אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוכרים את הפרטיות: ארגון גרמני יוצא נגד חנות האפליקציות של פייסבוק צילום: Shutterstoc

מוכרים את הפרטיות: ארגון גרמני יוצא נגד חנות האפליקציות של פייסבוק

פדרציית ארגוני הגנת הצרכן בגרמניה דורשת מהנהלת הרשת החברתית לשנות את מבנה מרכז האפליקציות שלה - או שתתבע אותה. לטענת הפדרציה, המרכז פוגע בפרטיות ומשתף מידע אישי בניגוד לחוק

28.08.2012, 12:43 | יוסי גורביץ

הפדרציה הגרמנית של ארגוני זכויות הצרכן הודיעה כי אם פייסבוק לא תשנה את מרכז האפליקציות שלה עד הרביעי בספטמבר, היא עשויה לתבוע אותה. כך דיווחה אתמול (ב') סוכנות הידיעות רויטרס. פייסבוק מסרה בתגובה כי היא "בוחנת את הנושא" וסירבה למסור פרטים נוספים.

לטענת הפדרציה, מרכז האפליקציות החדש של פייסבוק - ה-App Center, שמיועד למשוך מפתחים מכל הפלטפורמות - מוסר מידע של משתמשים מבלי לדווח להם על כך, דבר שעומד בניגוד לחוקי הפרטיות של גרמניה. לדברי הפדרציה, מסירת מידע כזה לצד שלישי מותר על פי החוק, אבל רק לאחר קבלת הסכמה מודעת של המשתמש - אותה פייסבוק אינה טורחת לבקש.

המודל העסקי של פייסבוק נשען על מכירת פרסומות שמתבססות על חשיפה מקסימלית של מידע המשתמשים שלה. החברה מצאה את עצמה כמה וכמה פעמים בעימות מול רשויות הפרטיות של גרמניה. לאזרחי המדינה מודעות גבוהה מאוד לפרטיותם וחשש מפני מעקב של גופים גדולים, יתכן שהמקור לכך טמון באופי המשטרים ששלטו בה במאה ה-20.

לפני כשבועיים הודיע נציב הגנת המידע של המבורג, ד"ר יוהנס קספר, כי הוא פותח מחדש את החקירה כנגד פייסבוק בשל תכונת זיהוי הפנים שלה - לאחר שהחברה לא עמדה בסיכומים עמה. החקירה החלה בנובמבר האחרון, וקספר ציין אז שפייסבוק התעלמה מפניות חוזרות ונשנות להפסיק את השימוש בכלי זה בגרמניה.

פייסבוק - שהמנכ"ל שלה, מארק צוקרברג, הצהיר מספר פעמים כי איננו מאמין שפרטיות קיימת, נמצאת זמן רב על הכוונות של קספר: ב-2010 פתח הנציב בחקירה כנגד פייסבוק משום שזו אספה פרטים של אנשים שאינם חברים בה מתוך רשימות אנשי הקשר משתמשיה. לאחר מכן, נשלחו אליהם בקשות חוזרות ונשנות להצטרף לאתר.

תגיות