אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משטרת מיקרוסופט תוקפת את הפיראטים צילום: Shutterstock

משטרת מיקרוסופט תוקפת את הפיראטים

צוות הבדיקה של מיקרוסופט פשט ב-2012 על כ-50% מהחברות שענו לסקר של IDC בנושא רישיונות ומחירי תוכנות, והכוונה של הענקית מרדמונד היא להגיע למעל 30,000 בדיקות בשנתיים הקרובות

13.12.2012, 11:26 | סוכנויות הידיעות

מיקרוסופט ערכה במהלך 2012 הרבה יותר בדיקות אצל הלקוחות לגבי תקפות רישיונות התוכנות מאשר היריבות שלה, והחברה אף צפויה להגביר את הפעילות בשנתיים קרובות. צוות הבדיקה של רדמונד פשט על 51% מהחברות והשותפות שענו על סקר -2012 Software Pricing and Licensing שערכה IDC ומומן על ידי פלקסרה סופטוור.

קראו עוד בכלכליסט

מיקרוסופט למעשה בדקה מספר כמעט כפול של לקוחות בהשוואה לאורקל: החברה של לארי אליסון דפקה על הדלתות של 27% בלבד מהלקוחות. יבמ דורגה שלישית עם בדיקות ל-24% לקוחות, ואחריה SAP ואדובי. בעקבות הבדיקות, 45% מהנשאלים שילמו עד 100 אלף דולר ליישב טענות לשימוש לא מורשה בתוכנה, בעוד ש-19% שילמו בין 100-300 אלף דולר, 15% שילמו בין 1-5 מיליון דולר. 4%, הקבוצה הקטנה ביותר, שילמו למעלה מ-10 מיליון דולר לחברות התוכנה.

Software Licensing Advisors, חברת ייעוץ המתמחה ברישיונות של מיקרוסופט, הזהירה את המשתמשים כי צפויות בדיקות נוספות מצד מיקרוסופט. לטענת החברה, הגיע לידיהם מסמך פנימי של מיקרוסופט, לפיו בשנתיים הקרובות יערכו ביקורות ל-30 אלף חברות נוספות. בחברה אף הזהירו את הלקוחות להגיב בחשדנות לדרישות תשלום מצד מיקרוסופט בתקופה המדוברת.

באוקטובר, פורסם פוסט בבלוג באתר theregister שבו החברה טענה כי ההנהלה הציבה לצוותי המכירות יעדים לא הגיוניים. על פי חברת הייעוץ, מיקרוסופט מכנה את הביקורות פעולות לניהול נכסי תוכנות (SAM). "אך אל תטעו. אתם תעברו ביקורת, ובמהלכה אתם עשויים להתבקש לשלם כסף כדי לעמוד בכללי הרישיונות שמומצאים במקום, כפי שחווינו לאחרונה", נכתב באזהרה.

"נתקלנו במספר מקרים שבהם הלחץ הזה שהופעל הסתכם בדפוסי התנהגות נואשים שפגעו באמינות בכל השלבים. מיקרוסופט תדרוש תשלומים עבור הפרות לכאורה של זכויות המשתמש, שיתגלו במבט מעמיק יותר כחסרות ביסוס, וזאת על מנת לעמוד ביעדים חסרי סיכוי". חברת הייעוץ טוענת כי נתקלה בשלושה מקרים שבהם מיקרוסופט גבתה במהלך בדיקה סכום גבוה יותר משהגיעה לה, ולטענתה "החזירה" תביעות המסתכמות במיליון דולר.

לדברי החברה, הרישיונות המעורפלים והמורכבים של מיקרוסופט והשפה המסובכת מקשים על הלקוחות לפענח את התנאים. במיקרוסופט לא הגיבו על הטענות הפרטניות אלא שלחו תגובה לפיה, תכנית ניהול נכסי התוכנות של החברה אינה מבצעת ביקורות "על אף טענות הפוכות שהפיצו חברות ניתוח של רישיונות תוכנה".

לטענת הדובר, התכנית דווקא נועדה לסייע לחברות להשיג החזר על ההשקעה שלהן ולפשט את ניהול הרישיונות שלהן. "בדומה למרבית חברות התוכנה, מיקרוסופט עורכת בכל שנה בדיקות רק אצל אחוז קטן מהלקוחות", הוסיף הדובר. בסקר 2012 Software Pricing and Licensing של IDC השתתפו 334 חברות, 45% מארה"ב, 33% מאירופה ו-7% מאוסטרליה. ליותר ממחציתן היו הכנסות הגבוהות ממיליארד דולר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות