אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סלקום: ההכנסה הממוצעת מלקוח בשפל צילום: סיון פרג'

סלקום: ההכנסה הממוצעת מלקוח בשפל

סלקום קובעת תחתית חדשה להכנסה ממוצעת ללקוח של 86.7 שקל בחודש בלבד

14.11.2012, 13:40 | רותי לוי

סלקום מציגה ברבעון הנוכחי שחיקה נוספת של 3.6 שקלים בהכנסה ממוצעת מלקוח (ARPU) וקובעת תחתית חדשה של 86.7 שקל בחודש בלבד. ה־ARPU מייצג חלוקה של ההכנסות משירותים במספר הקווים הפעילים של חברת הסלולר, והירידה בו מבטאת את שחיקת מחירי השיחות. מאחורי הנתון הזה עומדים למעשה מאות אלפי לקוחות שביצעו מעברים לתוכניות מוזלות, ולקוחות שסלקום הצליחה להשיב אליה כשפנתה אליהם במחירי מבצע מוזלים עוד יותר.

בניגוד לשנים קודמות, ה־ARPU של סלקום אינו מהווה "הבטחת הכנסה" מלקוח לאורך זמן. למעשה, ההכנסה האמיתית מלקוח סלקום מוסתרת על ידי תוספות שסלקום אינה מפרטת בשקיפות בדוחותיה – והיא ההכנסה מהסכם האירוח של חברת הסלולר החדשה גולן טלקום.

האנליסטית אילנית שרף מפסגות אף מציינת בהקשר זה כי "השחיקה אף חדה יותר, אם מנטרלים הכנסות משירותי נדידה לתיירים זרים בישראל, שחברות הסלולר משקללות בתוך ה־ARPU ושגדלות בתקופת החגים".

סלקום אינה חושפת את מרכיב הרווח מהסכמי האירוח אך האנליסט רמי רוזן מהראל פיננסים מעריך כי מדובר בתרומה של 1.5 שקלים למשתמש. "בניכוי הכנסה זאת", הוא מציין, "ההכנסה הממוצעת מלקוח עמדה ברבעון השלישי על כ־85 שקל".

תגיות