אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אוטומיתון: הגולף החדשה אמורה להיות התשובה של פולקסווגן לפסימיות בשוק הרכב

אוטומיתון: הגולף החדשה אמורה להיות התשובה של פולקסווגן לפסימיות בשוק הרכב

המנוע מרשים, איכות החומרים בתא הנוסעים ללא דופי והדיאטה במשקל הפכה את הדגם לחסכוני בדלק. חבל שחלק מהפינוקים לא יגיעו לישראל, ושמחיר הגרסה הבסיסית יהיה כנראה 130 אלף שקל

29.10.2012, 08:26 | תומר הדר, סרדיניה

פולקסווגן גולף

מנוע: בנזין, נפח 1,395 סמ"ק, הספק מרבי 140 כ"ס, מומנט מרבי 25.4 קג"מ

ביצועים: מהירות מרבית 212 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש 8.4 שניות

צריכת דלק: נתוני יצרן: 20 ק"מ לליטר. לא נבחנה צריכה בפועל

בטיחות: 6 כריות אוויר, ABS, טרם נבחנה במבחן ריסוק פומבי

קבוצת זיהום: טרם נקבעה

מחיר: טרם נקבע

משהו אינו כשורה בהשקת פולקסווגן גולף החדשה, השביעית במספר מאז הצגתה של הגולף המקורית ב־1974. אנשי פולקסווגן מרבים לחייך, אך מתחת לפני השטח ניכר מתח. כשפולקסווגן גולף הקודמת הוצגה לפני כחמש שנים, טרחה פולקסווגן להשיט צי של גולפים לאיסלנד. הפעם המכוניות ממתינות בדממה מחוץ לשדה התעופה הלאומי של סרדיניה בעונת ה"אין תיירות". יש קפה, אבל צריך לבקש. אירופה במיתון. 

קראו עוד בכלכליסט

הנה פיסת מידע שאנשי פולקסווגן לא יטרחו להציג: לפי פרסומים בעיתונות הגרמנית, פולקסווגן חתכה את צפי המכירות שלה למערב אירופה השנה ב־140 אלף מכוניות. צפי זה מתבסס על נתונים שמצויים בידי קבוצת פולקסווגן, שלפיהם מכירותיה של הקבוצה באירופה במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2012 ירדו ב־5.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יתרה מזאת, למרות השקתה של הגולף החדשה, על פי דיווחים בעיתונות הגרמנית, בכירי פולקסווגן אינם צופים התאוששות של שוק הרכב באירופה בשנתיים הקרובות.

פולקסווגן גולף החדשה. תנוחת הישיבה מצוינת והמרווח הפנימי נדיב פולקסווגן גולף החדשה. תנוחת הישיבה מצוינת והמרווח הפנימי נדיב פולקסווגן גולף החדשה. תנוחת הישיבה מצוינת והמרווח הפנימי נדיב

פלטפורמה חסכונית

בפולקסווגן מרבים להתייחס לגולף כאל "מכונית כלכלית" שמיוצרת במינימום עלות תוך חיסכון מרבי. וכאן קיימת דילמה: מצד אחד, פולקסווגן גולף אמורה להיות מכונית איכותית הממותגת מעל מתחרות כגון טויוטה אוריס. מצד שני, היא נדרשת גם לפנות לקהל רחב. "הגולף היא מכונית נטולת מעמד שמתאימה לכולם, החל בסטודנטים וכלה בחובבי איכות סביבה. היא ספורטיבית אך אינה ספורטיבית במופגן, פונקציונלית אך אינה קופסתית, מיינסטרים שמדבר לכל אחד", מסביר פיליפ רומרס, המעצב האחראי על פרויקט הגולף. לדבריו, "אחת מכל ארבע מכוניות פולקסווגן שנמכרות באירופה היא גולף. כיום המצב משתנה והלקוחות מחפשים רכב שישדר יציבות ושמירת ערך".

כיצד מייצרים מכונית שאמורה להיות איכותית בלי להוציא כסף? התשובה טמונה בשלוש אותיות - MQB (תבנית הנעה רוחבית מודולרית), פלטפורמה חדשה שפיתחה קבוצת פולקסווגן, שעליה מתבססות כמה מכוניות, לדוגמה סיאט לאון, אאודי A3 וכעת גם הגולף החדשה. ה־MQB היא הפלטפורמה הראשונה של קונצרן פולקסווגן שכמעט ואינה עוברת שינויים לצורך התאמה למכוניות השונות. כך, לדוגמה, באאודי A3, פולקסווגן גולף וסיאט לאון החדשה, המנועים, התושבות ותיבות ההילוכים ממוקמים בדיוק באותו המיקום. התוצאה היא חיסכון בעלויות פיתוח וייצור. כדי להרכיב את הגולף החדשה נדרשים רק 70% מהזמן שנדרש כדי להרכיב את הגולף הקודמת, כלומר פחות שעות שצריך לשלם לפועלים, פחות חשמל, פחות כסף.

