כך גורמות לנו המסעדות להזמין יותר
חשבתם שאתם מסדרים את בעלי המסעדות בעזרת קופונים או טריקים אחרים? אז דעו לכם שהבעלים לא פחות מתוחכמים ומוצאים את הדרכים כדי שנשאיר אצלם כסף רב
בין עשרות תוכניות הבישול, תחרויות שפים ועוד מבול אירועים קולינריים, הפך האוכל לספורט לא פחות מהכדורגל, רק שבענף זה – כולנו מתחרים. רובנו חובבים מסעדות ולא אחת אנו מוצאים דרכים ליהנות מארוחה דשנה מבלי לשלם מחירים מופרכים על דוגמיות מזון המתהדרות בחזות של מנות גורמה, כמו רכישת קופון מאתרי קופונים וחלוקת מנות בין הסועדים.
אך המסעדות לא טומנות ידן בצלחת – בעוד לקוחותיהן מוצאים דרכים מתוחכמות לאכול יותר ולשלם פחות בעזרת הסמארטפונים ואתרי הקופונים, משקיעים בעלי המסעדות מאמצים ללמוד את דפוסי ההתנהגות של לקוחותיהם בעזרתם של "מהנדסי תפריטים" הממציאים דרכים לגרום ללקוחות להזמין יותר.
1. תפריטים ללא סמל המטבעסמלי המטבע ($ לדוגמה) מזכירים לאנשים שמדובר בכסף ולכן הם נמנעים מלהזמין מנות יקרות יותר. כאשר מציעים ללקוחות תפריט ללא סמלי מטבע לצד המחיר, הדבר מרכך את ההשפעה השלילית של המחירים והם נוטים להזמין יותר מנות יקרות.
2. תיאורים מפליגים של המנותעד כמה שהדבר נראה טריוויאלי, תיאורים מליציים ועשירים של המנות מסיח את דעתו של המזמין מהמחיר. בנוסף, מיצוב המנות ומחיריהם משחק תפקיד לא פחות חשוב כך שכאשר מתחת למנת קוויאר ב-100 דולר מופיע סטייק ב-50 דולר, הסטייק לא נראה יקר כל כך. טריק אחר הוא ה"קומבו" או מחירים קבועים מראש שבהן אין לדעת מה העלות של כל מנה בארוחה.
3. תפריטי יינות מורכביםהזמנה של יין במסעדה עלולה להיות חוויה מלחיצה למדי – בייחוד כשהמלצר מושיט לכם תפריט מעור בעובי של ספר תנ"ך. על חוסר האונים של הלקוח מסתמכות המסעדות כשהן מנסות לגרום לכם לשלם מחירים גבוהים עבור יינות. אל תתביישו לבקש מהמלצר הסברים מפורטים וציינו את התקציב שלכם.הימנעו בכל מחיר מלהזמין את יין הבית – המסעדה קונה את יין זול ומוכרת אותו במחיר היקר ביותר שהיא יכולה. אם אתם סבורים שתשתו יותר מכוס אחת רצוי לשקול הזמנה של בקבוק שלם שכן מסעדות מנסות לכסות את מחיר הבקבוק כבר בכוס הראשונה.
4. מנת היוםידוע שעל מנת בשר משלמים יותר. כיום מנסות מסעדות להמציא מנות בשר "מיוחדות" תוך שימוש בנתחי בשר זולים יותר. פעמים רבות מסעדות מנסות גם להיפטר ממוצרים בטרם יאבדו מטריותם וכך מרכיבים זולים מוצאים עצמם במנות מיוחדות הנמכרות במחירים גבוהים.
5. מוסיקת אווירהמחקרים מראים שכאשר מתנגנת במסעדה מוזיקה צרפתית, נוטים הלקוחות להזמין יותר יין מתוצרת צרפת. הוא הדין עם מוזיקה גרמנית. יתרה מזאת, נמצא שכאשר מוזיקת הרקע בחנות שקטה ונעימה יותר המכירות גבוהות בהרבה לעומת ימים שבהם הושמעה מוזיקת רקע רועשת או קצבית. מוזיקה איטית תגרום לסועדים לאכול בניחותא ואילו מוזיקה קצבית מצוינת לגרום לסועדים לאכול מהר. גם צבעוניות, תאורה ועד כמה עיצובו של התפריט גורם ללקוחות לעלעל בו באריכות – משפיעים על גודלו של החשבון בסוף הארוחה.
30 תגובות לכתיבת תגובה