אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשל חוב של 15 מיליון שקל: בקשה לפירוק חברת ישראייר צילום: יוסי צבקר

בשל חוב של 15 מיליון שקל: בקשה לפירוק חברת ישראייר

נצבא החזקות פנתה לביהמ"ש המחוזי בת"א בבקשת פירוק חברת התעופה, זאת לאחר שכספים שהועמדו כערבות בנקאית על ידי נצבא למנהל מקרקעי ישראל לא הוחזרו וכן פיצויים עבור נזקיה

27.09.2012, 12:17 | זוהר שחר לוי
חברת נצבא החזקות מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב את פירוקה של חברת התעופה ישראייר בשל חוב בסך כ-15 מיליון שקל, החזר על כספים ששולמו והועמדו כערבות בנקאית על ידי נצבא למנהל מקרקעי ישראל וכן פיצויים עבור נזקיה. ישראייר, חברה בת בבעלות מלאה של אי.די.בי פיתוח, נטען בבקשה, הינה חדלת פירעון ועל כן יש לפרקה.

הרקע לחוב הוא בעסקת מכירה בין ישראייר, גנדן נדל"ן וסיביל אחזקות לנצבא ולביג, בה הועברו זכויות לשימוש חורג למרכז המסחרי ביג פולג שליד נתניה. בעסקה שנחתמה בשנת 2002 חלקה של ישראייר היה 45%. בבקשה שהוגשה לבית המשפט, מציינת נצבא כי מילאה אחר כל התחייבויותיה על פי חוזה המכר ושילמה סך של 125 מיליון שקל בתמורה לממכר. לעומתה, כך נטען, הפרה ישראייר את התחייבויותיה, לא שילמה את דמי ההיוון, את דמי החכירה בגין השימוש החורג ולא פעלה לרישום הפרויקט כבית משותף.

ישראייר, צילום: exm company  p. masclet ישראייר | צילום: exm company p. masclet ישראייר, צילום: exm company  p. masclet

בספטמבר 2006, כך לפי נצבא, שלח המנהל דרישת תשלום בצירוף חוות דעת שמאי ובה נדרש המוכר לשלם למנהל בגין הפרויקט סך של כ-32 מיליון שקל. בעקבות זאת, דרשו נצבא וביג מהמוכר ומגנדן לשלם את שומת המנהל. "הובהר למוכר ולגנדן כי נגרמים נזקים קשים עקב אי תשלום השומה", כך נכתב לבית המשפט, אך אלה טענו כי "השומה מוטעית וכי אינם מוכנים לשלם סכום כה גבוה על אף ההתחייבות החוזית".

בהמשך עברה המחלוקת גם לבית המשפט, ונצבא אף התריאה בפני ישראייר כי תגיש נגדה בקשת פירוק, "למכתב לא באה כל תגובה", נכתב.

נצבא החליטה לזרז הליכים לאחר שב-31 באוגוסט, פרסמה אי.די.בי אחזקות בע"מ את דוחותיה הכספיים ובהם נכלל ביאור המתייחס גם לישראייר. בדו"ח נאמר, כי החברה חתמה על חוזה עם AIRBUS בקשר עם רכישת שלושה מטוסים וכי "לאור אי עמידה בתנאי התשלום הקבועים בהסכם, החליטו ישראייר ואיירבוס, כי מועד מסירת המטוס, שהיה צפוי לחודש אוגוסט 2013, יידחה למועד מאוחר יותר".

"אמנם", כותבים עורכי הדין של נצבא, דב פישלר ודוד י. פרומוביץ, "החברה ציינה כי הינה סבורה שתשלם עבור המטוסים, אך מסתבר כי סך של 7.5 מיליון דולר ששולמו כמקדמה לא הופחתו בדוחות הכספיים ומשמעות הדברים, כי אם ישראייר לא תעמוד בתשלומים ייגרם לה הפסד נוסף, מעבר להפסדים עד כה, בסך של 7.5 מיליון דולר. בעקבות פרסום זה לא נותרה ברירה אלא להגיש בקשה זו".

גורם המקורב למקרה אמר כי מדובר בניסיון להפוך סיפור קטן לגדול באמצעות בקשה לפירוק הליכים ואין ממש בין מה שקורה באי.די.בי לבין המתרחש בתוך חברת ישראייר. "מנסים להלחיץ את ישראייר", אמר, "זהו ניסיון לנצל את רוח התקופה ולהפעיל לחץ פסול". עוד סיפר כי התקיימו מגעים מתקדמים בין ישראייר לבין נצבא, אך זו בחרה בסופו של דבר לפנות לבית המשפט. "זו בקשה שהוגשה תוך שימוש לרעה בהליכים משפטיים ואין לה בסיס".

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
אין חדש תחת השמש, ישראייר לא השתנתה, דנקנר לא השתנה, הרב איפרגן הוא אותו רב
ההחלטות של דנקנר תמיד היו טובות בשוק עולה, גם ההחלטות שלי היו טובות בשוק עולה, כשהשוק יורד מתברר שההחלטות של דנקנר תחת הסככה של הרנטגן הקדוש לא כל כך יעילות. אולי מישהו יקום ויתבע עכשיו את דנקנר על ההחלטות שלו? לכאורה, לפחות מהפירסום בתיקשורת, דנקנר לא נוהג תמיד להשתמש בכלים עיסקיים פרופר בהחלטותיו אלא בכלי הקדוש, ברכת הרב. ואולי אפשר להרים את המסך של האחריות האישית במקרים כאילו? מישהו ירים את הכפפה?
אליקו , פולג  |  27.09.12