אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לעוף על המיליון

עם מנוע של 4 ליטרים ו־520 כוחות סוס אאודי S8 משכיחה מהנהג שהיא מכונית מנהלים. הביצועים מרשימים, ותא הנוסעים מעורר התפעלות, כמעט כמו המחיר - 903 אלף שקל

25.11.2012, 23:46 | תומר הדר

מה יותר מהיר, רקטה או אאודי S8? השאלה הזו קודחת לי במוח ולא עוזבת אותי. האספלט בכביש שמשתרע בין כביש חוצה ישראל לגדרה לוהט ושורף לי את הבטן. אני שוכב בשולי הכביש עם ידיים על הראש ומסתכל באאודי. שמעתי שזוג בדרום ברח מהמכונית בשעת אזעקה, והמכונית נגנבה. אז ליתר ביטחון לקחתי את המפתח השחור בכל זאת, מכונית של 903 אלף שקל, לפני רישוי. אני אוחז במפתח חזק. גם המפתח לוהט. ברקע אזעקה. עוד מעט יהיה בשמים פיצוץ. יירוט מוצלח. השוטר שתמיד עומד עם פולקסווגן ג'טה זקנה ואקדח לייזר בקטע הכביש הזה לא הגיע היום, אולי הוא בדרום. כששוכבים כל כך קרוב לקרקע, מבחינים בהרבה דברים שקשה להרגיש כשנוסעים באאודי S8. יש כאן עולם ומלואו של בדלי סיגריות, עשבים שוטים, נמלים פעלתניות ולכלוכים שעם ישראל השליך מהחלון בדרך לגדרה. אני, לדוגמה, שוכב על במבה.

קראו עוד בכלכליסט

האזעקה מסתיימת. אאודי S8 ממתינה. המעבר מהאספלט המטונף לאחד מתאי הנוסעים המהודרים ביותר שניתן לרכוש כיום במכונית בישראל חד ומפתיע, וזה עוד לפני התנעה. אאודי S8 היא טיל שיוט גרמני. יש לה מטרה ברורה: להגיע מעיר לעיר בפרק הזמן הקצר ביותר במהירות גבוהה. סליחה, תיקון: לא מהירות גבוהה, מהירות מטורפת. יש להם קטע כזה, לגרמנים, הם אוהבים את מכוניות המנהלים שלהם חזקות בדיוק כמו מכוניות הספורט שלהם.

במרצדס קוראים לגרסאות־העל המטורפות AMG. בב.מ.וו מצמידים להן את הסמל של מחלקת הביצועים M טכניק, ואילו באאודי מצמידים להן את האות S. בדגמים המטורפים כבר מצמידים את האות RS, אבל יש גבול לכל תעלול, אאודי A8 פשוט יותר מדי מכובדת מכדי להיות מופרעת אמיתית.

בריון אבל עם מצפון אקולוגי

מה עושים באאודי כדי להפוך את ה־A8 ל־S8? מוסיפים אינספור שדרוגים, שהחשוב שבהם הוא המנוע, בנפח של 4 ליטרים. בעבר אהבו אנשי אאודי לדחוס לחזית מכוניות המנהלים שלהם מנועים המשותפים גם למכוניות למבורגיני, אך חוקי איכות הסביבה עשו את שלהם ובאאודי צמצמו את מספר הבוכנות וגם את הנפח, אז התוצאה היא מנוע בעל 8 בוכנות בנפח של 4 ליטרים. נשמע מעט? אז באאודי הוסיפו צמד מגדשי טורבו אימתניים שדחפו את ההספק ל־520 כוחות סוס. נשמע מזהם? לא לדאוג, ב־S8 יש מערכת שמנתקת חלק מהבוכנות כשהמכונית לא מתאמצת ועוד מערכת שמדוממת את המנוע כשהמכונית עומדת. ממש בריון עם מצפון אקולוגי.

על החולצה עוד יש פירורים של במבה וכמה נמלים שרודפות אחריהם. אני מרשה לכולם להיכנס לתא הנוסעים של S8, סוגר את הדלת, נושם נשימה ארוכה ומתחיל להתקדם במהירות חוקית. אם הייתי יכול, הייתי גם עוצם עיניים. תא הנוסעים של אאודי S8 הוא מקום אידיאלי לברוח מהמציאות הישראלית. באאודי מצליחים בשנים האחרונות ליצור תאי נוסעים משובחים שמצליחים להיות עמוסים בגאדג'טים בלי להיראות מקושקשים, מצליחים להיות פונקציונליים בלי להיות משעממים והכי חשוב, פועלים ללא דופי. קחו לדוגמה את ידית ההילוכים, כזאת ידית לא תמצאו בשום מכונית, או את מצגת ממשק הנתונים שצצה מתוך לוח המחוונים בלחישה. מבחינה ארגונומית, תא הנוסעים מושלם, לא פחות. אם ממש מחפשים חסרונות, אולי אפשר לומר שהממשק החדש, שמאפשר לנהג לכתוב באצבעו את מספרי הטלפון שברצונו לחייג על לוח מגע קטן הוא סוג של הגזמה. אבל זה אם באמת מחפשים.

