אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - בת ים: 14 מגדלים, 2,200 דירות

בלעדי ל"כלכליסט" - בת ים: 14 מגדלים, 2,200 דירות

עיריית בת ים וחברת אפולו מובילות תוכנית לפרויקט פינוי בינוי הגדול בארץ עד כה. 14 מגדלים יחליפו 27 בנייני רכבת ברחוב יוספטל. הדיירים שיפונו יהנו מהקלה נוספת בעתיד: הכנסות משטחי מסחר בפרויקט יסייעו במימון עלויות האחזקה של חברת הניהול

30.08.2012, 06:59 | שי פאוזנר

יזמים פרטיים הפועלים בגיבוי עיריית בת ים מקדמים את פרויקט הפינוי־בינוי הגדול ביותר בישראל עד כה שאושר על ידי עירייה. במסגרת הפרויקט יוקמו 14 מגדלים שיכללו לא פחות מ־2,200 דירות. כך נודע ל"כלכליסט".

מדובר בפרויקט שמקדמת חברת אפולו שבבעלות היזמית גלית חטב, הנמצא בשלב מתקדם של החתמת הדיירים. המתחם ממוקם באזור קניון בת ים, בין הרחובות יוספטל, ניסנבאום, הרב לוי, הרב לוזון וכ"ט בנובמבר. במסגרת הפרויקט יפונו 27 בניינים שנבנו בשנות השישים של המאה שעברה שבהם 420 דירות שיכון, ובמקומם ייבנו מגדלים בגובה 40 קומות בממוצע. אם אכן יושלם הפרויקט, הוא יהפוך את בת ים לעיר עם ההתחדשות העירונית בהיקף הגדול ביותר בישראל.

בשיחה עם "כלכליסט" אישר אתמול מנכ"ל עיריית בת ים עו"ד ארז פודמסקי־שקד את פרטי התוכנית. "אנו צופים כי בשנים הבאות, עם סיום התהליכים בוועדות התכנון השונות, יתווספו לעיר עוד כ־7,500 יחידות דיור חדשות, במסגרת פרויקטי התחדשות עירונית שונים, שייתנו מענה בטיחותי לתושבי העיר, לצד ההיבט החזותי".

מוועד הבית לעידן חברות הניהול המסחר יממן את התחזוקה העירייה קבעה שבכל פינוי־בינוי יהיה על היזם לבנות שטחים מניבים של מסחר או משרדים, שחלק מהם יישארו בידי העירייה וההכנסות מהם ישמשו לכיסוי ההוצאות על אחזקת הבתים עבור הדיירים שיפונו ויעברו למגדלים החדשים, עד ליום שימכרו את הדירות או ילכו לעולמם שי פאוזנר, תגובה אחתלכתבה המלאה

אפולו פעולת בשוק הפינוי־בינוי משנת 2008. חטב מסרה ל"כלכליסט" כי שווי הדירות שיקבלו המשפחות שיפונו מהמתחם יעמוד על כ־1.8 מיליון שקל, לעומת השווי המוערך של הדירות שלהם היום, כ־750 אלף שקל. לדבריה, "תהליך החתימה על הסכמה לפינוי־בינוי אינו פשוט. כל תהליך ההחתמה לווה על ידי עורך דין שבמהלך תקופה ארוכה מאוד פתר 'סיבוכים משפחתיים' מורכבים של התנהלות נכונה עם כסף עתידי גדול". היא הוסיפה, "תפקידנו העיקרי הוא לוודא שהדיירים מבינים על מה הם חותמים".

כפי שפורסם ב"כלכליסט", ברחוב יוספטל שבו יוקם הפרויקט, מתוכננים עוד שלושה פרויקטים גדולים של פינוי־בינוי בהיקף כולל של כ־2,000 יחידות דיור ואלפי מ"ר של משרדים ומסחר. פרויקט ראשון, המחולק לשני מתחמים - האחד קרוב לרחוב מבצע סיני ובו בעיקר משרדים, ושני בין רחוב כצנלסון לרחוב דניאל, שמקדמת חברת מצלאווי שבבעלות סמי

מצלאווי, רובו למגורים ויכלול כ־700 דירות. במקביל לפרויקט של אפולו, צפויים לקום שני מגדלים על גג הקניון העירוני. האחד של ליברטי פרופרטיס שבשליטת בצלאל איגר, ושני של אשדר בשליטת קבוצת אשטרום.

בת ים סובלת ממעט עתודות קרקע פנויות למגורים, יחסית לשאר ערי המרכז. פודמסקי־שקד מסר כי לעיר יש כ־1,000 דונם לבנייה. חלק גדול מהם באזורים שאינם מיועדים למגורים, אך מתכננת בחלק מהם שינויי ייעוד להגדלת עתודות הבנייה למגורים. סיבה זו היתה המרכזית בהחלטת העירייה לקדם תוכניות של התחדשות עירונית בהיקף גדול: "התוכניות הללו אמורות לייצר עוד 25 אלף דירות ב־20 השנה הבאות בעיר", סיכם מנכ"ל העירייה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

59 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

57.
מגדלים במצע סיני
שרית הבעיה היא לא 40 קומות, יש מקומות בעולם שגרים גם במגדלים גבוהים יותר, הבעיה היא כמה מגדלים כאלה ייבנו ליחידת שטח קרקע. עם, למשל, על שטח הקרקע של בנייני הרכבת מרחוב כצנלסון למרכז המסחרי ברמת יוסף, 7 בניינים המאכלסים כ- 220 משפחות ייבנו רק 3 או 4 מגדלים שיאכלסו פי 3 או 4 משפחות אבל החנייה תיהיה תת קרקעית, כפי שמשהו כתב לפחות 2 מכונית למשפחה והשאר גינות מטופחות זה הרי יכול להיות נפלא. חבל שזה רק חלום וכנראה ישאר בגדר חלום מכיוון שהנדלניסטים לא יסתפקו בפי 4 דירות מהקיים היום הם יירצו פי 8 - 10 או יותר.
רפי , חולון (בת ים)  |  17.09.12
56.
40 קומות זה ממש מוגזם, זה כמו לגור ברכבת רק במקום לרוחב לגובה
צריך לבנות מקסימום 10 קומות לא יותר מזה בנוסף צריך לעשות חניונים תת קרקעיים גדולים שיכללו שתי מכוניות לדירה ולאורחים שבאים לבקר גם כך היום יש בקושי חניה במקום בבת ים יש מצוקת חניה קשה עד שראש העיר אישר להחנות מכוניות על המדרכה ואף עשה מקומות מסומנים על המדרכה אף אחד לא אוהב לחיות בגוש בטון
שרית  |  04.09.12
לכל התגובות