אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
IBM בדקה ומצאה: מנהלים מתקשים בשילוב רשתות חברתיות ביומיום

IBM בדקה ומצאה: מנהלים מתקשים בשילוב רשתות חברתיות ביומיום

מחקר של IBM מצא כי למרות שההשקעה ברשתות חברתיות מזנקת – מנהלים בדרג הביניים מתקשים בשילוב הטכנולוגיה בפעילות היום-יומית

03.12.2012, 15:14 | כלכליסט

בעוד חברות בשוק מרחיבות את השקעותיהן בתחום טכנולוגיות רשת חברתית, נאבקים מנהלים בדרגי הביניים בניסיון לשלב את הטכנולוגיות האלה בפעילותם היום-יומית.

קראו עוד בכלכליסט

סקר חדש של מכון המחקר של IBM, בקרב 1,160 מנהלים ואנשי טכנולוגיות מידע ברחבי העולם מעלה כי 46% מהארגונים הרחיבו במהלך 2012 את היקף ההשקעה שלהם בטכנולוגיות רשת חברתית – אולם רק 22% מאמינים כי מנהלים ערוכים ומוכנים לשלב כלי רשת חברתית במסגרת עבודתם השוטפת.

למרות הדיווח המתקבל ממנהלים אודות כוונתם לאמץ במהירות מיזמים וכלים חברתיים, חברות רבות עודן מתלבטות בשאלה האם אכן ניתן להבטיח החזר אמיתי על ההשקעה במדיה חברתית.

שני שלישים מהמשיבים לא היו בטוחים עד כמה מספקת ההבנה שלהם בכל הנוגע להשלכות הטכנולוגיות החברתיות על הארגונים בהם הם פועלים בשלוש השנים הקרובות.

הדו"ח אותו מפרסמת IBM, תחת הכותרת "העסק של עסקים חברתיים: מה עובד ואיך עושים את זה", קובע כי החברות המתקדמות יותר בתחום עושות הרבה מעבר לפיתוח נוכחות בפלטפורמות חברתיות מובילות.

ניהול חברתי

ניהול נכון של עסקים בסביבת רשת חברתית משלב טכנולוגיות רשת חברתיות אל תוך תהליכי הליבה העסקיים, ומיישם את הטכנולוגיות האלה על מנת להניע פעילויות מול הלקוח.

לדברי שלמה שמי, מנהל תחום רשתות חברתיות ארגוניות בקבוצת התוכנה ב-IBM ישראל, "עסקים נאבקים על מנת להפיק מידע מכמויות עצומות של נתונים הנוצרים בסביבת רשתות חברתיות. על מנת להפוך את החזון הזה למציאות, נדרשים מנהלים להנחות את דרגי הביניים בחברה בכל הנוגע לערך החבוי בעסקים חברתיים, ולגבש מאמץ כולל לשימוש בכלים חברתיים לרוחב כל הפונקציות הארגוניות".

הדו"ח של IBM מציין כי התפתחות ארגונית בתחום הרשת החברתית חייבת להישען על תשתיות, כלים ופעילויות מוגדרות: החל מהקמת פורומים, חדרי צוות וירטואליים ומרחבים שיתופיים, כמו כן תוך שילוב ההתנהלות החברתית במסגרת הפעילות היום-יומית, שם ניתן למשל להשתמש בבלוגים ככלי תקשורת פנים-ארגוני יעיל במיוחד, ועד להבנה לעומק של הדרכים בהן ניתן לנתח ולהשתמש במידע הנוצר ברשתות חברתיות – פנים ארגוניות או חיצוניות – על מנת לקדם את תהליכי העבודה והפעילות העסקית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות