אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היבוא המקביל צפוי להתחיל במרץ

בלעדי לכלכליסט

היבוא המקביל צפוי להתחיל במרץ

עמק איילון, החברה הראשונה שקיבלה אישור לעסוק ביבוא מקביל, תחל לייבא מכוניות פורד פוקוס בחודש מרץ הקרוב

13.12.2012, 08:27 | תומר הדר

לאחר תקופת המתנה ארוכה, צפוי היבוא המקביל להתחיל במרץ, כך נודע ל"כלכליסט". כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט", בשנה שעברה קיבלה חברה ראשונה – רהיטי עמק איילון, אישור לעסוק ביבוא מקביל של מכוניות.

קראו עוד בכלכליסט

לאחרונה פנו נציגים מטעם רהיטי עמק איילון אל כמה גופים העוסקים בסחר ברכב בישראל ויידעו אותם על כוונת החברה להתחיל בפעילות בחודש מרץ הקרוב. בימים אלה פועלים בעמק איילון מול כמה גופים בענף הרכב במטרה להקים מוסך מורשה של היבואנית החדשה.

פורד פוקוס. עמק איילון תתחרה בדלק מוטורס, צילום: רונן טופלברג פורד פוקוס. עמק איילון תתחרה בדלק מוטורס | צילום: רונן טופלברג פורד פוקוס. עמק איילון תתחרה בדלק מוטורס, צילום: רונן טופלברג

עיקר היבוא המקביל יבוסס על דגמי חברת פורד. ל"כלכליסט" נודע שרק לאחרונה ייבאה החברה מכוניות אב טיפוס, שחלקן אושרו ליבוא וחלקן נפסלו. בשבועות האחרונים קיבלה החברה אישור רשמי לייבא ארצה מכוניות פורד פוקוס, שיתחרו בפוקוסים שמייבאת דלק מוטורס. מכונית אב הטיפוס שיובאה ארצה וקיבלה את אישור משרד התחבורה יוצרה באירופה, וזות למרות הצהרות מוקדמות של אנשי משרד התחבורה שלפיהן דגמי הפוקוס ייובאו מארה"ב.

עם זאת, מכונית מדגם פורד מונדאו שייבאה החברה לאחרונה ונרכשה ממלאי של סוכן השוכן בשטחי ברה"מ משעבר, לא קיבלה את אישורי היבוא מכיוון שאינה עומדת בדרישות התקינה האירופית הנהוגה בישראל, אלא בתקן ישן יותר. המונדאו אינה המכונית היחידה שייבאה החברה ולא עמדה בדרישות החוק: בשנה שעברה ייבאה החברה מכונית מסוג פורד אדג' שפנסיה לא עמדו בדרישות התקינה הישראלית. המכונית נפסלה לשיווק בישראל.

כיום מחולק יבוא הרכב לישראל לשני סוגים: יבוא ישיר, המתבצע ישירות דרך יבואן רכב שהוא נציג של יצרנית הרכב, ויבוא מקביל, כלומר יבוא המבוצע דרך יבואן הרוכש את המכוניות מסוכנים של יצרן הרכב בחו"ל.

מרהיטי עמק איילון לא נמסרה תגובה.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
יכול, גם יכול להצליח בדגמים עממיים
היבואנים הישראלים לא רגילים להתחרות על מחיר. סוזוקי אלטו "חתכה" את כל השוק של קטנות הידנית. לא ראיתי שיבואנים אחרים מיהרו להציע מחיר זול יותר. מקסימום מכרו במחיר של הסוזוקי. מעבר לזה, רכב שעולה 120K ש''ח שהם 24K אירו, זה די יקר. דבר שני, יש הרבה "שומן" במחיר הזה. לראיה, ההנחות שחברות הליסינג נותנות לרכב "אפס קילומטר". נדמה לי שעל המזדה 3 נתנו כבר 16K הנחה? עכשיו, היבואן הישראלי הוא לא היחיד שמתמודד עם מיסים גבוהים. גם בבלגיה ובריטניה מיסים לא נמוכים, ושם כנראה הסוכנים גם מקבלים מהיצרן מחירים טובים. ולמה שיצרן ירצה לשתף פעולה עם היבואן?! הרי אם בגלל היבוא המקביל המחיר של פוקוס לצרכן יירד, יימכרו הרבה יותר פוקוסים ופורד רק תרוויח. ויבואן שנמצא תחת חוזה עם חברות הליסינג, יכול להתחיל למכור פוקוסים ב פחות מ 100K ובכך להוריד את הערך של צי הליסינג? ואם יביאו פוקוס ידנית ב 85K ש''ח, האם זה משהו שהיבואן ירצה/יוכל להתחרות איתו לאורך זמן?
דודי  |  13.12.12
לכל התגובות