אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערכות: במשרד להגנת הסביבה רוצים עוד הקלות מס למכוניות קטנות

הערכות: במשרד להגנת הסביבה רוצים עוד הקלות מס למכוניות קטנות

נוסחת החוק החדשה של המס הירוק צפויה להיכנס לתוקף בינואר. השר להגנת הסביבה מעוניין שתוענק הטבת שווי שימוש לרכב חשמלי ושינוי נוסחת המיסוי הירוק כך שתיטיב עם מכוניות שקבוצת הזיהום שלהן נמוכה מארבע

17.10.2012, 13:04 | תומר הדר

במשרד להגנת הסביבה דורשים מרשות המיסים הקלות בנוסחת המס הירוק, שיאפשרו הטבות נוספות למכוניות קטנות, כך טוענים גורמים המקורבים לאוצר.

בינואר הקרוב צפויה להיכנס לתוקף נוסחה חדשה של המס הירוק. כיום על כל המכוניות המשווקות בישראל מוטל מס קנייה בגובה 83% ממנו מנוכים סכומים של עד 15 אלף שקל הנקבעים בהתאם לשיעור פליטת המזהמים של הרכב. בינואר הקרוב צפויה הנוסחה להחמיר, מה שיעלה את שיעור המס המוטל על הרכבים הנמכרים בישראל.

כדי לאשר באופן סופי את נוסחת המס הירוק נדרש אישורו של השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, המסרב להעניק את אישורו בכפוף לשתי דרישות: הענקת הטבת שווי שימוש לרכב חשמלי ושינוי של נוסחת המיסוי הירוק כך שתיטיב עם מכוניות שקבוצת הזיהום שלהן נמוכה מארבע, כגון סיטרואן C1.

לדברי גורמים המקורבים לנושא, בימים אלה נבחנת ברשות המיסים פשרה בנושא, אך עם זאת מדגישים הגורמים כי לאור הגידול המהותי במכירותיהן של מכוניות קטנות בעת האחרונה לא צפויים אנשי רשות המיסים להתפשר בנושא הטבת מס נוספת למכוניות קטנות. לאור מיעוט המכירות של מכוניות חשמליות עשויים אנשי רשות המיסים להתפשר בנושא זה. אפשרות נוספת שהועלתה מתייחסת ל"נוהל עוקף משרד להגנת הסביבה" שבמסגרתו יוכנס המיסוי הירוק לצו מס הקניה.

היעדר הוודאות בנושא עליית המס שעשויה להתבטל בינואר פוגע הן ביבואני הרכב והן בחברות הליסינג. נכון להיום, בענף הרכב ממתינים בכיליון עיניים להבטחה לפיה מס הקניה יעלה בינואר שתביא להצטיידות מוקדמת של ציי רכב רבים. על פי נתוני הרכב, נמסרו מתחילת השנה ועד תום ספטמבר 160,623 מכוניות חדשות לעומת 178,573 מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד והיבואנים תולים תקוות גדולות ב"הצטיידות מלחץ" בחודשיים הקרובים לאור עליית המחיר. אלא שבפועל בינתיים משהים ציי רכב רבים וגם יצרנים פרטיים את תוכניות הרכישה, אלה בציפייה להבהרה האם מחירי הרכב החדש אכן יעלו בינואר ואלה בגלל הבחירות הקרובות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
דכאון
שלטון שכל תכליתו לקיים את עצמו. ולהחזיק את האזרחים עם ראשם מתחת למים שבקושי ינשמו. איזה עתיד המדינה מציעה לדור הצעיר. ? כל תכליתו של השלטון לשמר את עמדות הכוח שלו , לגבות מס ולחלקו לקבוצות לחץ. היכן השלטון שילחם בנמלים, רשות שדות התעופה, חברת חשמל , משרד הביטחון. בפועל יש 40% אבטלה - 34% ממנה מקבלים שכר. כך למשל מדוע יש צורך בעירית גבעתיים. מדוע לא לאחד עם רמת - גן. ? התשובה פשוטה - מה יעשו עם 500 עובדים? בענין הרכבים כל ארופה נוסעת בדיזל ידני ברכבים קטנים. כאן מה שמענין הוא שיגבו מיסים על הרכב , על השימוש בו ועל הדלק. מי נותן דין על תספורת האג"ח. אין טעם לחסוך לפנסיה. מכניסים את הציבור לויברציות ביטחון , כדי לא להתמודד עם הבעיות הכלכליות, חוסר חינוך למצוינות ועשיה , ואיכות החיים. אין מחשבה לטווח ארוך. אין רצון לבנות מערכת להסעת המונים שהיתה מבטלת עלויות ניכרות של הוצאות וזמן עבודה. . שר שלא גוזר סרט בקדנציה שלו - אין לו כל מוטיבציה לקדם ענינים. המדינה הולכת לאבדון. ישארו מי שאין להם ברירה. והבעיה שאין אלטרנטיבה לשרה.
יצחק , הרצליה  |  18.10.12
5.
ל- 1 למדינה אין שום אינטרס לעשות את הדברים שציינת.. מכוניות הינן רק מסחטת כסף נוספת:
א. הפחתה בזיהום לא מעניינת את הממשלה לחלוטין. זה נחמד בשביל מס שפתיים ותו לא. ב. אין לממשלה שום אינטרס לעודד רכבים שהם זולים - פחות מס למדינה ג. האוכלוסיות החלשות היחידות שמענינות את הממשלה הם החרדים והם ממש לא קונים מכוניות קטנות משום שאין בהן מספיק מקום לכל הילדים שהם עושים כדי להתפרנס מקיצבת ילדים שגם אותה אנו - בעלי הרכבים - מממנים.. ד. ראה תשובה ב הממשלה הזו עושה הכל להפחית מס מהעשירים ולהוסיף מיסים על מעמד הביינים. לצערי הם לא ישנו את גישתם.. לא הממשלה הזו לפחות...
yoyo  |  18.10.12
3.
אנשי האוצר פשוט מגוחכים
נתנו הטבה כדי לעודדרכישת רכבים קטנים ולא מזהמים. מתן ההטבה הצליח ואכן רבים רוכשים רכבים כאלו. עכשיו בא האוצר ואומר "בעצם לא התכוונו שבאמת תקנו מכוניות לא מזהמות, רק לעשות כאילו". עכשיו, זה רק אומר שהכוונות שלהם לא היו, איך לומר, אמיתיות וכנות, שלא איכפת להם ממטרות אחרות חוץ מהמספרים של התקציב הקרוב וזה אומר עוד דבר חשוב: שגם לחשוב ולתכנן הם לא ממש יודעים: הם הרי הסכימו לתת הטבה לקבוצת רכבים שנמכרה במספרים זניחים, מתוך מחשבה שההטבה לא תשנה את הרגלי הקניה. או מתוך התעלמות מהאפשרות שהמספרים ישתנו. עצוב ומפחיד
דודי  |  18.10.12
לכל התגובות