אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשקט בשקט - דיאט פפסי מחליפה את הממתיקים המלאכותיים

בשקט בשקט - דיאט פפסי מחליפה את הממתיקים המלאכותיים

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי השינוי נעשה כחלק ממיתוג מחדש של המשקה; הממתיקים החדשים עמידים יותר אך לא ישנו את טעם המוצר

17.12.2012, 19:15 | סוכנויות הידיעות
דיאט פפסי משנה את הממתיקים המלאכותיים שלה כחלק ממיתוג מחדש רחב היקף של המשקה הקל, שעתיד לצאת לדרך בחודש הבא.

קראו עוד בכלכליסט

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי השינוי נערך במסגרת מאמציה של פפסיקו להזרים דם חדש במותג, לאחר שבשנים האחרונות הוא מפסיד נתחי שוק לקוקה קולה. בעקבות השינוי, ברשימת המרכיבים המודפסות כעת בפחיות דיאט קולה ברחבי ארצות הברית, מצוינים שני ממתיקים מלאכותיים – אספרטיים ואצסולפאם האשלגן, זאת בניגוד לעבר, אז השתמשו בדיאט פפסי רק באספרטיים, שנחשב רגיש לחום ומתפרק ביותר קלות.

המהלך התבצע בצורה חשאית יחסית. בקיץ, סרבו לאשר בחברה את התכניות גם לאחר שפורסמו דיווחים לפיהם היא בודקת את הממתיקים החדשים. הסיבה העיקרית למעטה החשאיות היא ככל הנראה חשש שהציבור יחשוב שהם משנים את ההרכב של המשקה הפופולארי ואת טעמו. כמו כן, בפפסיקו ככל הנראה העדיפו לא למשוך תשומת לב לשימוש בממתיקים מלאכותיים. לפיכך, השינוי לא יודגש בפרסומות של המשקה, בכיכובה של סופיה ורגרה.

אריזות של פפסי, צילום: בלומברג אריזות של פפסי | צילום: בלומברג אריזות של פפסי, צילום: בלומברג

דוברת החברה אנדריאה קאנאבל טענה בתגובה כי השילוב החדש של ממתיקים נכנס לתוקף בתחילת החודש. היא הוסיפה כי השילוב החדש יהיה זמין יותר בשבועות הקרובים.

בפפסיקו מגבירים השנה את המאמצים לעלות את מכירות המותגים המובילים. לאחרונה הודיעה החברה על שיתוף פעולה מקיף עם הזמרת ביונסה, ואף נחתם חוזה רב שנתי עם ליגת הפוטבול, במסגרתו היא תעניק חסות למופע המחצית בסופרבול. מפורסמים נוספים המככבים בפרסומות כוללים את ניקי מינאז', להקת הבנים וון דירקשיון ושחקן הכדורגל ליונל מסי.

עוד מוקדם לדעת האם מאמצי השיווק יתרגמו לעלייה במכירות. ברבעון האחרון, נפל ב-2% נפח המשקאות המוגזים של החברה בצפון אמריקה. ההכנסות השנתיות של דיאט פפסי עומדות על 5 מיליארד דולר, וכיום, המשקה חולש על 4.9% מהשוק, ירידה מ-5.3% ב-2000. לעומת זאת, חלקה של דיאט קולה התרחב מ-8.7% ל-9.6%. דיאט קולה אף עקפה ב-2010 את פפסי והפכה למותג השתייה השני הפופולארי ביותר, אחרי קולה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות