אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כך גורמות לנו המסעדות להזמין יותר

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
חלק גדול מהתגובות כאן פשוט משקפות אטימות מעצבנת.
מלצרות הינו מקצוע קשה ומפרך אך לרוב משתלם בזכותם של הטיפים. ללא הטיפים המקצוע הזה לא יהיה אטרקטיבי ורמת השירות שאתם תקבלו תהיה נמוכה מאד. מסקנה= בשביל שירות טוב נהוג וצריך לשלם. לא המצאנו את זה, ככה זה בכל העולם (לכן במדינות מסוימות אף מכלילים אחוז שירות בחשבון עפ"י חוק!). זווית נוספת - הטיפים הללו ממנים את הלימודים של הסטודנטים, הילדים שלכם, החברים שלכם, הם אלה שאליהם מגיע הכסף הזה בסופו של דבר.
איתי | 16.11.12
26.
למגיבה 21
כן, מי שעושה חשבון למלצר ומחפש איך ולמה לא לתת טיפ זה מעורר רחמים בעיניי, ולגבי יחס מבזה, למה את חושבת שכולם מבזים את העובדים שלהם, ולמה את מכלילה אותי ביניהם ?? יש לי צוות שמלווה אותי כבר שש שנים, דבר חריג בענף, כולם מועסקים על פי חוק ובשכר מעבר למה שמוגדר שכר הוגן. עכשיו בשבילך ובשביל שכמותך את מוזמנת לראות בעיניים- המסעדה שלי היא די מוכרת בתל אביב ונקראת ״יאסו סלוניקי״. האוזו עליי. הטיפ עלייך.
מסעדן | 15.11.12
25.
אין דברים כאלו כאן בשוויץ - בדיוק דברתי אתמול על זה
אני גר בשוויץ, כאן לא תראו דברים כאלו. יש כאן מקצוע שבישראל אין. כאן יש מקצוע מיוחד שהעבודה של אותו אדם הוא להגיע למסעדה , להזמין כל פעם מנה אחרת ולקחת דוגמיות למעבדה. כמעט בכל מסעדה ישב אדם ממעבדה ובעל המסעדה לא ידע שהוא ממעבדה. המסעדות מודעות לזה, לפעמים האדם שתפקידו לבדוק איכות חושף את העובדה שהוא ממעבדה אבל לרב לא.. אם מצאו ממצאים חמורים או שאמורים לעבוד על הצרכן, השם של המסעדה נהרס כליל והשווצרים לא מגיעים אפילו. כאן לא שוכחים מי שמנסה לעבוד עליהם. בנוסף, רב החברות "כמו מיגרו או קו אופ, שהם המקבילות של הרשתות הגדולות בישראל. אין להם בעלי מניות. וכל הרווחים של החברות האלו הולכים להשקעה בתחומים כמו אומנות, תרומות למוזיאונים, פתיחת בתי ספר לשפות לעולים חדשים או השקעה בפתיחת חטיבות בתחום חדש שלאנשים יהיו עבודה. אין כאן בעל מניות שיקבע מחירים או יקח לעצמו כסף בסוף השנה. קודם מחלקים משכורות לכולם ומה שנשאר יש ועדה לאן הכסף יושקע. ישראל היא ארץ מדהימה, אנשים מקסימים עם לב רחב, ומכאן אני תמיד אומר "יאלה כמה בולשיט המדינה מאכילה את האנשים, אם היו עושים את זה בשוויץ לא היה להם קהל שישתף פעולה עם השטויות שמנסים להלביש על התושבים , אבל לצערי מדינה אוכלת יושביה.
דין | 15.11.12
24.
רב בעלי המסעדות מתעניינים בבריאות הארנק שלהם
ולא אכפת להם מבריאות הסועדים. מאחורי האוירה החגיגיות והחיוכים מסתירים סיכון בריאותי לסועדים. כמו מזון מקולקל. עכברים. ג'וקים. עובדים נושאי מחלות. חיבורי חשמל מאולתרים. מדרגות לא תיקניות. זיהום מכוון של המזון ועוד. נסו פעם להתלונן ותגלו איך הנחמדות נעלמת ו"מתהפכים" עליכם. גגלו: "אוכל מקולקל במסעדה"
גל | 14.11.12
23.
לא להזמין ספיישלים\מנות מיוחדות - פחות טרי, יותר יקר. טיפים - 5% רק עבור שירות מעולה
וזה לא בגלל קמצנות. מתן טיפים גורמים להישאר בעבודת מלצרות לאנשים איכותיים שיכלו לתרום לכלכלה ולעצמם בעיסוק יותר מתאים להם ולתחום הלימודים שלהם ו\או צבירת ניסיון מוקדם כי במלצרות אפשר להרוויח יותר. כך סטודנטים\בוגרים יורים לעצמם ברגל. אם כבר להשאיר טיפ, אז תעשו את זה על שירות מעולה ויוצא דופן שקיבלתם, לא מתחושות רחמים או "לא נעים". מניסיון כל הספיישילים זאת דרך מצוינת "להעיף" סחורה שתוקפה פג בקרוב, וגם במחיר יקר משמעותית ממוצע המנות בגלל שלא נעים שלאול. אוהבים יין?! - תביאו יין טטוב מהבית. יין סביר עולה בחנות 60-90 ש"ח יעלה במסעדה מחיר כפול עד משולש. כל המסעדות מסכימות אם תביאו יין מהבית ותוסיפו דמי חליצה (שירות, כוסות וכ"ד) של כ-20-40 ש"ח לבקבוק. מומלץ - גם תהינו מהיין שאתם באמת אוהבים וגם לא תשלמו כמו שהייתם משלמים על יין זול במסעדה. עוד טיפ - תוכלו בבית. לבשל טוב - זוהי מיומנות נרכשת. בתאבון
ג'ין | 14.11.12
21.
למגיב 18 קרא עד הסוף!
אם אתה קורא לתגובה שכותבת על הטיפים תגובה מעוררת רחמים אז תעזור לי בבקשה בביטוי מתאים להולם להתנהגות המבזה והמשפילה שלכם לציבור המלצרים שעובדים כל כך קשה ומי כמוך יודע לספר לנו כמה קשה הם עובדים ובכל זאת הם לא זוכים למשכורת מסודרת אלא תלויים וחיים על הטיפים שאנחנו נדאג לרווחתם במקום שמקום העבודה שלהם ידאג לרווחתם כמו כל עובד אחר בארץ! אולי נקרא לזה: תגובה שבא לבכות ממנה כמה מנהלי המסעדות אטומים לצוות המלצרים העובד אצלהם?
אחת, | 13.11.12
18.
קצת הבהרות....
אני בעל מסעדה בשוק הפשפשים, קרוב לעשרים שנה בענף, השיטות המתוארות בכתבה קצת מיושנות ומתאימות לשנת אלפיים, כיום המסעדות נוטות יותר לאמת, הקהל כבר מספיק מתוחכם להבין מתי הוא משלם על עיצוב ומתי על אוכל טוב, הנטייה היום בכל הענף היא ללכת על אוכל שמתאפיין בפשטות וחומאי גלם איכותיים, לפחות בסביבה שלי, המחירים היקרים שנתקלים בהם בד"כ משקפים את עלות חומר הגלם שעולה בכל כמה חודשים באחוזים בודדים ולרןב מסעדות שעובדות טוב סופגות את העלייה הזאת ולא מעלים מיידית מחירים, לדוגמא הבירה שמב הקניה עלה ב 2 שקלים לליטר לפני מע"מ ועוד עלייה של חברות המשקאות בגובה 5.7% תוך חודשיים אמלי מוכרים חצי ליטר גולדסטאר ב22 שקל כבר תקופה ארוכה ללא עלייה. ולאדון מגיב 14 , התגובה שלך מעוררת רחמים, רוב המסעדות היום מצהירות על הטיפים כרווחים ומשלמים אותם למלצרים, ומשלמים לרשויות את המסים על כך, וגם אם לא לא להשאיר טיפ זה עלוב בעיניי כי בכל זאת, המלצרית ערכה עבורך שולחן, הגישה לך, פינתה לך וברוב המקרים חייכה אליך, וכל זאת בעבור זה שתהיה לך חוייה נעימה ובעבור שקלים בודדים, בין 10% ל 12% .
מסעדן | 13.11.12
14.
לא צריך לשלם טיפ !!
מסעדנים משתמשים בטיפ כדי לשלם למלצרים את המשכורת וזה לא חוקי אבל מתבצע כמעט בכל המסעדות, במידה ולא תשלמו טיפ המסעדן ישלם את המשכורת מכיסו במסעדות בהן גובים את הטיפ בחשבון זכותכם לדרוש לבטל או להפחית אל תהיו פראירים. אני משלם שקלים בודדים כטיפ אם השרות היה טוב, במידה ולא נהנתי מהשרות או מהאוכל אני לא משאיר טיפ
מוק | 13.11.12
13.
החיים לא צריכים להיות שדה קרב. למסעדה באים כדי ליהנות ולא כל הזמן להרוויח
מי שבא למסעדה מראש מתכנן לשלם בשביל הבילוי. אם חלק מהבילוי זה תיאור מליצי של המנות, למה לא ? מה שחשוב במסעדה זה ההרגשה שאני אורח רצוי שם. שלא מצפים ממני לפנות את השולחן אחרי X דקות ושהמלצר עושה את העבודה בכיף. שהמלצר לא שואל אותי הכל-בסדר? בזמן שאני מדבר עם אשתי או לועס. כי צורה כזו של שאלה מעידה על חוסר נימוס. מלצר שמתעניין באמת באורח שואל אותו איך הייתה המנה רק אם זה משתלב בשיחה איתו (למשל כשמזמינים משהו נוסף). אם מתנהגים אליי כמו אורח והאוכל טעים אז לא מפריע לי שירוויחו עוד כמה ש"ח עם כל מני טקטיקות בתפריט כל עוד זה נעשה בטעם טוב בלי הגזמה. אם אני רוצה 2 כוסות יין אין סיבה שאזמין בקבוק שלם רק בגלל שיחס המחיר לנפח משקה יותר נמוך. יין הבית: או.קיי. אז בעל העסק מרוויח עליו יותר אבל לפעמים זו אופציה חסכונית והיין ממש סביר כך ששני הצדדים מרוויחים. לא באתי למסעדה בשביל לחתוך רווחים לבעל העסק. בכלל: רק ישראלים מחשבים כל הזמן כמה בעל העסק מרוויח עליהם. מדובר באובססיה ישראלית: יושבים ומחשבים עלויות מול מחיר בכל מקום שהולכים אליו.
גיל ג | 13.11.12
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת