינת ישראל. מדוע? מכיוון שהוספת 7 טיסות לכל נמל תעופה (יעד) לא תקל התחרות בקווים הפופולרים (שאליהם כבר היום ישנן הרבה טיסות), אלא רק תאפשר להגביר את התחרות בקווים, איך לומר, לא פופולרים, שבהם בלאו הכי אין ביקוש לעוד 7 טיסות.
הדיוט , ת"א  |  30.07.12