אאודי S8 מפליגה דרומה על מערכת מתלי אוויר. במכוניות רגילות יש סתם בולמי זעזועים, באאודי אפשר לשלוט במידת הקשיחות של המתלים. אני יודע שמסוכן שם, אבל אני חייב. מערכת המתלים מכוילת על מצב "נוחות". העולם נשאר בחוץ, אני באאודי. "הקיור" שרים על התפוררות ואחרי זה יש דיווחים על צבע אדום. הפעם S8 לא עוצרת, הצבע האדום רחוק. סיבוב קצר בחוגה העגולה של מערכת ה־MMI, הקוסם שאחראי על כל פעולות הרכב, החל בממשק הטלפון וכלה במידת הקשיחות של ההגה. המתלים עוברים למצב ספורט. עוד סיבוב קטן, המושב מתקשח והופך מכורסה לכפפה הלופתת את הגוף בחוזקה. ואז גז. המציאות שמסביב ל־S8 עוצרת לשבריר שנייה, ואז הנוף בחלון הקדמי הופך מעומעם.

בקטלוג כתוב ש־S8 מגיעה ל־100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות, אבל לא כתוב כמה זה מוחשי. S8 עפה לכיוון האופק במהירות משוגעת לחלוטין. 520 כוחות סוס נורים אל קרביה של תיבת הילוכים בעלת שמונה מהירויות שמתחלפות בשברירי שניות, משם היישר אל מערכת הנעה כפולה, אל חישוקי ענק אפורים, אל צמיגים דביקים ואל כביש בצליל ארוך וצורמני של חריקת צמיגים ותמרות עשן. אאודי S8 לוגמת עשרות מטרים של כביש כהרף עין. לנסוע כל כך מהר זו לא חוכמה בפרארי, או בפורשה, אך במכונית מנהלים מגודלת, זה בפירוש הישג. אני פותח חלון, כדי לשמוע אם יש אזעקה וכדי לשמוע אם יש מנוע. 8 הבוכנות של S8 לא עושות רעש, חבל, הייתי רוצה להכיר את המנוע הזה בצורה אינטימית. אני עף במכונית מנהלים גרמנית ענקית בסיבובים של בית שמש. תראו לה סיבוב והיא תידבק אליו בצורה אלימה. תראו לה ישורת והיא תשרוף אותה בחריקת צמיגים. אבל היא לא אוהבת כבישים אינטימיים. באאודי עשו עבודה טובה והצליחו לגרום ל־S8 להרגיש כמו מכונית קטנה ממידותיה האמיתיות, אך עדיין חוקי הפיזיקה מדברים כאן ו־S8 היא פשוט מכונית גדולה, והבלמים שלה מתעייפים מהר בכביש תובעני. מחוץ לכבישים ההדוקים של בית שמש, בואכה חבל לכיש, היכן שהכבישים עמוסים בישורות אינסופיות ובפניות רחבות ונוחות, S8 מרגישה בבית, בהנחה שהבית מסוגל לעוף.

מחיר של דירה עם ממ"ד

ליד חבל לכיש הרדיו מודיע ששוב צבע אדום. את שולי הכביש אני כבר מכיר היטב. אותם בדלים, אותה במבה, אותן נמלים. אאודי S8 מתקררת בשולי הכביש. הפעם לקחתי את החוברת, שיהיה מה לקרוא עד הפיצוץ. המחשבות שוב רצות. במחיר הזה אפשר לקנות דירה עם ממ"ד, אך מי שיקנה את S8 כנראה כבר מחזיק דירה נאה. אולי שתיים. עם הביצועים האלה אי אפשר לעשות הרבה במדינה שבה יפרסו בקרוב עוד עשרות מצלמות מהירות. אבל אתם יודעים מה? מי שיקנה את S8 יידע איך להסתדר עם המצלמות. וגם עם המחיר. ואם זה המצב, בקטגוריה הזו, של מכוניות המנהלים הספורטיביות, S8 בפירוש שווה כל שקל.

אהבנו ביצועים. נוחות. תא נוסעים

פחות אהבנו המחיר גורם כאב ראש, התאוצה גורמת כאבי צוואר

כדאיות גבוהה

מתחרות מרצדס S63AMG

לסיכום למי שיכול להרשות לעצמו

תגיות