אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
GM תצמצם את ימי העבודה במפעליה בגרמניה, אך תימנע מפיטורים צילום: בלומברג

GM תצמצם את ימי העבודה במפעליה בגרמניה, אך תימנע מפיטורים

לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", ענקית הרכב האמריקאית שנפגעה מהמשבר באירופה כבר הגיעה להסכם עם ועדי העובדים בגרמניה

20.08.2012, 23:32 | אולגה ויניאר

ג'נרל מוטורס (GM), ענקית הרכב האמריקאית, תצמצם את מספר ימי העבודה במפעליה בגרמניה. זאת בתגובה להפסדים שמסבה לה החטיבה האירופית. העיתון "הוול סטריט ג'ורנל" מדווח כי הנהלת GM כבר הגיעה להסכם עם ועדי העובדים בגרמניה.

על פי הדיווח, ענקית הרכב תבצע את מהלך החיסכון על ידי קיצור שבוע העבודה או משך יום העבודה בשני מפעלי אופל שלה בגרמניה. החלטה סופית תתקבל במהלך השבוע ויישום המהלך ייכנס לתוקף ב־1 בספטמבר.

בשבועות האחרונים התנהל מו"מ מאומץ בין הנהלת GM לבין ראשי ועד העובדים IG מטאל של תעשיית הרכב הגרמנית, כאשר ברקע המשך היחלשות מכירות הרכב באירופה.

בחברה מציינים כי הם מחפשים אחר פתרון שיאפשר גמישות בהפעלת כוח האדם בהתאם לביקושים לכלי רכב, מבלי לנקוט מהלך נרחב של פיטורים במפעלים הללו, שבהם מועסקים כ־15.5 אלף עובדים.

וולפגנג שפר קלוג, ראש ועד עובדי אופל בגרמניה, הכחיש כי המו"מ הסתיים, אך ציין כי קיצור יום העבודה או שבוע העבודה הוא פתרון טוב יותר לעומת פיטורים. לדבריו, המהלך יאפשר ל־GM להפעיל את המפעלים במלוא הקיטור בתקופות של ביקוש גובר ולצמצם בתקופות שפל.

עם זאת, אנליסטים רבים סבורים כי אין מנוס מפיטורי עובדים. "המשקיעים רוצים לראות פתרון לבעיית ההפסדים באירופה", אמר ל"הוול סטריט ג'ורנל" בריאן ג'ונסון, אנליסט שוק הרכב בברקליס. לדעתו, קיצוצים במפעלים אירופיים יכולים לחסוך לענקית הרכב כ־300 מיליון דולר ברבעון. ללא מהלך זה הוא צופה כי החברה תרשום הפסד של 900 מיליון דולר במחצית השנייה של 2012.

קיצור שעות העבודה במפעלי GM יצטרף למהלכים דומים שאותם נקטו פורד ופיאט במפעליהן במערב אירופה. מכירות כלי רכב באיחוד האירופי רשמו ירידה בארבע השנים האחרונות, ועל פי תחזיות יצטמצמו ב־7% נוספים במהלך 2012. כ־30 מבין 98 מפעלים השייכים ליצרניות הרכב הגדולות באירופה פועלים ב־70% מהתפוקה ואף פחות מזה, מה שמסב להם הפסדים ניכרים. GM עצמה רשמה הפסד תפעולי של 361 מיליון דולר מפעילותה באירופה ברבעון השני. פורד הפסידה 404 מיליון דולר וגם היא מגבשת תוכנית קיצוצים והבראה לחטיבה האירופית.

תגיות