מה עוד יש בגולף החדשה? אם כבר, השאלה היא מה אין בגולף החדשה: משקל. בתקופות כאלה, יצרני הרכב אינם מסוגלים להקצות תקציבים לפיתוחם של מנועים חשמליים או מערכות עזר היברידיות, אך הצרכנים דורשים שיפור מתמיד בצריכת הדלק. הפתרון הוא שימוש בטכנולוגיה מוכרת (מנועים קטנים עם מגדש טורבו) ביחד עם הפחתת משקל הרכב. בפולקסווגן מדגישים שאמנם בעוד כשנתיים תופיע גולף חשמלית, אך עד אז הלקוחות יסתפקו בדגמי הדיזל בצריכת דלק רשמית של 3.8 ליטרים ל־100 ק"מ באמצעות אותו חיסכון משקל ומנגנון שמסוגל לנתק חלק מהבוכנות של מנוע הבנזין בשעת נסיעה.

מה חסכו? הכל: ממערכת החשמל גילחו בפולקסווגן 6 ק"ג. המרכב השיל 37 ק"ג הודות לשימוש במתכות קלות, ואפילו המזגן איבד 2.7 ק"ג. לאור החסכנות המופלגת, ניתן היה לשער שהגולף תהיה קטנה יותר, אך בפועל ההפך הוא הנכון: הגולף החדשה ארוכה ב־56 מ"מ מהדור הקודם, הודות לדחיפה של הגלגלים הקדמיים קדימה, בסיס הגלגלים צמח ב־59 מ"מ והגג הונמך ב־28 מ"מ כדי לסייע לצריכת הדלק.

מבפנים אנשי פולקסווגן הצליחו. הגולף החדשה משדרת איכות מובנית גבוהה בדיוק כפי שהיה נהוג בדורות הקודמים של הגולף. למעשה, מדובר בתא הנוסעים הטוב ביותר מבין כל הדורות. אחרי הכל, בפולקסווגן יודעים היטב לא לשנות נוסחה שיווקית מנצחת, בטח שלא בימים כאלה. אולי זו הסיבה לכך שתא הנוסעים כמעט זהה לזה של הגולף היוצאת. איכות החומרים ללא דופי, תנוחת הישיבה מצוינת והמרווח הפנימי נדיב. למרות הדמיון לגולף היוצאת, ניכר שמרווח הכתפיים והמרפקים השתפר, כמו גם המרווח במושב האחורי.

מבט מבפנים. איכות החומרים ללא דופי מבט מבפנים. איכות החומרים ללא דופי מבט מבפנים. איכות החומרים ללא דופי

בפולקסווגן מדגישים שהמכונית מצוידת בשפע של אבזור, החל במסך מגע וכלה במערכת GPS, חיבורים לנגני מוזיקה ובלם יד חשמלי. כנהוג בפולקסווגן, אין כאן ריבוי של מתגים או של פלסטיקה מבהיקה, רק פלסטיק שחור ורך למגע, כזה שמרגיש כאילו שישמור על נעוריו גם בעוד חמש שנים של שימוש קשה. איכות הנסיעה תהיה מוכרת היטב לבוגרי הדור הקודם של הגולף. התנהגות ספורטיבית לא חיפשנו, בשביל זה תוצג בעתיד ה־GTI, אך עם זאת, כחבילה הגולף מרשימה מאוד. ראשית, המתלים ניתנים לכוונון, מה שמבטיח אחיזה גבוהה מאוד, בין היתר הודות לדיפרנציאל קדמי חכם שמסוגל לחלק את כוח הגלגלים מימין לשמאל. שנית, המנוע הצנוע, בנפח 1.4 ליטרים בלבד, מספק ביצועים מרשימים מאוד וכמעט ואינו נשמע בתוך המכונית. ושלישית, איכות בידוד הרעשים והנסיעה עצמה מזכירות מכוניות מקטגוריות גבוהות בהרבה, כאלה של אאודי וב.מ.וו.

תגיע פחות מצוידת

בפולקסווגן מתכוונים לגבות עבור הגולף מחיר גבוה מעט מזה של מתחרותיה העממיות, והתמורה למחיר ניכרת במיוחד באיכות הנסיעה, אך בישראל מדובר בסוגיה שונה לחלוטין. בצ'מפיון מוטורס מתכוונים למצב את הגולף במיקום דומה לזה של קודמתה, כלומר במחיר גבוה מהמתחרות הישירות. מחיר הגרסה הבסיסית יהיה כנראה 130 אלף שקל.

אך בניגוד לגולף האירופית, שמוצעת עם חישוקי ענק, מערכת GPS מתקדמת, מושבי עור ושאר פינוקים, הגולף ה"ישראלית" צפויה להיות מצוידת פחות, ולכן יתרונותיה העיקריים יתבטאו באיכות החומרים ובאיכות הנסיעה הגבוהות. בעבר, במיוחד לפני כעשר שנים, הגולף נחשבה בישראל לסמל סטטוס. היום המצב שונה, וללא המעמד המיוחס שנלווה לדורות הקודמים של הגולף יצטרכו אנשי צ'מפיון מוטורס להשקיע מאמצים ניכרים כדי לשכנע את הרוכשים בישראל שעל איכות צריך לשלם.

תגיות