אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק תעביר למפרסמים מידע על המכשיר דרכו גלשתם בה צילום: shutterstock

פייסבוק תעביר למפרסמים מידע על המכשיר דרכו גלשתם בה

יש לכם אייפון או אנדרואיד? מתי אתם נכנסים לפייסבוק מהמחשב של העבודה? הנהלת הרשת החברתית תעביר את המידע הזה למפרסמים - כדי שיוכלו לנטר את הגלישה שלכם ולבנות רשימות תפוצה ממוקדות למודעות

31.10.2012, 11:35 | יוסי גורביץ

פייסבוק ממשיכה להוון את משתמשיה: הנהלת הרשת החברתית תעביר למפרסמים מידע אודות המכשיר של המשתמש. זאת, ללא בקשת אישור מפורש ממנו, כך דיווח אמש (ג') אתר TechCrunch.

קראו עוד בכלכליסט

המשמעות היא שמפרסמים יכולים מעתה לבחור לאילו מכשירים ומערכות הפעלה לכוון את הפרסומות שלהם; בעלי מכשירי אייפון ואייפד נתפסים כבעלי הכנסה גבוהה יותר - סקר של חברת פורסטר שנערך לאחרונה בארה"ב אף הראה שההכנסה הממוצעת של משקי בית בהם משתמשי אייפון גבוה ב-16,000 דולר לשנה משל כאלה בהם משתמשים באנדרואיד. 

קנית מכשיר של אפל? תקבל פרסומות למוצרים יותר יקרים. אפליקציית פייסבוק לאייפד קנית מכשיר של אפל? תקבל פרסומות למוצרים יותר יקרים. אפליקציית פייסבוק לאייפד קנית מכשיר של אפל? תקבל פרסומות למוצרים יותר יקרים. אפליקציית פייסבוק לאייפד

המפרסם יוכל לבחור אילו מודעות להציג למשתמש באתר פייסבוק, כשיגלוש בו מהמחשב בעבודה ואילו פרסומות עדיף לשמור לאפליקציית המובייל. פייסבוק מנסה להציג רווח מעשי ופוטנציאלי שמקורו בפרסום בפלטפורמות ניידות, שכן שיעור הולך וגדל ממשתמשי הרשת החברתית עושים זאת דרך אפליקציות מובייל. 

הדו"ח הרבעוני האחרון של החברה הראה ש-14% מכלל ההכנסותיה הגיעו מסלולר, זינוק מרשים לעומת הרבעון הקודם, בו רווחיה מפרסום בפלטפורמות ניידות היו אפסיים - מה שהוגדר על ידי בכירים בחברה כטעות אסטרטגית.

המפרסמים בונים "בנק מטרות"

ההערכות הן שחשיפת מידע על הציוד שבידי המשתמש יכולה לסייע לחברות הפרסום בניטור ואיכון המשתמש במטרה לבנות קבוצות מוגדרות של מקבלי פרסומות - מעין רשימות תפוצה ממוקדות יותר.

המהלך של פייסבוק אינו הוגן במיוחד כלפי משתמשיה: מדובר בהעברת מידע שאמנם לא מזיק למשתמש בפועל, אולם עשוי לחשוף אותו ליותר פרסומות - גם אם רלוונטיות יותר לצרכיו - למוצרים שאין בכוונתו לקנות.

לפייסבוק היסטוריה ארוכה של שינוי כלים ותנאי שימוש וביצוע מהלכים שפוגעים בפרטיות מיליארד גולשיה. בחודש שעבר השיקה תוכנית לקידום פוסטים בתשלום. זמן קצר לאחר מכן, עלו טענות רבות לפיהן הרשת החברתית הורידה במכוון את שיעור החשיפה של פוסטים סטנדרטיים.

תגיות