אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
HTC ממשיכה לקרוס: חוזה ירידה של 48% בהכנסותיה ברבעון הנוכחי צילום: בלומברג

HTC ממשיכה לקרוס: חוזה ירידה של 48% בהכנסותיה ברבעון הנוכחי

היצרנית הטייוואנית שבעבר הייתה מזוהה עם מהפכת האנדרואיד והטלפונים החכמים אומנם רושמת צמיחה מהירה בסין, אבל מכשיריה לא נמכרים בארצות הברית ואירופה. בתגובה, היא מורידה את תחזיות הרווח

03.08.2012, 16:19 | הראל עילם
יצרנית הטלפונים הטייוואנית HTC חוזה עתיד קודר וקושי מתגבר להתחרות מול סמסונג ואפל, וצופה ירידה של 41-48% בהכנסותיה ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדו"ח הרבעוני המעודכן שהגישה החברה היום (ו'). מניות החברה ירדו ב-3.65%.

בסך הכל, החברה הכניסה 3 מיליארד דולר אמריקאי ברבעון השני של 2012, עם רווח תפעולי בגובה 247 מיליון דולר. זוהי ירידה 27% בהכנסות ו-58% ברווח התפעולי לעומת הרבעון השני של 2011, מתחת לציפיות האנליסטים. ברבעון הנוכחי החברה מצפה להכנסות בגובה של 2.3 עד 2.7 מיליארד דולר, לעומת 4.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי 2011.

לצערה של HTC, החדשות הראות לא נגמרות שם - בנוסף לירידה בגובה ההכנסות, שולי הרווח ירדו מ-27% ל-25%, והרבעון הראשון של 2012 גם ראה ירידה חדה של 35% בהיקף ההכנסות. החברה גם נאלצה למכור בחזרה 50% מהמיזם המשותף שלה עם חברת ביטס, שהוקמה על ידי הרפאר ד"ר דרה, לפיתוח טכנולוגיית אודיו מתקדמת לטלפונים חכמים.

צרות בצרורות

הירידות המשמעותיות בהכנסות הן למרות שהחברה השיקה השנה את סדרת מוצרי הדגל החדשה שלה, HTC One. המוצרים, שזכו לביקורות משבחות וכן הורדות מחירים משמעותיות בארצות הברית, עדיין מתקשים להתמודד מול המכשיר המתחרה של סמסונג, גלקסי אס 3. סמנכ"ל הכספים של היצרנית, צ'אנג צ'יאה-לין, אמר שהחברה "תצטרך לעבוד קשה" על מנת לחזור ולהתחרות בשוק, ושהחברה עומדת להמשיך ממעמדה בשווקים כמו המזרח התיכון, אירופה וארצות הברית.

מנכ"ל HTC מציג את סדרת One - שעד כה לא הצליחה להציל את החברה משקיעה, צילום: בלומברג מנכ"ל HTC מציג את סדרת One - שעד כה לא הצליחה להציל את החברה משקיעה | צילום: בלומברג מנכ"ל HTC מציג את סדרת One - שעד כה לא הצליחה להציל את החברה משקיעה, צילום: בלומברג

HTC נחשבה בעבר לפורצת דרך ולחברה המובילה ביצור מכשירי אנדרואיד. היא פיתחה יחד עם גוגל את מכשיר הנקסוס הראשון ולמשך קרוב לשנה הייתה יצרנית הטלפונים החכמים הפופולרית ביותר בארצות הברית. שווי המניה שלה זינק ב-200% במהלך 2010.

אבל בעוד שאנדרואיד המשיכה לצבור תאוצה, הקהל החל לעבור לחברות כמו סמסונג. לפי חברת המחקר קומקסקור, נתח השוק של HTC בארצות הברית עומד כעת על 7% בלבד. בשנה האחרונה, מניית HTC ירדה ב-72%, ושווי החברה עומד כעת על 7.6 מיליארד דולר, כאשר בשיא שוויה היה גבוה יותר מ-36 מיליארד.

החברה מקווה לצמיחה מחודשת, בעיקר בסין וברחבי אסיה, שם קצב הגידול והיקף המכירות שלה עומדים בציפיות. לפי חברת המחקר קאנליס, ברבעון האחרון HTC הגדילה את היקף המכירות שלה בסין ב-398%. עם זאת, רק לפני כארבע ימים החברה סגרה את המשרד שלה בדרום קוריאה.

אנליסטים אומרים כי החברה אינה קורסת בצורה דומה לנוקיה ול-RIM, יצרנית הבלקברי, ושהיא מצליחה לשמור על רווחיות תפעולית ואחוזי רווח גבוהים יחסית. לפי מספר דיווחים, החברה גם עובדת על "פייסבוק פון" יעודי יחד עם הרשת החברתית, אבל מארק צוקרברג דחה בעבר את הטענות.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
לפתוח משרד מכירות בכל מדינה-ולמכור ישירות לצרכנים בלי פערי התיווך של היבואנים והחנויות
היום גלאקסי 3 נמכר בחנויות פרטיות ב-3200 ש"ח, HTC-ONE X ב-2900 ש"ח. מחיר היבואן הרשמי בכלל בשמים. עם פער מחיר כזה-ברור שמעל 90% יקנו גלקסי 3. אבל, אם HTC היו פותחים פה משרד מכירות ומוכרים ישירות לצרכן את ה - ONE X דרך האינטרנט, במחיר שבו הם מוכרים ליבואן - שזה בערך 1800 ש"ח - צרכנים רבים היו קונים את ONE X ולא גלאקסי 3. DELL בזמנו עשו את זה עם המחשבים האישיים ו-HTC יכולים לעשות זאת בתחום הטלפונים.
יש להם דבר אחד לעשות  |  04.08.12
לכל התגובות