אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאחורי המיצ"ב: כמה עוזרים שיעורים פרטיים?

מאחורי המיצ"ב: כמה עוזרים שיעורים פרטיים?

נתוני משרד החינוך מעלים כי הפערים בין תלמידים מרקע כלכלי נמוך לתלמידים מרקע כלכלי גבוה הם עצומים, ורק הולכים ומעמיקים עם השנים

04.10.2012, 09:25 | שאול אמסטרדמסקי

הנתונים על הישגי התלמידים הישראלים בבחינות המיצ"ב, שמשרד החינוך חויב לפרסם בשבוע שעבר, חושפים לא רק את מצבו העגום של התלמיד הישראלי אלא גם את השווי האמיתי של החינוך הציבורי ואת שוויו של החינוך הפרטי, זה שניתן בשיעורים יקרים בבית התלמיד. הנתונים מעלים כי הפערים בין תלמידים מרקע כלכלי נמוך לתלמידים מרקע כלכלי גבוה הם עצומים, ורק הולכים ומעמיקים עם השנים, כשהתלמידים עולים כיתות ונדרשים להתמודד עם חומר קשה יותר. כך, הפער בציוני המתמטיקה בין התלמידים "העניים" לתלמידים "העשירים" בכיתה ה' הוא רק 35%, ואילו בכיתה ח' הוא כבר מגיע ללא פחות מ־77%. גם במקצועות האחרים הפערים מזנקים עם המעבר לחטיבת הביניים, ובהיעדר פילוח נתונים כזה אפשר רק לשער כמה עמוקים הם בבחינות הבגרות. מערכת החינוך הציבורית רחוקה מלספק לכל תלמידיה נקודת פתיחה שווה, וכמעט הורגת במו ידיה כל סיכוי לניידות חברתית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
ילד להורים שיודעים מתמטיקה ואנגלית יידע טוב יותר מתמטיקה ואנגלית
הורים שיודעים מתמטיקה ואנגלית ירוויחו יותר מאשר הורים שלא יודעים. לכן יוצא שילד להורים עשירים יודע מתמטיקה ואנגלית טוב יותר מילד להורים עניים. שום מערכת ממשלתית לא תצליח לשנות את העובדות הבסיסיות הללו, אלא אם כן התוכנית היא לחטוף את כל התינוקות מבית הוריהם ולגדל אותם במחנה חינוך שיתופי ללא שום קשר עם הוריהם. בכל מצב אחר, הידע של ההורים יחלחל לילדים בכל אינטרקציה בינהם, בלי שום קשר לכסף או למורים פרטיים.
אזרח  |  06.10.12
10.
גם אני גדלתי בבית עני
והייתי תלמידה מצטיינת במגמה ריאלית-פיזיקלית. זה גם לא היה כל כך מזמן - סיימתי ב-2002. מיותר לציין שמעולם לא היה לי מורה פרטי, נכון? (להיפך - אני העברתי שיעורים פרטיים לתלמידי יסודי/חטיבה כדי שיהיה לי קצת כסף - מההורים לא קיבלתי דמי כיס). בסופו של דבר - הכל תלוי בילד: ברצון שלו להצליח, וכן - גם במה שיש או אין לו בקודקוד. האמת, שאני חושבת שדווקא העובדה שלא הגעתי מבית עשיר דרבנה אותי הרבה יותר כי רציתי לתת לי ולילדיי העתידיים הרבה יותר מהמעט שהיה לי.
06.10.12
7.
זו לא כתבה זו אימרה שמשקפת את המציאות העגומה
אבל מצד שני למה אתם מצפים כאשר משרד החינוך מנסה לחסוך כמה שאפשר בזה שההתייחסות לשעה של מורה נעשת מתוך פאן כלכלי של "בואו נדחוף כמה שיותר תלמידים לכיתה" כי זה לא משנה את "איכות ההוראה" - אז שתדעו שזה ממש כן משנה את איכות ההוראה! לא משנה כמה מורה היא מצויינת, כאשר אדם צריך לחלק קשב בין 38 תלמידים הרבה מתפספסים - כך שלמי שיש כסף יש גם את האפשרות להשלים את הפערים ואפילו להתקדם הלאה. הפתרון הוא להקטין את מספר התלמידים בכיתות באופן משמעותי - אפילו בחצי + להוסיף סייעת או מורה נוספת בכל כיתה כדי שלכל תלמיד יהיה מענה ללא שום קשר למצבו הכלכלי של הוריו - זה נקרא חינוך שווה לכולם
מורה מהשרון  |  06.10.12
לכל התגובות